הצרכנים בארה"ב בחרו: המותגים הגדולים שווים יותר מהמותגים הפרטיים

מחקר חדש חשף כי המותגים הגדולים מנצחים ב-41 מתוך 53 קטגוריות שנבדקו. למרות זאת, אלו התחומים שנותנים תקווה גם לפרטיים

פורסם בתאריך: 19/06/2018, גיליון 1926

הצרכנים בארצות הברית מעדיפים את המותגים הגדולים על פני המותגים של רשתות השיווק ברוב הקטגוריות. כך עולה מדוח של חברת השיווק והמכירות הבינלאומית Acosta. מהדוח עלה עוד, כי הקונים מסכימים שהמותגים הגדולים טובים יותר מהמותגים הפרטיים ב-41 מתוך 53 קטגוריות, הכוללות מזון לכלבים, טיפוח, משקאות מוגזים, קפה ושוקולד.

 

ההעדפה למותגים הפרטיים התגלתה כזהה לזו של המותגים הגדולים ב-12 קטגוריות, בהן מוצרי חלב, בשר טרי, מאפים ומים בבקבוקים. באף אחת מהקטגוריות לא נמצאו המותגים הפרטיים כעדיפים על המותגים הגדולים.

 

מותגים פרטיים. עדיין נתפסים כנחותים
מותגים פרטיים. עדיין נתפסים כנחותים

באופן כללי, ככל שהקטגוריה היא אישית יותר ודורשת חדשנות מוצרית, גובר הסיכוי כי הצרכנים יעדיפו את המותגים הגדולים. בין הסיבות המרכזיות להעדפת המותגים הגדולים, כפי שעלו מהסקר: אמונה כי המותגים הגדולים הם באיכות גבוהה יותר מהמותגים הפרטיים בטעם ובביצועים, המותגים הגדולים נתפסים כמציעים מבצעים אטרקטיביים יותר והצרכנים העידו כי הם סומכים יותר על המותגים הגדולים. מהמחקר עלה עוד, כי הסיבה המרכזית בגינה עוברים הצרכנים למותגים פרטיים היא המחיר. בחירה זו גם נתפסת בעיניהם כפשרה.

 

בשנים האחרונות ניתן לראות יותר ויותר מוצרים של מותגים פרטיים. לטענת מחברי הדוח, 95% מהמותגים הפרטיים מתומחרים נמוך מדי. לסיכום כותבים מחברי הדוח, כי המותגים הגדולים עוזרים לרשתות השיווק להילחם בצמיחה של הרשתות הזולות.

 

לדבריו של ג'ון קלבנג'ר, מנהל בפועל וסגן נשיא בכיר ב-Acosta,"תובנה מרכזית שעולה מהדוח היא שהקמעונאים צרכים להבין את הבדלי התפקידים השונים שמשחקים המותגים הגדולים והמותגים הפרטיים בתמהיל הכללי של החנויות ובהרגלי הצריכה של הצרכנים".

כתבות נוספות