בואו ביחד: הרשת שמנסה להביא חוויה חדשה לחנויות

רשת אמריקנית למוצרי תפירה ומלאכת הבית הופכת את מרכז החנות למקום של יצירה ומפגש בין צרכנים

פורסם בתאריך: 26/06/2018, גיליון 1927

כפי שכבר כתבנו כאן פעמים רבות בעבר, נושא הקנייה החווייתית הופך בשנים האחרונות לחשוב במיוחד על מנת להצליח בזירה הקמעונאית. כתוצאה מכך, גם קמעונאים ותיקים מנסים לחדש את עצמם באמצעות קונספטים חדשים, במטרה להחזיר את הלקוחות מהאינטרנט לחנויות.

 

קמעונאית מוצרי התפירה ומלאכת הבית הוותיקה, Joann Fabrics, המפעילה 800 חנויות תחת מספר מותגים שונים, משיקה חנות קוסנפט חדשה ששמה במרכזה את ההתכנסות החברתית ושיתוף הפעולה בין הצרכנים.


Joann Fabrics. יוצרים ביחד
Joann Fabrics. יוצרים ביחד

הפיילוט לקונספט החדש יוקם בחנות הצמודה למטה החברה באוהיו. במרכז החנות יוקם "סטודיו היוצרים", שיכלול הרצאות, אירועים חברתיים, מכונות תפירה להשכרה פינת קפה נעימה וקניינים אישיים שיעזרו ללקוחות במקום.

 

החנות גם תכלול אלמנטים טכנולוגיים, כמו למשל מסכי מגע שיאפשרו לצרכנים לשאוב רעיונות מפינטרסט ולאחר מכן לקבל את הבדים הנדרשים להכנת הפריטים כשהם חתוכים. בעקבות המהלך, מתכננת הרשת להגיע לקהלים צעירים יותר, כמו אמנים רבים המייצרים מוצרים מבוססי בד ומוכרים אותם באתרים כגון אטסי.

 

הקונספט במסגרתו החנות הופכת למרכז מפגש קהילתי, הוכיח את עצמו כבר עבור מספר קמעונאים. כך למשל, רשת הציוד המשרדי אופיס דיפו השיקה קונספט תחת השם BizBox. המתחמים שהוקמו בחנויות הרשת נהפכו למקומות מפגש ליזמים מקומיים המחפשים שיתופי פעולה עם יזמים ועסקים אחרים. בשנה שעברה השיקה רשת נורדסטרום חנות קונספט שאינה כוללת מוצרים. החנות הפגישה בין הצרכנים עם מומחים מתחום איכות החיים, האופנה והבריאות, והם התאימו עבורם מוצרים שמאוחר יותר נשלחו לביתם.

כתבות נוספות