רשת NBC תחתוך ב-20% את הפרסומות בזמן שידורי הפריים טיים

זו כבר מגמה: רשתות שידור גדולות מקצצות בזמן הפרסום בשעות השיא. למרות שזה נשמע מוזר – יש לכך סיבה מאוד ברורה

פורסם בתאריך: 06/03/2018, גיליון 1912

רשת הטלוויזיה האמריקנית NBC, הנמצאת בבעלות תאגיד הטלוויזיה Comcast, הודיעה לאחרונה כי היא מתכננת לחתוך ב-20% את הזמן שהיא מקדישה לפרסומות בשידורי הפריים טיים שלה, כבר בעונת הטלוויזיה הקרובה שתחל בחודש ספטמבר. במקביל, הודיעה הרשת כי היא תשלב בזמן הפרסומות שלה פורמטים חדשים שנועדו ליצור שילוב טוב יותר בין התכנים במסגרתם משולבות הפרסומות, לבין הפרסומות עצמן.

 

המהלך של NBC הוא חלק ממגמה רחבה יותר בשוק הפרסום בטלוויזיה, שנועדה לתת מענה למעבר של הצרכנים לצפייה בתכנים בפלטפורמות כגון נטפליקס, שאינן כוללות פרסומות במהלך הצפייה. גם גופי מדיה נוספים כמו טיים וורנר, ויאקום ואחרים הודיעו כי הם מתכננים לחתוך באופן משמעותי את הזמן המוקדש לפרסומות בערוצים אותם הם מפעילים.

 

NBC. פחות פרסומות – יותר רווחים
NBC. פחות פרסומות – יותר רווחים

למרות ההבטחות הללו, באופן כללי זמן הפרסום בטלוויזיה נמצא דווקא במגמת עלייה. מנתונים של קבוצת המחקר Pivotal עולה, כי בחודש ינואר 2017 היוו הפרסומות 10.5 דקות מכל שעת שידור בשעות הפריים, לעומת 10.4 דקות בשנת 2016.

 

השאלה היא, האם הרצון לספק לצופים חוויה טלוויזיונית טובה יותר מתיישב עם המציאות הכלכלית. על מנת לתמוך בהורדת זמני הפרסום יאלצו חברות המדיה לבקש יותר על כל שניית פרסומת, ולא ברור כלל אם המפרסמים יהיו מוכנים לשלם יותר עבור שניית שידור. כך למשל, מנכ"ל חברת ויאקום האשים לאחרונה את הירידה ברווחי הרשת בכך שהיא קיצצה בזמן הפרסומות שלה. לעומת זאת, רשת Fox מדווחת על גידול בהכנסות מטקס נבחרי הנוער ששודר אצלה בחודש אוגוסט, למרות הקיטון בזמן הפרסום.

כתבות נוספות