אקמול או אופטלגין? התשובה של טבע לשיכוך כאבים

בטבע המשיכו השנה בחיזוק מעמדה כמובילה עולמית בתרופות גנריות. עבור אופטלגין הושקה אסטרטגיה תקשורתית חדשה, במסגרתה הובלט המסר "אופטלגין - חזק בכאבים חזקים"


פורסם בתאריך: 20/08/2019, גיליון 1982

הסיפור השיווקי של אקמול

אקמול הוא אחד המותגים הוותיקים והמוכרים בישראל בקטגוריית משככי הכאבים. אקמול הושק בישראל בשנות ה-60 והוא מבוסס על החומר הפעיל פראצטמול. בתחילה שווק המוצר רק בצורת טבליות, ובהמשך נוספו למשפחת אקמול עוד 27 מוצרים שונים הנחלקים לחמישה מותגים: אקמול (לטיפול בחום ובכאבים), אקמולי (לטיפול בחום ובכאבים בקרב ילדים), אקמול צינון (לטיפול בתופעות צינון ובשפעת), אקמול פוקוס (לטיפול במיגרנה ולשיכוך כאבים נוספים), אבקמול ואבקמולי (נוחות בבליעה לטיפול בחום וכאבים בקרב ילדים ומבוגרים).

 

כניסת מתחרים חדשים לקטגוריה ושינויים מבניים בשוק הובילו לצורך לשמר את הרלוונטיות והמוניטין של המותג, במטרה לשמור על נתח השוק שלו. על כן, טבע פעלה בשנים האחרונות לאיחוד מותגי אקמול תחת מטריית מותג העל אקמול, באמצעות שפה תקשורתית אחידה המייצרת ערך למותג. מהלכים אלו הוכיחו את עצמם והובילו את משפחת מותגי אקמול לצמיחה ולהתרחבות.

 


בשנה החולפת השיקה טבע מהלך אסטרטגי לתמיכה שיווקית ממוקדת בסירופ אקמולי פורטה, בדגש על יעילותה ובטיחותה לשימוש בילדים ובתינוקות כבר בימיהם הראשונים. סירופ אקמולי פורטה, ההשקה האחרונה במשפחת אקמול, הינו סירופ לשיכוך כאבים ולהורדת חום, המאושר לשימוש עבור תינוקות רכים, והוא מרוכז פי שתיים מסירופ אקמולי. אופי המוצר מאפשר שימוש בכמות קטנה יותר - פתרון נוח עבור הורים וילדיהם, במיוחד כאשר הילדים מתקשים לבלוע כמות גדולה של סירופ. המותג הראה צמיחה משמעותית במכירות, ונבחר על ידי הצרכנים כ"מוצר השנה" בשנת 2017.

 

במסגרת האסטרטגיה השיווקית החדשה למותג, ביססה טבע מחדש את ערכי אקמולי המוכר והבטוח שבו משתמשים מיליוני הורים מזה 40 שנה, כאשר אקמולי פורטה מוצג כמוצר המתקדם במשפחת אקמולי. בסדרת הסרטונים מוצגות סיטואציות הוריות נוגעות ללב, המעוררות רגשי דאגה לשלומם של תינוקות וילדים כאשר הם חולים וסובלים מחום ומכאבים.

 

אקמול פוקוס ממשיך להוביל את סגמנט הטיפול במיגרנה ללא מרשם. מעמדו ממשיך להתחזק ומדדי המותג בשיאם בקרב הסובלים ממיגרנות. כמו כן, המותג אבקמול אשר מכיל גרנולות טעימות וקלות לבליעה ללא צורך במים ונותן מענה לילדים, למתבגרים ואף למבוגרים המתקשים בבליעת כדורים, התחזק אף הוא וממשיך את מגמת הצמיחה המתמדת מאז השקתו.

 

הסיפור השיווקי של אופטלגין

אופטלגין הוא מותג ותיק ומבוסס בישראל, בעל קהל לקוחות נאמן. בעולם משווקת התרופה מ-1922, ובישראל השיקה חברת טבע את המותג בשנת 1976 כתרופה לשיכוך כאבים בינוניים עד חזקים ולהורדת חום גבוה, שאינו מגיב לטיפולים אחרים. אופטלגין מבוסס על מולקולת דיפירון, והוא תרופה ללא מרשם. את אופטלגין ניתן למצוא במגוון צורות מתן, בהן טיפות, קפליות (אריזות של 21 ו-42 יחידות, ובאריזת 50 קפליות בבקבוק) ובטבליות.

 

האסטרטגיה מיושמת בשפה התקשורתית ובעיצוב המסרים, הקמפיינים ואופי התכנים המוצגים בפרסום.

 


הדגש במיתוג של אופטלגין כפתרון לכאבים חזקים מיושם באסטרטגיה הפרסומית מזה כחמש שנים, בסדרת סרטונים בקו הומוריסטי וספורטיבי אשר חיזקה את הזדהות הצרכנים עם הסיטואציות ואת החיבור עם המותג. כך למשל, ב-2017 הוביל אופטלגין מהלך פרסומי עם קבוצת מכבי תל אביב בכדורסל. במסגרת המהלך קיבל המותג (שהצבע הדומיננטי בו הוא צהוב, כצבעי הקבוצה) נוכחות בולטת במגרשים ובסביבתם - על הכיסאות ביציע, בשלטים המקיפים את המגרש ועוד. כלי התקשורת הבליטו את שיתוף הפעולה, כשבפרסומים העיתונאיים השונים שהתייחסו לשנה הקשה שהייתה לקבוצה, והציעו לה אופטלגין לכאבים החזקים במשחקי ההפסד - מה שהגביר את השיח סביב המותג.

 

השנה הושקה אסטרטגיה חדשה למותג, במסגרתה הושם דגש על בידול אופטלגין מהמתחרים בשוק, והבלטת יתרונותיו כתרופה יעילה לשיכוך כאבים בינונים-חזקים הסלוגן המוכר של אופטלגין, "חזק בכאבים חזקים", סוגר את הסרטונים.

 

דברים שלא ידעתם על טבע

  • טבע היא מובילה עולמית בתרופות גנריות, עם מוצרים חדשניים בתחומים טיפוליים נבחרים, כולל מערכת העצבים המרכזית, כאב ונשימה.
  • טבע מספקת תרופות גנריות באיכות גבוהה במרבית התחומים התרפויטיים, וזאת במטרה להנגיש טיפולים מתקדמים לציבור רחב יותר ולספק פתרונות לצורכי מטופלים אשר אינם זוכים למענה.
  • לטבע יש השפעה משמעותית על בריאותם של מיליוני מטופלים בארץ ובעולם, בזכות הנוכחות והחדשנות שלה בגנריקה, תרופות מקור, תרופות ללא מרשם, וייצור חומרים כימיים פעילים.
  • טבע גאה במורשת שלה, שהחלה כאן בישראל, לפני יותר מ-115 שנים והתרחבה לעשרות שווקים ברחבי העולם, המתבססים על מערך מאוחד ומתקדם של מחקר ופיתוח, שרשרת תפעולית חזקה ותשתית גלובלית נרחבת. כמו כן, טבע פועלת תוך גילוי אחריות חברתית וסביבתית.
  • המטה הגלובלי של טבע ממוקם בישראל, יש לה מתקני ייצור ומחקר בכל העולם, והיא מעסיקה אלפי עובדים, אשר כולם כאחד מחויבים לאפשר למיליוני מטופלים ברחבי העולם בריאות וימים טובים יותר.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2018 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות