תקשיבו למגמה המפתיעה: הרדיו חוזר - ובגדול

בני דןר המילניום מאזינים לרדיו יותר מהדורות הקודמים, והמשווקים חייבים להיות קשובים  לטרנד הזה

פורסם בתאריך: 16/07/2019, גיליון 1977

"הרדיו הוא הדבר החם עכשיו והוא מאפשר למשווקים להגיע לקהלים חדשים", כך לדברי בוב פיטמן, מנכ"ל iHeartRadio, בעקבות פרסום דוח שהוציאה החברה המתמחה בהעברת שידורי רדיו על גבי האינטרנט. לדבריו של פיטמן, תשעה מכל 10 אמריקנים נחשפים לתכנים של החברה שהוא מנהל מדי חודש.

 

מהדוח עלה, כי ההגעה לצרכנים באמצעות הרדיו היא גדולה יותר מההגעה המתאפשרת באמצעות כל מדיית אודיו אחרת. עוד עלה מהדוח, כי 85% מהצרכנים בארצות הברית מאזינים לרדיו לפחות פעם אחת בשבוע. זאת, לעומת 68% מהצרכנים שניגשים לרשתות החברתיות לפחות פעם בשבוע, ו-58% הנחשפים לשידורים חיים בטלוויזיה. 69% מהצרכנים נחשפים לתכני רדיו לפחות פעם ביום.

 

ימי הרדיו. חזרה לזמנים אחרים
ימי הרדיו. חזרה לזמנים אחרים

השנה, 51% מהצרכנים בארצות הברית אמרו כי הם מאזינים או שהאזינו לפודקאסטים לפחות בתקופה מסוימת של חייהם. זאת, לעומת רק 22% מהצרכנים שענו כך בשנת 2009. כך עלה מדוח של Edison Infinite Dial. עוד עלה מהדוח, כי 50% מהצרכנים בארצות הברית מעל גיל 12 מאזינים למוזיקה מיוטיוב לפחות פעם בחודש.

 

בעוד שבני ובנות דור המילניום הם המאזינים הכבדים ביותר למגוון הפורמטים הקוליים, ההאזנה לתכנים קוליים נפוצה מאוד גם בקרב בני הדורות האחרים. אמריקני ממוצע מכל טווחי הגילאים מאזין לתכנים קוליים 17.2 שעות בשבוע. בקרב המילניאלס עומד הנתון הזה על 18.8 שעות אודיו בשבוע.

 

עוד עלה מהדוח של אדיסון, כי ב-65 מיליון בתי אב בארצות הברית יש כבר כיום רמקולים חכמים; ב-52% מהבתים בהם יש רמקול חכם, יש יותר מרמקול אחד מסוג זה. בבתים בהם יש רמקולים חכמים ההאזנה לרדיו בתוך הבית עולה בצורה משמעותית.

כתבות נוספות