האם התורים בסופר ייעלמו בקרוב?

יוזמה חדשה מציעה מערכת אשר מנתחת את מצב התורים בחנות עבור הקונה, ומסייעת בבחירת התור המהיר ביותר

פורסם בתאריך: 10/01/2017, גיליון 1856

סלידת הלקוחות מפני תורים ארוכים ליד הקופות מלווה את הקמעונאים שנים רבות וגורמת להם להפסדים כבדים. כעת מנסה הקמעונאית האמריקאית Hy-Vee לספק פתרון לבעיה באמצעות מערכת מבוססת-נתונים.

התור לקופה. ``חוויה מפנקת ואהובה``
התור לקופה. "חוויה מפנקת ואהובה"
המערכת, המבוססת על טכנולוגיה שפיתחה חברת ההזנק IndaFlow, מספקת לקונה מידע מעודכן על מצב התקדמות התור שליד הקופה במהלך מסע הקניות. הערכת הזמן מסתמכת על מספר הלקוחות העומדים בתור, גודל הסל שלהם, ועל המהירות בה הקופאים מבצעים את פעולת הסריקה והכנסת המוצרים לשקיות הקנייה.
על סמך הנתונים הללו מבצעת המערכת את החישוב ומציגה את התוצאות בצורה פשוטה - סימון ירוק לקופה בה התור מתקדם במהירות, סימון צהוב לקופה בה התור מתקדם במהירות סבירה וסימון כתום לקופה בה התור איטי במיוחד. 
עבור מנהלי החנות, תצוגה בה הצבע הכתום מודגש מצביעה על הצורך בפתיחת קופות נוספות. בנוסף, על סמך הנתונים שנאספים במערכת יכולים מנהלי החנות להכין את עצמם לתקופות עמוסות במיוחד.
מנתוני תפוקה ראשונים עולה כי המערכת הצליחה להפחית את זמני ההמתנה בקו הקופה לשלוש דקות, לעומת זמן המתנה ממוצע קודם שעמד על ארבע דקות.

כתבות נוספות