האם הארנקים האלקטרוניים יחליפו את כרטיסי הפלסטיק?

הצרכנים מאסו בארנקים המלאים בכרטיסי מועדון שונים, ומוכנים לעבור לארנקים אלקטרוניים - במספר תנאים

פורסם בתאריך: 30/05/2017, גיליון 1873

אחד המטרדים הגדולים עבור צרכנים החברים בתכניות נאמנות שונות הוא הצורך לשאת איתם את כרטיסי הפלסטיק שמספקים המועדונים, כך עולה מסקר חדש של חברת CodeBroker, המספקת טכנולוגיה לקופונים באמצעות המובייל.

הארנק האלקטרוני. מתקרבים לשלב הבשלות
הארנק האלקטרוני. מתקרבים לשלב הבשלות
43% מ-1,207 הצרכנים שהשתתפו בסקר דרגו את הכרטיסים הפיזיים כמטרד המרכזי שמספקות תכניות הנאמנות. 17% מתוכם ציינו שלוקח להם זמן רב ויקר לאתר את הכרטיס הנכון בנקודת המכירה הרלוונטית.
מהסקר עולה כי 71% מהצרכנים יעשו שימוש רב יותר בתכנית הנאמנות אם יוכלו לגשת לחשבון שלהם באמצעות הסמארטפון. הצרכנים מעדיפים את השימוש בסמארטפון בזכות יכולת להתאים מבצעים לצרכן באופן אישי, ובגלל היכולת לנהל את נקודות הזכות שלהם בצורה טובה יותר.
65% מהמשתתפים בסקר העידו כי ניסו בעבר להשתמש בהטבות בנקודות המכירה רק כדי לגלות שהן כבר אינן תקפות. 38% מתוכם העידו כי אינם מודעים לנקודות שנצברות בחשבון הנאמנות שלהם. רק 24% מתוכם אמרו כי הם מודעים לכל התנאים בתכנית הנאמנות בה הם חברים.
מחקר נוסף שנערך בשנה שעברה הציג גם הוא מסקנות דומות. מהמחקר עלה כי הצרכנים מעדיפים לנהל את תכניות הנאמנות שלהם באמצעות הארנק האלקטרוני, בעיקר בשל היכולת לנהל את התכנית טוב יותר בזמן אמת.
בתקופה האחרונה נרשמת האטה באימוץ טכנולוגיית הארנקים החכמים, בעיקר בגלל דאגות בנושא אבטחת המידע, וגם משום שבמרבית המקרים הארנקים האלקטרונים אינם מספקים ערך משמעותי למשתמשים, לעומת חברים שאינם משתמשים בארנקים אלקטרוניים.
ממחקר נוסף, שנערך על ידי ספקית הארנקים האלקטרוניים Urban Airship, עלה כי 73% מהצרכנים נמצאו בסבירות גבוהה יותר להצטרף לתכנית נאמנות במקרים בהם הם יודעים שהנקודות שהם אוספים נכנסות לכרטיס שלהם ומתעדכנות באופן מיידי בארנק האלקטרוני שלהם.

כתבות נוספות