הפתעה במייל: השיווק בדוא"ל עדיין עובד?
פורסם בתאריך: 09/07/2019, גיליון 1976
מרבית המשווקים היום לא נוהגים לדבר כמעט על
השיווק בדואר אלקטרוני. סינדי וויט, מנהלת המסחר המקוון ברשת ריהוט הבית
והגינה Plow & Hearth,
סיפרה לבאי כנס הקמעונאים המקוונים בארצות הברית, שנערך לאחרונה בשיקגו, כי זה
עדיין הערוץ שמספק את ההחזר הטוב ביותר על ההשקעה.
בשיחה שערכה עם המגזין המקוון לקמעונאות, RetailWire,
הסבירה וויט את ההבדלים בין שיווק בדואר האלקטרוני לשיווק ברשתות החברתיות. לטענתה,
המטרות של שתי השיטות שונות. הדואר האלקטרוני הוא עדיין דרך טובה להביא מכירות ישירות, כשלדבריה, ההחזר על ההשקעה במרבית המקרים מצוין. לעומת זאת, הרשתות החברתיות
נועדו יותר ליצירת מעורבות עם הצרכנים. לדברי וויט, מי שמצליח להביא למעורבות ברשתות החברתיות מביא
בסופו של דבר גם למכירות. מהצד השני, בדואר האלקטרוני המכירה יכולה להתבצע במהירות
גדולה יותר.
וויט אמרה לבאי הכנס, כי מיילים הכוללים מידע חיוני כמו אישור משלוח של ההזמנה, זוכים לאחוזי פתיחה גבוהים פי שמונה מאחוזי הפתיחה של מיילים אחרים. לכן, כדאי לנצל מיילים תפעוליים אלו גם לצרכים שיווקיים, ולצרף אליהם המלצות על מוצרים נוספים.
וויט גם המליצה למשווקים בכנס ליצור הודעת פתיחה שתהיה למעשה התקשורת הראשונה עם הלקוח. לדבריה, לקוחות שקראו את הודעת הפתיחה קוראים יותר מ-40% מהודעות הדואר האלקטרוני שנשלחות אליהם ב-180 הימים הבאים.
וויט גם המליצה למשווקים בכנס לעשות סגמנטציה של רשימות הדוא"ל שלהם ולפנות אל הלקוחות לפי הקבוצות אליהן הם משתייכים.