' />

האם השיווק מפה לאוזן עדיין עובד?

בעוד שבתחום מוצרי האלקטרוניקה והגאדג'טים אחראי השיווק מפה לאוזן על אחוזים ניכרים מהמכירות, בקטגוריות אחרות ההשפעה שלו קטנה בהרבה

פורסם בתאריך: 09/01/2018, גיליון 1904

19% מכלל רכישות המוצרים או השירותים בעולם הושפעו משיווק מפה לאוזן, אבל רק חלק מקטגוריות המסחר נהנות מערוץ השיווק הזה. כך עולה מדוח חדש של חברת Engagement Labs, המתמחה בניתוח נתוני שיווק מפה לאוזן בעולם המקוון ובעולם הפיזי.

 

מהמחקר, שכלל 170 מותגים מובילים ונערך בשיתוף פרופסור כהן פיוול מאוניברסיטת Northeastern, עולה כי ניתן לשייך 10% ממכירות המוצרים לשיח בעולם הפיזי, ו-9% נוספים לשיח בעולם המקוון. אך נתון מעניין שעלה מהמחקר הוא, כי קטגוריות מסוימות מרוויחות לא מעט בזכות השיווק מפה לאוזן והשיח בעולמות הפיזיים והמקוונים, לעומת קטגוריות מסחר אחרות שאינן מייצרות שיח ולכן לא ניהנות מהיתרונות של דרך שיווק זו.

 

האייפון החדש. הצרכנים מדברים בעיקר על קטגוריות מסוימות
האייפון החדש. הצרכנים מדברים בעיקר על קטגוריות מסוימות

במקום הראשון בסך ההשפעה של השיווק מפה לאוזן על המכירות עומדת קטגוריית מוצרי האלקטרוניקה והגאדג'טים. 15% מהמכירות בקטגוריה מגיעות מהשיח בעולם הפיזי, ו-14% מגיעות מהשיח שנוצר סביב המוצר בעולמות המקוונים.

 

מחברי הדוח טוענים, כי למרות שהמדיות החברתיות הן כיום נחלת הכלל בקרב הצרכנים, מותגים רבים אינם מצליחים לחדור לשיח הצרכני, במיוחד בקטגוריות כגון טיפוח, מוצרי ניקיון לבית, מזון ומשקאות. לדברי מחברי הדוח, למרות שהקטגוריות המדוברות יודעות להביא מכירות מערוצי המדיה החברתית, הביצועים שלהן בתחום הן טובים פחות לעומת קטגוריות אחרות כגון מדיה, תקשורת, וטכנולוגיה.

 

המחקר לא ניסה לענות על השאלה מדוע השיח סביב מוצרי האלקטרוניקה הוא ער יותר, אבל מחקרים קודמים הצביעו על כך שמותגים רבים בתחומים אחרים מתקשים ליצור תכנים שמעודדים מעורבות ו-וויראליות.

כתבות נוספות