נייקי החליפה מנכ"ל כדי לזרז את המהפכה הדיגיטלית

מותג אופנת הספורט משקיע מאמצים גדולים להעביר עוד ועוד מכירות לערוצים המקוונים


פורסם בתאריך: 12/11/2019, גיליון 1991

מוקדם יותר השנה הודיעה חברת נייקי כי המנכ"ל הוותיק שלה, מארק פארקר, יסים את תפקידו. מי שיחליפו הוא ג'ון דונהו, המנכ"ל לשעבר של eBay שמשמש גם כחבר דירקטוריון נייקי ויו"ר דירקטוריון PayPal. פארקר שימש כמנכ"ל נייקי מאז 2006, לאחר שהחליף את מייסד החברה פייל נייט. פארקר ימשיך לשמש כיושב ראש דירקטוריון החברה.

 

"אני שמח שג'ון מצטרף לצוות שלנו", אמר פארקר. "הניסיון שלו בתחום המסחר הדיגיטלי, הטכנולוגיה והפעילות הגלובלית, לצד יכולות המנהיגות שלו והמעורבות שלו במותג, הופכים אותו למועמד המושלם לזרז את המהפכה הדיגיטלית של נייקי ולהתאים אותה לעולם הקמעונאי החדש", הוסיף.


Nike Adventure Club. לקוחות לחיים
Nike Adventure Club. לקוחות לחיים

ההחלטה לשכור את שירותיו של דונהו הובלה על ידי טים קוק, מנכ"ל חברת אפל שהוא חבר דירקטוריון נייקי. נכון להיום, 15% מהמכירות של נייקי מגיעות מהערוצים המקוונים, אם באמצעות האתרים שלה או באמצעות אתרים של שותפים. החברה חוזה שסך המכירות המקוונות שלה יגיעו ל-30% עד שנת 2023, וצופה שלא רחוק היום שהן יעברו את המכירות בחנויות הפיזיות.

 

נייקי דווחה ברבעון האחרון על עלייה של 7% במכירות הכלליות, ועלייה של 42% במכירות הדיגיטליות שלה.

 

באוגוסט האחרון השיק המותג את Nike Adventure Club – תוכנית מינויים שנתית לילדים בגילאי שנתיים עד 10. באמצעות אחת משלוש החבילות השנתיות יכולים המנויים לקבל בין ארבע ל-12 זוגות נעלי ספורט חדשות מדי שנה. העלות עומדת על כ-40 דולר לחודש, תלוי חבילה.

כתבות נוספות