המהלך הדיגיטלי של קסטרו "שבר" את אינסטגרם

רשת קסטרו ממציאה את עצמה מחדש בכל שנה, וגם השנה לקחה צעד חדשני נוסף קדימה, כשהשיקה קמפיין שהתנהל רובו ככולו באינסטגרם בהשתתפות עשרות ידוענים ובחשיפה מירבית

פורסם בתאריך: 16/07/2019, גיליון 1977

בשנות ה-30 של המאה הקודמת פתחה אנינה קסטרו סלון לשמלות בביתה. בנה, אהרון קסטרו, שנחשף לעולם האופנה מילדות, ייסד עם שחרורו מהצבא חנות ברחוב אלנבי בתל אביב. לימים התרחבה החנות למפעל קטן לייצור הלבשה שנקרא על שם המשפחה - Castro. בשנת 1985 פתחה קסטרו את החנות הקמעונאית הראשונה ברחוב דיזנגוף ובמהלך שנות ה-90 התרחבה משמעותית פעילותה עם הקמת רשת של עשרות חנויות ברחבי המדינה. בשנים אלו עברה קסטרו לאסטרטגיית צמיחה מהירה, עם דגש על פעילויות שיווק חדשניות וגיוס מעצבים מצטיינים לשורותיה. כיום, מפעילה הרשת בישראל 166 חנויות.

 

הפריצה הגדולה של קסטרו התרחשה בשנת 1993, עם עלייתו לאוויר של ערוץ 2. פרסומת "המעיל" המפורסמת של בית האופנה, בכיכובם של יעל אבקסיס וליאור מילר, הפכה לשיחת היום ומיצבה את קסטרו כמותג צעיר, נועז וחדשני. בשנת 2000 השיקה קסטרו את Castro Men - רשת האופנה הישראלית הראשונה לגברים. בשנת 2003 פתחה קסטרו במרכז תל אביב את חנות הקונספט "קסטרו תל אביב" - שלוש קומות של אופנה בחוויה אורבנית המתאימה לקצב החיים של העיר. בשנת 2013 הושק קו האופנה לילדים, “הילדים של קסטרו".

 

הקולקציות של קסטרו כוללות שלושה קווים עיקריים: Red - קו אופנת הקז‘ואל, Black - קו מתוחכם ואלגנטי, ו-Blue - קו הג‘ינס של קסטרו. לצידם של שלושת קווי האופנה העיקריים מציעה קסטרו קולקציות משלימות, הכוללות מגוון פריטי אופנה - החל מבגדי ים, נעליים ותיקים, דרך הלבשה תחתונה, משקפיים, תכשיטים ואביזרים משלימים.



הסביבה התחרותית

בשנים האחרונות מאופיינת קטגוריית האופנה בעודף שטחי מסחר ובכניסתן של יותר ויותר רשתות בינלאומיות לישראל. במקביל מתגבר טרנד רכישות האופנה באתרי מסחר אלקטרוניים, הפועלים מחוץ לישראל, ו"יבוא אישי" של פריטי לבוש ביוזמת הלקוח. כל אלה הפכו את שוק האופנה המקומי לתחרותי ולמאתגר במיוחד. בשנה האחרונה החריף מאבקם של יצרני האופנה ובעלי החנויות המקומיים, והם איחדו כוחות במחאה על תנאי התחרות ודרישה להצבת מכסי הגנה על יבוא פריטי לבוש מסין ומתן פטור ממע"מ לרכישות בגובה של עד 75 דולר - בדומה לעסקאות רכישה און ליין.

 

האתגר השיווקי

כמותג האופנה הישראלי המוביל בשוק המקומי, קסטרו נדרשה גם השנה לשמר את מעמדה בענף, וזאת באמצעות שדרוג חוויית הקנייה בחנויות ובאון ליין, לצד השקת קולקציות מעודכנות ברמה גבוהה ובמחירים משתלמים.

 

הפתרונות היצירתיים

כחלק מהאסטרטגיה ארוכת הטווח שלה כמותג אופנה ישראלי, הנותן מענה לצרכי הצרכן המקומי תוך העמדתו במרכז, ניהלה קסטרו בשנה החולפת מספר פעילויות וביניהן עדכון ושדרוג חוויית הקנייה; מהלכי דיגיטל חדשניים והפקות אופנה מפתיעות; יצירת באזז בקרב ילדים, נוער ופאשניסטות ברשתות החברתיות; והעמקת פעילות הסחר האלקטרוני.

 

קסטרו החדשה. כחלק מהאתגר לשמר את מעמדה המוביל ולסמן את הטרנדים הבאים באופנה ובלייף סטייל, מובילה קסטרו בשנה האחרונה ריענון קונספט, הכולל שדרוג חוויית הקנייה בחנויות, הרחבה משמעותית של השטח והקולקציות המוצגות, שיפוץ בהיקף נרחב ועיצוב מחדש. החנות הראשונה שנפתחה תחת הקונספט החדש הייתה בקניון רמת אביב: החנות, המתפרסת על פני 450 מ"ר, מציגה את קולקציית הנשים ולראשונה גם את קולקציית הילדים של קסטרו. בהמשך נפתחה חנות מחודשת גם בקניון רננים ברעננה, שהורחבה וכעת היא מתפרסת על פני 550 מ"ר. בחנות ברננים ניתן למצוא תחת קורת גג אחת את קולקציות הנשים, הגברים והילדים. חנויות חדשות שפותחת הרשת נבנות לפי הקונספט החדש.




CastroKorea#. השנה השיקה קסטרו מהלך פרסום דיגיטלי ראשון מסוגו בעולם - השקת קולקציה באינסטגרם. קולקציית אביב 2018 הושקה בחגיגה אינסטגרמית מרובת כוכבים, כששורה ארוכה של ידוענים ופאשניסטות לקחו בה חלק והעלו תכנים ייחודיים תחת ההשטאג CastroKorea#.

 

כל אחד הציג זווית אחרת לסרטון ההשקה הקומי, שמתרחש לכאורה בצפון קוריאה בהשתתפות השליט הכל יכול שלה, קים ז'ונג און. בין הגיבורים הראשיים היו רותם סלע, סטטיק ובן אל, אסי עזר, אביב אלוש ועומר דרור. כמו כן, השתתפו בקמפיין גם ישראל אהרוני, עדי ביטי, נטע גרטי, טום באום, דנה זרמון, נלי תגר ועוד רבים. שיא הסרטון הוא "תצוגת אופנה" ענקית של קסטרו ב"צפון קוריאה". התכנים עלו באינסטגרם של קסטרו שמחזיק מאות אלפי עוקבים, וזכו לחשיפה אדירה נוספת גם בעמודי הכוכבים המשתתפים. ההשקה הייחודית איחדה בין פלטפורמת השיווק לפלטפורמת המכירה באתר קסטרו, וכך הגולשים יכלו לרכוש את הפריטים שאהבו בסרטון באותו רגע.

 

קולקציית על-חלל. בהמשך לקו הרוק'נ'רול השמח שמאפיין את קולקציית "הילדים של קסטרו", הוביל את השקת קולקציית קיץ 2018 יובל בנאי, סולן להקת משינה. השיר הנבחר לסרטון היה אחד השירים האהובים של משינה, "עתיד מתוק", שבו אירחה להקת הילדים את בנאי לביצוע סוחף ואנרגטי. הסרטון זכה למאות אלפי שיתופים וצפיות.

 

אין גברים כאלה. עונת הקיץ שילבה השנה שני אלמנטים בולטים – עונת האירועים המסורתית ומשחקי גביע העולם בכדורגל שהתקיימו ברוסיה. לכבוד העונה הגדושה יצאה קסטרו בקמפיין בגדי אירועים לגברים לוהט במיוחד, שצולם במגרש כדורגל ובו לקחו חלק בלבוש ערב מלא אביב אלוש, עומר דרור, שחקן נבחרת ישראל תומר חמד, שוער בית"ר ירושלים בוריס קליימן ויונתן בשן.



דברים שלא ידעת על קסטרו

  • קסטרו מנוהלת כיום על ידי אתי רוטר - בתו של אהרון קסטרו ונכדתה של אנינה קסטרו - ועל ידי בעלה גבי רוטר.
  • אוניברסיטת תל אביב העניקה ב-2017 לאתי ולגבי רוטר את פרס הכלכלה ע"ש הוגו רמניסיאנו, בהוקרה לתרומתם לכלכלה והתעשייה בישראל.
  • חברת קסטרו מעסיקה כ-5,500 עובדים.
  • האתר הרשמי של החברה הוא אחד מחמשת האתרים האהובים על הצרכן הישראלי, על פי נתוני חברת ישראכרט.

 

אבני דרך בחייו של קסטרו

1950  - אהרון קסטרו פותח חנות הלבשה ובהמשך את מפעל Castro.

1985 - קסטרו פותחת את החנות הראשונה שלה בתל אביב.

1993 - פרסומת "המעיל" עם יעל אבקסיס וליאור מילר עולה לאוויר.

2000 - השקת רשת Castro Men.

2003 - השקת קסטרו תל אביב.

2013 - אתר המכירות האינטרנטי עולה לאוויר. השקת קו הילדים של קסטרו.

2015 - יוצא לדרך פרויקט T-ART בשיתוף פעולה עם מוזיאון תל אביב לאמנות.

2017 - קסטרו מרחיבה את פעילותה הדיגיטלית ואת אתר הסחר האלקטרוני.

2018 - קסטרו משיקה קונספט חנויות חדש, משיקה הקולקציה באינסטגרם ויוצאת במהלך נרחב לשדרוג חוויית הקנייה און ליין.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2018 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות