המנהלים הטובים בישראל: אלו זוכי אות המנהיג השיווקי של Superbrands ל-2017

מאות מבכירי המשק השתתפו בטקס ה-Superbrands השנתי שבמהלכו הוענקו אותות "המנהיג השיווקי" לדוד פתאל, איציק אברכהן ואבי שומר. קסטרו זכתה באות התרומה לקהילה. צפו בתמונות מהטקס

פורסם בתאריך: 29/11/2017, גיליון 1898

אבי שומר, מנכ"ל ובעלי צומת ספרים, דוד פתאל, יו"ר ובעלי חברת פתאל ואיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל - הם זוכי אות המנהיג השיווקי של Superbrands לשנת 2017. אותות ההצטיינות הוענקו ביום חמישי האחרון בטקס השנתי של הארגון שמדי שנה מציין לשבח את המנהלים הבכירים במשק שיצרו שינוי מהותי ופורץ דרך במציאות השיווקית בישראל.

 

הזוכים נבחרו על ידי ועדת ההיגוי של Superbrands בישראל בראשות פרופסור יעקב הורניק מאוניברסיטת תל אביב, בה חברים דיקאנים וראשי חוגים לשיווק ולמנהל עסקים באוניברסיטאות ובמכללות המובילות בישראל.

 

המנהיגים השיווקים של 2017. דוד פתאל, אבי שומר ואיציק אברכהן עם אתי עמיעד וערן יסעור מ-Superbrands ישראל (צילום: פרי מנדלבוים)
המנהיגים השיווקים של 2017. דוד פתאל, אבי שומר ואיציק אברכהן עם אתי עמיעד וערן יסעור מ-Superbrands ישראל (צילום: פרי מנדלבוים)


נימוקי הזכייה של ועדת ההיגוי

אבי שומר הוביל את מהפכת שוק הספרים בישראל. מאז שצומת ספרים הפכה לגורם משמעותי בענף רשתות הספרים, עלתה באופן משמעותי מכירת הספרים בישראל כמו גם המחזור הכללי שמגלגל השוק, ומספר הספרים הנרכשים לנפש בישראל – צמח באופן משמעותי.

 

דוד פתאל מקים חברת פתאל והרוח היזמית, החיה והמנהלת שלה. הרשת מנהלת יותר מ-120 מלונות ביותר מ-14 מדינות ושחלקם הגדול נמצא בבעלותה.

 

תחת כהונתו של איציק אברכהן בנתה שופרסל את עצמה כמותג קמעונאי חזק ופורץ דרך, הוכתרה כ-Superbrands שנה אחר שנה והפכה למובילת תחום הריטייל בישראל.

 

פרס ה-Superbrands
פרס ה-Superbrands

עוד במסגרת הטקס השיק הארגון ביחד עם היו"רים, הבעלים, המנכ"לים וסמנכ"לי השיווק הבכירים של מותגי העל של ישראל, את מהדורת 2017 של ספר מותגי העל של ישראל, היוצאת לאור זו השנה התשיעית ברציפות. הספר מאפשר לקהילת השיווק המקומית ולסטודנטים לשיווק ולמנהל עסקים מכל רחבי הארץ להיחשף להצלחות שיווקיות של מותגי העל הישראליים ולהתמקצע בתחום המיתוג.

 


ספר מותגי העל של ישראל ל-2017 של Superbrands (צילום: פרי מנדלבוים)
ספר מותגי העל של ישראל ל-2017 של Superbrands (צילום: פרי מנדלבוים)

הטקס השנתי מגיע לאחר שבחודש יוני האחרון פרסם ארגון Superbrands הבינלאומי את רשימת ה-Superbrands - מותגי העל - הפעילים בשנה זו בישראל. הרשימה גובשה לאחר מחקר צרכנים מקיף שנערך בישראל, ושבמהלכו הכתירו הצרכנים בישראל את מי שבעיניהם הם Superbrands: "מותגים מצטיינים, שלצרכנים בישראל יש קשר רגשי חזק ועמוק במיוחד איתם". 


בין המותגים השונים שהוכתרו כ- Superbrands בשנה זו: מותגים מעולם מוצרי הצריכה כדוגמת קוקה קולה, במבה, סופר-פארם, ורשת האופנה H&M; מותגי תקשורת וסחר אלקטרוני כדוגמת האייפון, טוויטר ופייסבוק; מוסדות ציבור כדוגמת המוסד, צה"ל והשב"כ; אישים כדוגמת הנשיא ראובן ריבלין והדוגמנית גל גדות ועמותות כדוגמת "לתת", האגודה למען החייל ומגן דוד אדום לצד מותגים רבים נוספים.

 


FedEx (צילום: פרי מנדלבוים)
FedEx (צילום: פרי מנדלבוים)



בזק בינלאומי (צילום: פרי מנדלבוים)
בזק בינלאומי (צילום: פרי מנדלבוים)

ארגון ה-Superbrands הבינלאומי הוקם לפני יותר מ-26 שנים בבריטניה במטרה להכיר ולהוקיר פעילות שיווקית יוצאת דופן של מותגים ושל מנהלים. הארגון פעיל בכ-70 מדינות מסביב לעולם ולפני תשע שנים החל לפעול גם בישראל. במסגרת פעילות הארגון נערך בכל מדינה מחקר (בישראל על ידי מכון המחקר IPSOS) הקובע מי הם מותגי העל של ישראל במגוון תחומים. מדי שנה, יוצא לאור ספר ה-Superbrands של ישראל, המכיל ניתוחים שיווקיים של מגוון מותגי על הפועלים בישראל. בכל שנה, נערך טקס חגיגי במטרה לעודד מצוינות ניהולית ומיתוגית בקרב צמרת החברות והמותגים בישראל, וזאת באמצעות הענקת אותות הצטיינות, הוקרה והערכה למנהלים, למותגים ולאישי ציבור.

במהלך הטקס הוענק לקסטרו אות התרומה לקהילה על שני הפרויקטים המרכזיים שלה בתחום החינוך – המרכז למצוינות בתיכונים בבת ים וביפו ו"האוניברסיטה לנוער" שמספקת העשרה לתלמידי הפריפריה. 

לתמונות נוספות מהטקס – לחצו כאן

אתי רוטר, מנכ``לית משותפת בקסטרו, מקבלת את אות התרומה לקהילה מעורך ידיעות אחרונות רון ירון (צילום: COCO)
אתי רוטר, מנכ"לית משותפת בקסטרו, מקבלת את אות התרומה לקהילה מעורך ידיעות אחרונות רון ירון (צילום: COCO)
כתבות נוספות