דילמת המוכר: איך מעבירים יחס אישי לקניות באינטרנט

רשת השיווק Publix ידועה בזכות שירות יוצא מהכלל ב-1,215 סניפיה - אבל איך מעבירים את החוויה הזו לעולם המקוון?


פורסם בתאריך: 23/07/2019, גיליון 1978

רשת המזון Publix ידועה בסניפים הנקיים שלה, השירות המעולה של המוכרנים בסניף והנכונות שלהם לסחוב את הקניות עד למכוניתו של הלקוח. אחת הסיבות המרכזיות לכך היא שהבעלות על הרשת, המפעילה 1,215 סניפים, נמצאת בידי העובדים. 


כעת, מבקשת הרשת להיכנס לתחום מכירות המזון באינטרנט (באמצעות שיתוף פעולה עם חברת Instacart), ונאלצת להתמודד עם אתגר לא פשוט - איך מעבירים את היחס האישי מהחנויות לאינטרנט. במילים אחרות, כפי שאומר האנליסט דון סטיוארט מחברת הייעוץ Cadent Consulting Group, איך היא לא נכנסת לזירת המחיר בתחרות מול וולמארט.

 

"לא מדובר כאן על פתרון לטווח הארוך", אמר מקור המקורב לחברה. לדבריו, "הרשת עדיין בודקת את המהלכים שלה בכל הקשור למכירות באינטרנט". לטענת המקור, בסופו של דבר מה שחשוב הוא שעובד של הרשת יהיה זה שמביא את הסחורה לבית הלקוח. היחס האישי חייב לעבור גם כאשר הקנייה מתבצעת באינטרנט.

 

Publix. אתגר לא פשוט
Publix. אתגר לא פשוט

מלבד התנאים הטובים שהעובדים מקבלים, הבעלות שלהם על הרשת משתקפת גם בחנויות נקיות מאוד ותורים קצרים יותר בקופות, כמו גם ידע מקיף על החנות שבה הם עובדים.

 

"החברה חייבת למצוא את הדרך להעביר את החוויה האישית שהיא מספקת בסניפים לעולם המקוון", אמרה הילי האורד, אנליסטית עסקית בחברת Cadent. לדבריה, החברה חייבת למצוא דרך לפרסונליזציה של החוויה בקנייה המקוונת, על מנת שהיא תהיה שונה מהחוויה המוצעת אצל קמעונאים אחרים בתחום.

 

רשת Publix ידועה בכך שאינה מתפעלת תוכנית נאמנות כמו שאר הקמעונאיים הגדולים. הרשת מאמינה כי לכל הלקוחות מגיעים מחירים הוגנים, וכל לקוח שמוכן לספק את מספר הטלפון שלו מקבל קופונים אישיים המבוססים על קניות העבר.

כתבות נוספות