האם קוקה קולה מכריזה מלחמה על סטארבקס?

הרכישה של ענקית המשקאות את רשת בתי הקפה קוסטה, שהיא הגדולה ביותר שרכשה מאז ומעולם, תעניק לה דריסת רגל משמעותית בתחום הקמעונאות

פורסם בתאריך: 09/10/2018, גיליון 1939

ענקית המשקאות קוקה קולה ערכה לאחרונה את הרכישה הגדולה ביותר שלה מאז ומעולם, תוך שהיא עושה את הצעד הראשון שלה לעבר עולם הקמעונאות. החברה הודיעה כי היא תשקיע 5.1 מיליארד דולר ברכישת Costa Limited, רשת בתי הקפה השלישית בגדולה בעולם, לאחר סטארבקס ומקדונלד'ס. ג'ימס קווינסי, מנכ"ל קוקה קולה העולמית, אמר כי הרכישה תעניק לחברה דריסת רגל משמעותית בתחום המשקאות החמים ובעיקר בתחום הקפה שנמצא בצמיחה גדולה.

 

הרכישה אמורה לאפשר לקוקה קולה לפתח את המותג מעבר לבתי הקפה הרגילים, באמצעות השקת משקאות קפה מבוקבקים, פודים להכנת קפה בבית ובמסעדות, מכונות ממכר אוטומטיות לקפה ועוד. קוסטה, שכבר היום מציעה מגוון משקאות קפה מחוץ לנקודות המכירה שלה, עשויה להרוויח מיכולות ההפצה האדירות של קוקה קולה.

 

קוסטה. עניין של קפה
קוסטה. עניין של קפה

נכון להיום, קוקה קולה מפיצה את משקאות הקפה הקר של דנקין דונטס, אך לדברי קווינסי, קוסטה הוא מותג נהדר שאומנם אינו מוכר למרבית הצרכנים בארצות הברית, אך בבריטניה הוא מותג הקפה המוביל. מתוך 3,800 בתי הקפה של קוסטה, 2,500 נמצאים בבריטניה. למרות זאת, בקוקה קולה מאמינים שהצמיחה הגדולה צפויה להגיע דווקא מסין, שם מפעילה הרשת כיום 450 חנויות.

 

בארצות הברית, בה נשלט שוק בתי הקפה על ידי סטארבקס, צופה קוקה קולה לרשום צמיחה בתחום משקאות הקפה המבוקבקבים. "בסופו של דבר מדובר באסטרטגיית קפה ולא באסטרטגיית קמעונאות", אמר קווינסי.

 

כתבות נוספות