מחקר: משווקי מוצרי צריכה משקיעים בפרסום בדיגיטל יותר מאשר במדיה המסורתית

עם זאת, רק 14% מהנבדקים שמו לב למאמצי השיווק הדיגיטלי של המשווקים - ורק 10% הושפעו מהם 

פורסם בתאריך: 07/03/2017, גיליון 1864

משווקי מוצרי הצריכה משקיעים כיום יותר בפרסום במדיה הדיגיטלית מאשר בכל סוגי המדיות המסורתיות יחד, כך עולה מדו"ח חדש של חברת Cadent Consulting Group. 

פרוקטר אנד גמבל. הדיגיטל עושה את העבודה?
פרוקטר אנד גמבל. הדיגיטל עושה את העבודה?
עם זאת, מנתוני הדו"ח - אשר בחן 600 משווקים, קמעונאים וצרכנים - עולה כי משווקים וקמעונאים לא מאמינים כי הפרסום במדיה הדיגיטלית אפקטיבי יותר, עובדה שיכולה לסמן את עצירת הגידול בהשקעה בדיגיטל בשנים הבאות.
מהדו"ח עולה כי רק 60% מהקמעונאים חושבים ששיווק דיגיטלי יעיל עבור חברות מוצרי צריכה - לעומת 65% מהקמעונאים אשר חושבים שההשקעה במדיות המסורתיות משפיעה על הצרכנים. בקרב הצרכנים, רק 14% שמו לב למאמצי השיווק הדיגיטלי של משווקי מוצרי הצריכה - ורק 10% הושפעו מהם בהחלטות הקנייה שלהם.
עוד עולה מהדו"ח כי מבצעי המכר של המשווקים נותרו ההוצאה הגדולה ביותר של התעשייה, עם 46.2% מסך ההשקעה בשיווק. אולם גם כאן נרשמה ירידה - לעומת 49% מכלל ההוצאות על שיווק שהושקעו במבצעי מכר בשנת 2012. השנה צפוי המספר לרדת ל-43%.
הירידה בהשקעה במבצעי המכר משקפת תפיסה חדשה בקרב משווקי מוצרי צריכה גדולים כגון פרוקטר אנד גמבל ויוניליוור, אשר מקטינים את מידת ההשקעה במבצעי מכר בסניפים כחלק מאסטרטגיה. סמנכ"ל הכספים של פרוקטר אנד גמבל אמר לאחרונה בראיון כי עמדות תצוגה מעוצבות של מוצרים בחנויות יכולות לעשות עבור המשווקים עבודה טובה יותר בהחזר על ההשקעה לעומת מבצעי מכר גדולים.
מהדו"ח עולה עוד כי משווקי מוצרי הצריכה בארצות הברית מוצאים יחד כ-100 מיליארד דולר בשנה על שיווק מחוץ לחנות ובתוכה (לא כולל מבצעי מכר). בשנה שעברה ההוצאה של משווקי מוצרי הצריכה על שיווק בדיגיטל עברה בפעם הראשונה את ההוצאה על שיווק במדיות המסורתיות: 15.9% מסך התקציבים לעומת 15.5% מסך תקציבי השיווק.  השנה צפויה ההשקעה בדיגיטל לצמוח ל-19% מסך התקציב, לעומת ההשקעה במדיות המסרותיות שצפויה לרדת ל-13.2%.

כתבות נוספות