אלו הטרנדים שיעצבו את עולם המזון ב-2018

דוח חדש של חברת מינטל חושף את חמשת הטרנדים שלדעת מומחים מ-12 מדינות בעולם הולכים לכבוש את עולם המזון והמשקאות: שקיפות, מימוש עצמי, תחושות חדשות, טיפול מקדים ושיבוש הייצור. כל הפרטים שאתם חייבים לדעת

פורסם בתאריך: 30/01/2018, גיליון 1907

חברת המחקר הבינלאומית מינטל (Mintel) הציגה לאחרונה את דוח הטרנדים שלה לשנת 2018 בתחום המזון והמשקאות. הדוח, שבהכנתו השתתפו 60 אנליסטים של החברה מ-12 מדינות שונות מסביב לעולם, כולל את חמשת הטרנדים המרכזיים שיעצבו את התעשייה בשנה הקרובה וישפיעו על היצרנים, המשווקים והקמעונאים.

 

 


1. הצרכנים דורשים שקיפות

הצרכנים מסביב לעולם דורשים כיום מהחברות שקיפות מלאה לגבי המוצרים שהם אמורים להכניס לפה שלהם. בעקבות מספר גדול של אזהרות, ריקול למוצרים שונים וסקנדלים אחרים שערערו את תעשיית המזון בשנים האחרונות, צרכנים רבים בעולם פשוט איבדו את האמונה ברגולטורים, בחברות המזון ואפילו בבני אדם אחרים. על מנת לתת מענה לדרישה הזו, יותר ויותר חברות בוחרות להשקיף לצרכנים את תהליכי הפקת המזון שהן מייצרות.

 

כך למשל, מותג החלב האיטלקי C’est qui le patron?! )בעברית: מי הבוס), סקר קרוב ל-7,000 צרכנים עם מגוון רחב של שאלות, לפני שהוא פיתח את קו המוצרים שלו.

 


בקנדה, מותג גלידות מקומי בשם Betterwith טוען שהוא יצרן הגלידות הראשון בעולם שמבצע מעקב שקוף ויודע בדיוק מאיזו חווה ומאילו פרות מגיע החלב הנדרש לתהליך ייצור הגלידות.

בקוריאה הדרומית, מותג המזון המבושל לתינוקות Namyang Agiggoya Mom טוען כי המוצרים שלו פותחו באופן מדעי על ידי מומחי המזון של החברה ונעשה בהם שימוש רק בחומרים המובחרים ביותר.

מותג הקפה Nescafé השיק קו חדש של מוצרים בקולומביה כחלק מהתוכנית הכוללת של החברה לשפר את חיי החקלאים שמגדלים את הקפה ואת הקהילות בהן הם גרים, לצד אימוץ של שיטות ברות קימא לגידול פולי הקפה.



2. מימוש עצמי

יותר ויותר צרכנים מסביב לעולם מוצאים את החיים המודרניים ומהירים מדי. כתוצאה מכך, מחברי הדוח טוענים, כי על מנת לנקות את הצדדים השליליים בחייהם, הצרכנים מחפשים אחרי פתרונות של תזונה מאוזנת ובריאה.

 

דוגמה טובה למוצר המותאם לטרנד החדש היא דייסת הדלעת והעגבניות של Verival, שהושקה בשנה שעברה בגרמניה, במטרה לספק אלטרנטיבה בריאה ומזינה יותר לדייסה הממותקת החביבה על הצרכנים בשוק המקומי.



דוגמה נוספת לטרנד הזה ניתן למצוא אצל המותג האוסטרי Tranquini שהרחיב את קו משקאות ההירגעות שלו עם מים בטעמים המכילים תמציות תה ירוק, לימון, קמומיל ולבנדר.

 


מוצר נוסף המקושר לטרנד הוא מארז גלידות מוקטנות של האגן דאז שהושק בסינגפור ומכיל שלושה חטיפי גלידה בטעם תה ירוק ושקדים, ושני חטיפי גלידה בטעם מנגו-פטל.



3. תחושות חדשות

 טקסטורות הן כלי מעולה ליצירת מעורבות חושית ויצירת חוויה ששווה לדבר עליה. מהדוח של מינטל עולה, כי הטקסטורות הן אחד הכלים האפקטיביים ביותר שבאמצעותן יכולים המותגים בתחום המזון לספק חוויה ייחודית ואינטראקטיבית ללקוחות שלהם. הנה דוגמאות למוצרים חדשים העונים על צרכי הלקוחות לתחושות ולמרקמים חדשים:

 

לקראת יום העצמאות האמריקני השיק מותג העוגיות Oreo מהדורה מוגבלת של עוגיות הכוללות סוכריות מתפוצצות בתוך הקרם.

 


מותג המשקאות פאנטה השיק השנה משקה חדש באוסטרליה תחת השם Fanta Sour Tingle Berry Flavour Drink. לצד החמיצות הבולטת שלו, המשקה מעניק תחושה של עקצוצים נעימים בפה.

 

4. טיפול מקדים

 העידן הדיגיטלי מאפשר לקחת את נושא הפרסנוליזציה בתחום הזמנות המזון לגבהים חדשים. מתוך רצון לחסוך לצרכנים זמן ולספק להם חווית קניות טובה יותר, בשנים האחרונות נוספו מגוון גדול של ערוצי הפצה חדשים, החל במארזי הפתעה חודשיים, דרך שירותים לאספקת מוצרי מזון יומיומיים על בסיס מנוי חודשי, ועד לסנכרון של ההזמנות למוצרי חכמים בתוך הבית.

 

הצרכנים נוהרים לאתרי המסחר האלקטרוני, לאפליקציות ולסייענים מבוססי הקול על מנת לזרז את תהליכי הרכישה ולהתאים את הפעולות הללו ללוח הזמנים הצפוף שלהם. התוצאה היא "צונאמי" של מוצרים ושירותים חדשים שלא היו קיימים בעבר, כמו למשל המותגים הפרטיים החדשים של אמזון Happy Belly ו-Wickedly Prime שפותחו במיוחד עבור צרכנים שקונים מזון בעולמות המקוונים.



במטרה לחסוך לצרכנים זמן וכסף, מארזי מצרכים להכנת ארוחות כגון אלו של Hello Fresh ו-Blue Apron תופסים תאוצה בשנים האחרונות.

 


דוגמה נוספת הוא המותג Brandless המציע לצרכנים מגוון של מוצרי מכולת לא ממותגים במחיר אחיד של שלושה דולר לפריט.


5. שיבוש הייצור

 מהפכת הטכנולוגיה אינה פוסחת על תחום ייצור המזון, כאשר מספר גדול של חברות הזנק עומלות על פתרונות מזון שיחליפו את מקורות המזון הטבעיים. ויש גם דוגמאות:

 

חברת Meats מארצות הברית פיתחה קציצות בשר ועוף המיוצרות במעבדה על בסיס תאי גזע. המוצרים של החברה אמורים להגיע לשוק תוך כשלוש שנים. חברת Mosa Meat מהולנד הודיע כי היא הצליחה להוריד את המחיר לקציצה הגנטית שלה ל-10 יורו ליחידה.



הארוחה המוכנת של Beyond Meat מבוססות על עוף צמחי, בעוד שחברת Impossible Foods מעמק הסיליקון פיתחה המבורגר צמחי המשחרר מיצים הדומים להמבורגר המבוסס על בעלי חיים.



ומה עם חלב ללא פרות? זו בדיוק ההצעה של הסטארט-אפ האמריקני Perfect Day שמטרתו היא ליצור מוצרי חלב ללא פרות, באמצעות שמרים וחומרים נוספים.

 



לסיכום, כותבים מחברי הדוח, הטכנולוגיה תתחיל לשבש את שרשרת המזון המסורתית בשוק המזון והמשקאות כבר בשנת 2018.
כתבות נוספות