הצצה למתכון של Café Café להצלחה

16 שנה מאז נפתח הסניף הראשון של קפה קפה בכיכר מסריק בתל אביב, והיום זו כבר רשת בתי הקפה הגדולה בישראל. כך הם עשו זאת

פורסם בתאריך: 21/08/2018, גיליון 1935

Café Café הוקמה בשנת 2001 על ידי איש העסקים רונן נמני ובת זוגו מיקי טיל. הסניף הראשון של הרשת נפתח בכיכר מסריק בתל אביב, וכיום - 16 שנים מאוחר יותר - מונה הרשת יותר מ-157 סניפים ברחבי המדינה, המופעלים באמצעות זכיינים.

 

קפה קפה, בניהולו של מנכ"ל הקבוצה נעם צימרמן, היא קבוצת בתי הקפה והמסעדות הגדולה ביותר בישראל. ככזו, הקבוצה שמה לעצמה למטרה להוביל את ענף בתי הקפה והמסעדות ולהיות הבחירה המועדפת לבילוי מסוג זה, תוך שמירה על סטנדרטים של מצוינות באיכות המזון ובשירות.


בשנים האחרונות חיזקה הרשת את אסטרטגיית המותג ואת השפה התקשורתית שלה, כבית קפה איכותי המשלב חוויה קולינרית לצד יחס אישי ושירות ממוקד לקוח. אסטרטגיית הרשת מחזקת את מעמדה כמקום שהוא מעבר לפתרון פונקציונאלי לשתייה ולאוכל - אלא גם מקור לבילוי ולהנאה.

 

רשת קפה קפה היא חלק מקבוצת קפה-קפה, הכוללת רשתות בתי קפה ומסעדות, בינהן לחם ארז, Fresh Kitchen, לחם בשר, כספי - לא רק חומוס ועוד.

 

הסביבה התחרותית

בשנים האחרונות ענף בתי הקפה והמסעדות בישראל היה עד לצמיחה מהירה ומתמשכת. בישראל פועלות כמה רשתות בתי קפה בפריסה ארצית, לצד מאות בתי קפה עצמאיים.

 


האתגרים השיווקיים

מחקר ארצי מייצג של מכון שילוב העלה כי מודעות הציבור למותג קפה קפה גבוהה ביותר. 3 מתוך 4 אנשים חושבים על רשת קפה קפה בהתייחסות לבתי קפה. בנוסף, 81% מהנשאלים ציינו כי הם מבקרים ברשת.

 

האתגר היה להגדיר מחדש את מטבחי הרשת, לתקשר ולהנחיל ללקוחות את העובדה שהרשת מגישה יותר מקפה, וכי ניתן למצוא בסניפיה מנות משובחות ואיכותיות המתאימות למגוון צרכים - החל ממנות ראשונות המתאימות לפגישות עבודה, דרך ארוחות עסקיות ועד לארוחות מלאות לדייטים רומנטיים, מפגשים חברתיים ואירועים משפחתיים. בחירת חומרי גלם טריים ואיכותיים, בשילוב טאץ' של השף, פרזנטציה וחווית לקוח - כל אלו יחדיו הם המתכון של קפה קפה להצלחה.

 

הפתרונות היצירתיים

כחלק מהעצמת החוויה הקולינרית שידרגה הרשת את התפריט המוגש בסניפיה, וניתן דגש משמעותי על ארוחות מגוונות המתאימות לכל שעות היום ולמגוון רחב של טעמים.

 

התפריט החדש נחלק למספר קטגוריות, בהן ארוחות בוקר, מנות ראשונות, פסטות טריות, דגים, מנות עיקריות וקינוחים. התפריט החדש פותח והורכב על ידי שף קבוצת קפה קפה ניר מזרחי, תוך התייחסות למגמות קולינריות עדכניות, שילוב טעמים בינלאומיים עם העדפותיו של החיך הישראלי, ותוך שימת דגש על איכות חומרי הגלם וטריותם.

 

לאחר הטמעת התפריט בסניפי הרשת יצאה קפה קפה בקמפיין רחב היקף לתקשורו בכל אמצעי המדיה - טלוויזיה, דיגיטל, עיתונות, שילוט חוצות, רדיו ומהלך יח"צ תומך.


בנוסף השיקה הרשת מהלך צרכני-חברתי חדשני במסגרתו הוזילה את מחירי המשקאות החמים בטייק אווי ל-6 שקלים בלבד.

 

מטרתו של המהלך החברתי החדש - מילים יפות עושות קסמים - בהשראת התנועה החברתית פנימה, היא לעודד שיח מכובד יותר בחברה הישראלית. וכך, לקוחות של הרשת אשר משתמשים במילים בבקשה ותודה במעמד רכישת כוס הקפה נהנים ממשקה חם לדרך ב-6 שקלים בלבד. הקמפיין פורסם בכלי המדיה השונים וזכה בתוך זמן קצר למיליוני חשיפות ולתגובות חיוביות רבות.



עולמות התוכן הדיגיטליים

בשנה האחרונה המשיכה קפה קפה לפתח את נכסיה הדיגיטליים השונים, ובמסגרת שימור הקשר עם חבריה ברשתות החברתיות השונות, היא מייצרת עמם אינטראקציה תמידית. בשנה החולפת קיימה הרשת פעילויות תוכן דיגיטליות מגוונות נושאות פרסים לקידום התפריט והמנות החדשות בסניפים. כמו כן, יצאה הרשת במהלכים חדשניים כדוגמת סרטוני 360 במובייל, שת"פים מיוחדים, סרטוני תוכן ויראליים ועוד.

 

כחלק מקידום המהלך החברתי-צרכני מילים יפות עושות קסמים, ומתוך רצון לחזק את המודעות והמעורבות של הקהל, השיקה הרשת מהלך משפיענים באינסטגרם עם עשרות מובילי דעה, אשר לכל אחד מהם עשרות אלפי עוקבים. המשפיענים הגיעו לסניפי הרשת, הצטלמו והעלו את התמונות לחשבון האינסטגרם שלהם, בליווי מסרים מהקמפיין. המהלך תוקשר גם באתרים מובילים ונתמך במהלך יח"צ נרחב ובכך זכה לחשיפות ולאינטרקציות רבות.

 

בנוסף, הרשת יצאה במהלך חדש - משהו חדש קורה בקפה קפה, שבסיסו שדרוג החוויה הקולינרית לצד יחס אישי ושירות ממוקד לקוח. לקמפיין הפרסומי התלווה שיתוף פעולה עם אתר מוביל, במסגרתו הוקם מתחם תוכן מושקע וממותג. המתחם העביר את החוויה החדשה שבקפה קפה והציג מנות וחומרי גלם חדשים עם סרטונים בסגנון Tasty, כתבות תוכן, מתכונים ועוד.

 


דברים שלא ידעת על קפה קפה

  • המהלך החברתי-צרכני מילים יפות עושות קסמים של רשת קפה קפה הפך לאייטם בתוכנית ארץ נהדרת.
  • מנכ"ל קבוצת קפה קפה נעם צימרמן החל את דרכו כזכיין ברשת לפני 10 שנים.
  • חלק נכבד מחברי מטה הניהול הבכיר של קפה קפה החלו בתפקיד ניהולי בסניפים, והתקדמו משם לתפקידי ניהול בכירים ברשת.

 

אבני דרך בחיי קפה קפה

2001 - הסניף הראשון של הרשת נפתח בכיכר מסריק בתל אביב.

2005 - קפה קפה פותחת את הסניף הראשון מחוץ לגבולות ישראל - סופיה, בולגריה.

2010 - קפה קפה הופכת לקבוצה עם צירוף המותג לחם ארז.

2014 - השקת מועדון החברים הקולינארי MOOD, המאגד את מותגי הקבוצה. כיום המועדון מונה מעל ל-250 אלף חברים.

2017 - קפה קפה משדרגת את החוויה הקולינרית ויוצאת במהלך שיווקי נרחב תחת הסלוגן משהו חדש קורה בקפה קפה לצד השקת תפריט חדש ואיכותי.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2017 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות