מקוטג' ועד עמק: תנובה - הבית של מותגי העל

כבר למעלה מ-90 שנה תנובה היא מותג על ישראלי ומחויבת לתזונה יומיומית, זמינה ונגישה לצרכניה. על מנת לשמור על מעמד מוצריה, מקפידה תנובה לחדש, להתחדש ולהרחיב את סדרות המוצרים

פורסם בתאריך: 31/12/2019, גיליון 1997

תנובה היא מותג על ישראלי כבר למעלה מ-90 שנה, והיא גם הבית שבו צומחים Superbrands נוספים כמו קוטג' תנובה, עמק, יופלה, YOLO ועוד. תנובה הוקמה ב-1926 כיוזמה של משקים חקלאיים עבריים לפני קום המדינה להתאגד ולשווק תוצרת מקומית טרייה לקיום ולבניית היישוב היהודי, ולאחר מכן למדינת ישראל.

 

תנובה, שדורות של אנשים גדלים על מוצריה, חרתה על דגלה את מחויבותה לתזונה יומיומית, זמינה ונגישה לצרכניה. לחברה מגוון פעילויות התומכות במחויבות זו, ומדגישות את היותה חלק מהחברה הישראלית, לצד חדשנות שיווקית ומוצרית.

 

קוטג' תנובה

על פרוסת לחם, לצד סלט טרי וחביתה, או בכפית היישר מהגביע – קוטג' תנובה הפך לעוגן בארוחת הערב המשפחתית ולסמל המייצג ישראליות נוסטלגית. בשנה החולפת השיקה תנובה את "קוטג' בקטנה 12% שומן" – מוצר זמני בסדרה שכוללת גביעי קוטג' באריזה אישית ובכמות קטנה ומדודה, שמספקים צרכים מגוונים: פתרון לארוחת ביניים בעבודה, חטיף בריא לילדים בגינה או כחלק מארוחת העשר בבית הספר. ההשקה לוותה בסרטון שהציג את המשפחה הישראלית "האמיתית" עם השפה המעודכנת של קוטג' תנובה.

 

חלב תנובה

מאז הקמתה תנובה מזוהה עם חלב, והנוסטלגיה היא אחת מאבני היסוד עליהן נשענת עוצמתו של המותג. תנובה פועלת בשנים האחרונות לחיזוק ערכי הישראליות והמשפחתיות על גבי אריזות החלב, תוך עידוד השיח המשפחתי ויצירת מעורבות עמוקה של הצרכנים.

 

תנובה יוצרת פעילויות שונות על האריזות המנגישות תוכן יומיומי בדרכים חדשות ויצירתיות. בשנה החולפת ניתן היה ליהנות מסיפורים מקוריים לכבוד שבוע הספר, עובדות מעניינות על מדינת ישראל, העשרה מדעית על תופעות חורפיות ועוד. בנוסף, תנובה מציעה מגוון פתרונות שונים לצרכנים: חלב דל לקטוז, משקה חלב מיוחד לקפה ועוד.

 


עמק תנובה

גבינת עמק הושקה ב-1942 וקיבלה את שמה מעמק יזרעאל, שבו נמצאת מחלבת תנובה בתל יוסף. גבינת עמק עדיין מיוצרת על פי אותה נוסחת טעם מקורית ואל המותג מקושרים ערכים כמו טעם, ישראליות, משפחתיות ושורשיות.

 

תנובה פיתחה באמצעות עמק את תחום הגבינות הצהובות בישראל, ו"עמק" הפכה לשם הגנרי של הקטגוריה. בשנים האחרונות התבססה האסטרטגיה השיווקית על שלושה יסודות: צמיחה באמצעות חדשנות, חיזוק פתרונות ה-Value for Money והתמודדות מול התחרות הגוברת מצד מותגים מקומיים ומיובאים. ב-2016 הושלמה הקמתה של המחלבה החדשה בתל יוסף, שאפשרה הכנסת טכנולוגיות מתקדמות ומענה מגוון יותר לדרישות הצרכנים. הטעם הייחודי של הגבינה עומד בלב השפה השיווקית של המותג, כאשר בשנים האחרונות מלווה אותו הסיסמה "טעם של יששששש" – כקריאת השמחה ששומעים מהילדים לקראת ארוחת טוסטים עם עמק.

 

YOLO

ב-2015 השיקה תנובה את YOLO - מוצר המבוסס על שוקולד אמיתי, לצד תפיסה ויזואלית אופנתית ועדכנית של אריזות, ששאבה השראה מעולם הקינוחים והמתוקים של מסעדות, שוקולטיירים ופטיסרי. מאז השקתו, הקפיד YOLO להפתיע, לחדש ולספק לצרכנים חוויית צריכה שוקולדית איכותית ומפנקת.

 

ב-2019 הושק YOLO עם קצפת לאחר רצף של השקות מוצלחות של המותג שיצרו חיבור בין עולמות השוקולד למדף המעדנים, והביאו לקהל הישראלי מגמות גלובליות כמו שוקולד BLOND, או שימוש בחומרי גלם מארצות המקור. YOLO עם קצפת מהווה מנוע צמיחה משמעותי עבור המותג.

 

יופלה

תנובה השיקה את מותג היוגורט ב-2001 עם בשורת הבריאות לצד טעם עשיר. כיום, יופלה הוא מהמותגים המובילים בקטגוריית יוגורט הפרי, ומחזיק במגוון מוצרים בכל הקטגוריות: פרי, דיאט, תוספות ועוד. מאז השקתו ממשיך המותג לדגול בחדשנות מוצרית. ב-2018 השיקה תנובה את יופלה GO שמתחזק בקטגוריית החלבון.

 

השנה הרחיב המותג את סדרת Yoplait Smooth שמכילה יוגורטים במרקם חלק לילדים, עם אריזת "טיוב" חדשנית. יופלה טיוב מתאים לצריכה בכל מקום ומשלב תזונה מאוזנת לצד חוויית צריכה המותאמת לילדים - הוא מתאים כסוגר לארוחה או כנשנוש בין ארוחות, והוא מוצר שניתן לשלבו בארוחת העשר או בגן השעשועים.

 

נפוליאון

מותג נפוליאון, הושק בשנות ה-90, מתוך זיהוי צורך צרכני ופוטנציאל עסקי, שהיה טמון בקטגוריית גבינות השמנת ששגשגה באותה עת בחו"ל, אך לא הייתה מפותחת בישראל.



מיום השקתו, מקפיד המותג להביא לצרכנים בישראל גבינת שמנת באיכות גבוהה - המיוצרת בשיטת ייצור מסורתית, ובטעם עשיר. איכות המוצר, לצד עבודה שיווקית מאומצת, שכללה את השקת נפוליאון 16% ב-2014, תרמו להתפתחות קטגוריית גבינות השמנת בישראל ושימרו את מקומו של נפוליאון כמותג מוביל בקטגוריה.

 

GO

תנובה השיקה את מותג GO לפני שלוש שנים. המותג מעניק פתרונות חלבון לעוסקים בפעילות גופנית. GO פעיל בקטגוריה חדשה של מוצרים המיועדים לקהל מוגדר: ספורטאים ומתאמנים שלא מוותרים לעצמם ומקפידים על תזונה עשירה בחלבון. GO הוא פתרון זמין של מנת חלבון לאחר אימון גופני שלאחריו מומלץ לצרוך מזון המכיל 20 גרם חלבון. מוצרי GO מבטיחים מנה מדויקת של חלבון על פי המלצותיהם של מאמני כושר ותזונאי ספורט, ומספקים פתרון זמין ונוח בתצורות שונות: יוגורטים, משקאות חלב ומשקאות יוגורט.

 

דברים שלא ידעת על תנובה

  • מתוך עשרת המוצרים הנמכרים ביותר בישראל, חמישה הם של תנובה, בהם - חלב תנובה 3%, קוטג' תנובה וחריץ עמק במעדניה.
  • 95% מהצרכנים בישראל יודעים לזהות את ה"בית" כאייקון של תנובה.
  • השיר "האוטו שלנו גדול וירוק" מבוסס על אוטו אמיתי, שבשנות ה-30 וה-40 נסע בין קיבוצי עמק יזרעאל, אסף ביצים וחלב והוביל אותם לתנובה.
  • במחלבה של תנובה ישנם טועמי חלב, בדומה לטועמי יין.
  • אריזת הקרטון המקורית בה שווק הקוטג' לראשונה, עוצבה על ידי האחים גבריאל ומקסים שמיר, שעיצבו בין השאר את סמל המדינה.
  • הנוסחה לייצור קוטג׳ תנובה שמורה במחשב ממוגן, שרק לאנשים ספורים יש גישה אליו.
  • נוסחת הטעם של עמק לא שונתה משנת 1942.

סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2019 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות