ההוצאות על פרסום בארה"ב גדלות מהר – למרות התחזיות השליליות

על אף הנתונים המעודדים, הצמיחה הכללית בארצות הברית ב-2020 צפויה להיות  איטית מהצמיחה שתירשם השנה


פורסם בתאריך: 24/09/2019, גיליון 1987

חברת Magna עידכנה בשבוע שעבר את התחזיות שלה לגבי הצמיחה בשוק הפרסום בארצות הברית בשנת 2019. נכון להיום, התחזית המעודכנת עומדת על 4.1% צמיחה, לעומת תחזית צמיחה של 3% בהוצאה על פרסום שניתנה על ידי החברה בחודש יוני. העדכון התבצע על בסיס נתוני הצריכה בארצות הברית, שנותרו חזקים למרות תחזיות של כלכלנים רבים שחזו כניסה למיתון כבר בתקופה הקרובה. ב-2020 צופה החברה צמיחה משמעותית עוד יותר בהוצאה על פרסום של 5.8%.

 

ווינסנט לטנג, סגן נשיא למודיעין גלובלי בחברת מגנה ומחבר הדוח, אמר כי הוא אופטימי לגבי כלכלת ארצות הברית בשנת 2020. לדבריו, החברה צופה כי הצמיחה שהחלה בשנת 2009 תמשך גם לשנה ה-11 מאז המיתון האחרון בארצות הברית.

 

ועל אף האופטימיות היחסית לגבי הצמיחה בהוצאות על פרסום בשנה הבאה, מנתוני החברה עולה כי הצמיחה הכללית בארצות הברית תהיה איטית יותר מהצמיחה שתירשם השנה. כאמור, מחברי הדוח מבססים את הנתונים שלהם על נתוני הצמיחה בצריכה, שהיא בעלת ההשפעה הגדולה ביותר על ההשקעה בפרסום בארצות הברית.

 

אולימפיאדת טוקיו. זרז הצמיחה בפרסום בשנה הבאה
אולימפיאדת טוקיו. זרז הצמיחה בפרסום בשנה הבאה

מהנתונים עולה, כי ההוצאה על פרסום בארצות הברית צפויה לגדול בשנת 2020 ל-235.4 מיליארד דולר, לעומת תחזית של 221.6 מיליארד דולר בהוצאה על פרסום בארצות הברית שצפויה השנה. חשוב לציין, כי התחזית משקללת בתוכה את הבחירות בארצות הברית ואת האולימפיאדה שתיערך בטוקיו, שהם שני אירועים בעלי השפעה גדולה על סך הוצאות הפרסום. בסך הכול, ההוצאה על פרסום סביב שני האירועים האלו יחד צפויה לעמוד על 5.9 מיליארד דולר.

 

סיבה נוספת לעדכון התחזית, נובעת מכך שהאנליסטים של החברה מצאו כי נתוני הצמיחה בחציון הראשון של 2019 היו גבוהים ממה שחשבו תחילה. מהנתונים עולה, כי הפרסום הדיגיטלי ירשום השנה צמיחה של 17%, לעומת צניחה של 2.2% בהוצאה בערוצי הפרסום המסורתיים. למותגים שמוכרים ישירות לצרכנים (D-to-C) יש גם כן השפעה גדולה על הצמיחה בפרסום בשנים האחרונות.

 


כתבות נוספות