ההשפעה של כוכבי הרשת על קניות החזרה לבית הספר
המשפיענים עוזרים לילדים ללחוץ על ההורים, שמצדם מוציאים סכומים גדולים מהמתוכנן
פורסם בתאריך: 27/08/2019, גיליון 1983
מאז ומעולם מצאו ילדים דרכים לגרום להורים
שלהם לקנות עבורם מוצרים שרצו. היום, תלמידים צעירים מצרפים למאמצי השכנוע האלו
גם את משפיעני הרשת, והנתונים מראים שהלחץ המשותף הזה מוצא את דרכו גם אל הארנקים של ההורים.
מסקר חדש של The
Harris Poll עלה, כי למעלה מ-50% מההורים אמרו שהם כבר
רכשו מוצרי חזרה לבית הספר אותם ביקשו הילדים שלהם על בסיס המלצות של משפיעני רשת.
הלחץ של הילדים יחד עם הלחץ החברתי שנוצר בעקבות ההשפעה של כוכבי הרשת, גורמים לכך
שבסופו של דבר ההורים מוציאים יותר כסף מאשר תכננו, כך לדברי הסוקרים.
למרות שהנתונים מצביעים על ההשפעה המשמעותית
של כוכבי הרשת על החלטות הקנייה בתקופה של החזרה לבית הספר, מחברי הדוח טוענים כי
קשה לכמת את השפעתם על המכירות.
לא רק לכוכבי הרשת יש השפעה על הקניות לקראת החזרה לבית הספר. מדוח חדש של RetailMeNot עלה כי גם לאמזון פריים השפעה מרכזית על הקניות. אמזון חברה למשפיעני רשת מובילים על מנת לקדם את מכירות החזרה לבית הספר באתר - והתוצאות ניכרות במכירות.
מהדוח עלה עוד, כי הורים לילדים ביסודי, בחטיבות הביניים ובתיכון יוציאו השנה על צורכי בית הספר של ילדיהם, יותר מבשנת 2018.