הכירו את מומחי השיווק של סטארבקס: הברמנים

במסגרת החיפוש אחר משקאות חדשים וחידושים שיווקיים מפתיעים, סיפקה סטארבקס לעובדיה חופש יצירתי מלא בהרכבת המשקאות של הקונים

פורסם בתאריך: 16/11/2016, גיליון 1848

ענקי הקמעונאות האמריקאים מתחרים תמיד במירוץ אחר החידוש השיווקי הבא. רשת בתי הקפה סטארבקס מצאה שיטה חדשה לספק חידושים ללקוחותיה - דווקא באמצעות עובדי הדלפק שלה.
במסגרת מהלך קידום מכירת שנערך בחודש אוקטובר למשך שלושה ימים, הציעו סניפי הרשת משקאות שהומצאו על ידי המוזגים המקומיים בסניף. החוק היחיד שהוטל על העובדים הוא חובה להשתמש בחומרי הגלם הקיימים ברשת - אך מעבר לכך ניתן להם חופש יצירתי מלא.
המהלך הוא למעשה צעד מעשי ראשון לתופעה המכונה "התפריט הסודי", במסגרתה מוצעים מגוון משקאות מקוריים בערוצי הרשתות החברתיות של סטארבקס שאינם מופיעים בתפריט הרגיל. פעמים רבות גורמת התופעה לתסכול מצד הצרכנים, אשר נתקלים בסירוב וחוסר הבנה מצד העובדים בסניפים עצמם.
הרשת סירבה להתייחס לאפשרות שאחד או יותר מהמשקאות שהומצאו במסגרת המהלך יצורפו לתפריט הקבוע של הרשת, אולם ידוע שאחת ממטרותיה היא הגדלת מגוון המשקאות המוצעים בסניפים.
לאחרונה השיקה הרשת את הקוקטייל האלכוהולי הראשון שלה, המבוסס על אספרסו ובירה ומוצע למכירה בחלק מהסניפים.
ובעוד שסטארבקס מסתמכת על מוזגי הקפה שלה בחיפוש אחר רעיונות למוצרים חדשים, חברות אחרות פונות לכיוונים אחרים. רשת הרהיטים איקאה יצאה לאחרונה במהלך במסגרתו ביקשה מילדים לשלוח לה ציורים של בובות אותן היו רוצים לקבל. מכלל ההצעות שנשלחו נבחרו 10 ציורים, שנהפכו על ידי הרשת לבובות שהוצעו למכירה בסניפים.

סטארבקס. יד חופשית לברמנים
סטארבקס. יד חופשית לברמנים
המהלך הוא למעשה צעד מעשי ראשון לתופעה המכונה "התפריט הסודי", במסגרתה מוצעים מגוון משקאות מקוריים בערוצי הרשתות החברתיות של סטארבקס שאינם מופיעים בתפריט הרגיל. פעמים רבות גורמת התופעה לתסכול מצד הצרכנים, אשר נתקלים בסירוב וחוסר הבנה מצד העובדים בסניפים עצמם.
הרשת סירבה להתייחס לאפשרות שאחד או יותר מהמשקאות שהומצאו במסגרת המהלך יצורפו לתפריט הקבוע של הרשת, אולם ידוע שאחת ממטרותיה היא הגדלת מגוון המשקאות המוצעים בסניפים.
לאחרונה השיקה הרשת את הקוקטייל האלכוהולי הראשון שלה, המבוסס על אספרסו ובירה ומוצע למכירה בחלק מהסניפים.
ובעוד שסטארבקס מסתמכת על מוזגי הקפה שלה בחיפוש אחר רעיונות למוצרים חדשים, חברות אחרות פונות לכיוונים אחרים. רשת הרהיטים איקאה יצאה לאחרונה במהלך במסגרתו ביקשה מילדים לשלוח לה ציורים של בובות אותן היו רוצים לקבל. מכלל ההצעות שנשלחו נבחרו 10 ציורים, שנהפכו על ידי הרשת לבובות שהוצעו למכירה בסניפים.
כתבות נוספות