עזריאלי: המותג שהכניס את ישראל לעידן הקניונים

כדי להמשיך וליצור בידול בעולם הקניונים הישראלי הצפוף, השיקה השנה קבוצת קניוני עזריאלי שני כלים דיגיטליים שנועדו לחזק את הנאמנות למותג ולקניוני הקבוצה - כרטיס מתנה ואפליקציית מובייל

פורסם בתאריך: 20/06/2017, גיליון 1876

קבוצת עזריאלי הכניסה את ישראל לעידן הקניונים: בשנת 1982, דוד עזריאלי המנוח - יזם, פילנתרופ ואיש עסקים ישראלי-קנדי - ייסד את קבוצת עזריאלי והחל בבניית הקניון הראשון בישראל, קניון עזריאלי אילון ברמת גן. יותר מכך, עזריאלי גם היה זה שהגה את המילה “קניון“ בעברית - הֶלְחֵם של המילים “קניות“ ו“חניון".
 
לאחר פתיחתם של קניונים נוספים בירושלים ובבאר שבע, נפתחה בחודש אפריל 1998 ספינת הדגל של הקבוצה - קניון עזריאלי תל אביב, הממוקם במרכז עזריאלי, שהפך מאז לאייקון הבולט ביותר של תל אביב.

ספינת הדגל של הקבוצה - קניון עזריאלי תל אביב
ספינת הדגל של הקבוצה - קניון עזריאלי תל אביב
כיום כוללת הקבוצה 14 קניונים: קניון עזריאלי תל אביב, קניון עזריאלי אילון, קניון עזריאלי הנגב, קניון עזריאלי ירושלים (מלחה), קניון עזריאלי חולון, קניון עזריאלי הוד השרון, קניון עזריאלי מודיעין, קניון עזריאלי גבעתיים, קניון עזריאלי חיפה, קניון עזריאלי עכו, קניון עזריאלי קריית אתא, קניון עזריאלי רמלה, Outlet עזריאלי הרצליה, Outlet עזריאלי אור יהודה ועזריאלי רעננה.
 
בנוסף לקניונים הקיימים קבוצת עזריאלי תשיק ב-2017 את קניון עזריאלי ראשונים, ובשנת 2018 את עזריאלי שרונה Premium Mall. בשנה שעברה ערכה קבוצת קניוני עזריאלי שני מהלכים משמעותיים במה שקשור לנכסיה - השקה מחודשת של קניון עזריאלי אילון ברמת גן, שהיה הקניון הראשון של הקבוצה והקניון הראשון במדינה, והשקת קניון ראשון בעיר רמלה.
 
הפתרונות היצירתיים
על מנת ליצור בידול בעולם הקניונים הישראלי, שנהפך צפוף יותר ויותר מדי שנה, השיקה קבוצת קניוני עזריאלי השנה שני כלים שנועדו ליצור בידול בקרב הצרכנים ולגרום להם לבחור באחד מקניוני הקבוצה בדרכם למסע קניות - כרטיס מתנה ואפליקציית מובייל.
 
Azrieli Gift Card
שוק המתנות בישראל נמצא במגמת צמיחה תמידית, ומגלגל קרוב לשלושה מיליארד שקל בשנה. כחלק מהאסטרטגיה ממוקדת הצרכן, וכדאי לתת מענה לסגמנט המתנות, השיקה עזריאלי בשלהי 2015 כרטיס מתנה - Azrieli Gift Card, המאפשר רכישה במגוון רחב של חנויות הפועלות בקניונים שלה, כולל הרשתות H&M ועוד שאינן נכללות באף כרטיס מתנה אחר.
 
האתגר הגדול ביותר עבור כל קניון הוא לגרום לקהל הצרכנים להגיע דווקא אליו במסע הקניות הבא, וכרטיס המתנה מגלם בתוכו הזדמנות גדולה. מצד אחד, מקבל המתנה מגיע לקניון כדי לערוך מסע קניות, ובדרך כלל מוציא יותר מסכום המתנה הראשוני. מן העבר השני, הביקור נערך במרבית המקרים בליווי צרכן נוסף אחד לפחות - וכך גם הוא נכנס למעגל המבקרים בקניון, ובתקווה - גם למעגל הקונים.

כיום כוללת הקבוצה 14 קניונים
כיום כוללת הקבוצה 14 קניונים
גם עבור הרשתות השותפות מהווה הכרטיס החדש של עזריאלי הזדמנות. עד היום נשלט שוק כרטיסי המתנה בעיקר על ידי תווי הקנייה של רשתות השיווק הגדולות, וכתוצאה מכך הוצא רוב הכסף של הצרכנים על קניית מזון - ורק חלק קטן ממנו על קניות ברשתות השותפות. הכרטיס של עזריאלי אינו כולל בתוכו רשת מזון גדולה, וכך מוקדש הסכום על רכישות ברשתות הלייף סטייל והאופנה הפועלות בקניוני הקבוצה.
 
בנוסף מאפשר כרטיס המתנה גם כניסה לשוק החברות והארגונים, הנוהגים להעניק מתנות לעובדים ולספקים במגוון רחב של אירועים, כגון חגים, ימי הולדת, לידות ועוד רבים אחרים.
 
את הכרטיס ניתן לרכוש בשני אופנים:
 
1. באינטרנט, בשליחה באמצעות הודעת SMS או אי-מייל - פתרון חדשני ונוח לצרכן הקצה.
 
2. ככרטיס פלסטיק, גם לצרכן הקצה וגם לחברות וארגונים.
 
השקת הכרטיס זכתה להצלחה גדולה, וכיום נרכשים כרטיסים בשווי של מיליוני שקלים בכל חודש.
 
Azrieli App
בקיץ 2016, לאחר תהליך ממושך של מחקר ופיתוח, השיקה קבוצת קניוני עזריאלי אפליקציית מובייל חדשה שנועדה לספק חוויית קנייה חדשנית ומהנה. ממחקרים שנערכו בקבוצה עלה כי הצרכנים נחשפים לאינספור מסרים שיווקיים של המותגים הפועלים בקניונים, אך פעמים רבות הם מתקשים לזכור אותם בהגיעם לקניון. לפיכך האפליקציה נבנתה בכדי לשפר את חוויית הלקוח וכדי לרכז עבור המבקרים את המידע הרלוונטי להם, בקניון הספציפי בו הם מבקרים. בין היתר היא כוללת:

חנייה - המקום בו הביקור בקניון נגמר ומתחיל, החניון, יוצר תסכול רב אצל חלק גדול מהלקוחות. כדי לשפר באופן משמעותי את חוויית החניה בקניון, כוללת האפליקציה חיבור למצלמות המחסום בחניון ולמערכת סליקה. וכך, בכל פעם שהלקוח מגיע לשער הוא מזוהה אוטומטית על ידי המערכת, וכרטיס האשראי שלו, שהוכנס מבעוד מועד למערכת, מחויב באופן אוטומטי. בהמשך, תאפשר האפליקציה גם את איתור הרכב בחניון לאחר מסע הקניות.
 
הצפת תכנים על בסיס אישי - בעת תהליך ההרשמה מתבקש הצרכן למלא פרטים אישיים, על מנת ליצור לעצמו פרופיל משתמש באפליקציה. לאחר מכן, בהגיעו לקניון, תראה האפליקציה למבקר מסך אישי המותאם לפי העדפותיו. כמו כן, המסך האישי מותאם גם לפי הקניון בן מבקר הצרכן.
 
מבצעים וקופונים - בכל עת ניתן למצוא באפליקציה קופונים מיוחדים, המוצעים על ידי המותגים הפועלים בקניון. בכניסה לקניון מקבל הצרכן התרעה המציגה את כל הקופונים הזמינים באותו הזמן בקניון. בנוסף, כוללת האפליקציה אזור מיוחד המרכז את כל המבצעים הנערכים בחנויות הקניון. לקוח שרוצה לממש את הקופון או את אחד המבצעים, יכול לקבל מפה המציגה בפניו את מיקומה של החנות הרצויה.

על מנת לשמור על עדכניות מרבית, כוללת האפליקציה ממשק הזנת תכנים עבור הקמעונאים, המאפשר להם להעלות באופן עצמאי מבצעים ותכנים נוספים לאפליקציה.
 
דברים שלא ידעת על קניוני עזריאלי
  • דוד עזריאלי הגה את המילה “קניון“, המהווה הֶלְחֵם של המילים “קניות“ ו“חניון“.
  • נכון ל-2016 מפעילה החברה 14 קניונים. ב-2017 יושק בראשון לציון הקניון ה-15.
  • סניפי הרשתות הבינלאומיות מנגו, H&M, סווטש, forever 21 ועוד רבות אחרות, נכנסו לראשונה לישראל דרך קניוני עזריאלי.
  • ב-2018 ייפתח מרכז עזריאלי שרונה, שיורכב מהמגדל הגדול ביותר במזרח התיכון ובבסיסו Azrieli Premium Mall - הראשון מסוגו.
אבני דרך בחייו של קניוני עזריאלי
1983 - השקת הקניון הראשון בישראל - קניון עזריאלי אילון ברמת גן.
1990 - הקבוצה משיקה את קניון עזריאלי הנגב - חלוץ קניוני הדרום.
1993 - פתיחת קניון עזריאלי ירושלים בשכונת מלחה.
1998 - נפתח הקניון במגדלי עזריאלי, ששינו את קו הרקיע של תל אביב.
2011 - עזריאלי פותחת קניונים בצפון: בעכו ובקריית אתא.
2015 - השקת הקומה השנייה של קניון עזריאלי אילון ופתיחת קניון עזריאלי רמלה.
2016 - עזריאלי משיקה את Azrieli Gift Card ואפליקציית מובייל; קניון עזריאלי הנגב שהוקם ב-1990 משופץ בהשקעה חסרת תקדים, ונפתחת בו חנות האופנה הגדולה בישראל - אורבניקה, על שטח של 4300 מ"ר.

סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2016 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות