כך רשת הפרחים המקוונת ממשיכה לצמוח ולשגע את השוק

רשת הפרחים 1-800-Flowers.com בנתה את כלל התרבות הארגונית שלה על חדשנות והיא מאמצת טכנולוגיות חדשות במהירות שיא

פורסם בתאריך: 05/06/2018, גיליון 1924

לפני שלושה עשורים החברה שנקראת כיום 1-800-Flowers.com הפעילה מספר חנויות פרחים קטנות בניו יורק ולונג איילנד. זה היה לפני הרכישה של חברת השיווק הטלפוני 1-800-Flowers. "באמצעות המיתוג סביב מספר הטלפון הפכנו את תעשיית הפרחים", אמר כריס מקאן, מנכ"ל ונשיא החברה בכנס החדשנות בקמעונאות. "הבנו שאם טכנולוגיות חדשות יכנסו ומישהו יעשה בהן שימוש לפנינו, הוא יוכל לעשות לנו בדיוק מה שאנחנו עשינו לתעשיית הפרחים המסורתית", הוסיף.

 

על מנת לוודא כי הטכנולוגיות החדשות לא ישבשו את פעילות החברה, 1-800-Flowers אימצה תרבות של חשיבה חדשנית ואימוץ טכנולוגיות חדשות על בסיס קבוע. המתודולוגיה של החברה נקראת ELAC (ראשי התיבות של מעורבות מהירה עם טכנולוגיות חדשות, הטמעה של הטכנולוגיות ולמידה מול הצרכנים, לימוד התוצאות והכנסת חדשנות נוספת על בסיסן והבאת המוצרים הסופיים לכלל לקוחות הרשת).


צמיחה מבוססת חדשנות
צמיחה מבוססת חדשנות

כחלק מהמדיניות הזו החברה נוטה לבדוק ולאמץ טכנולוגיות חדשות במהירות רבה בהרבה מהמהירות בה החברות המתחרות מאמצות טכנולוגיות דומות. החברה החלה למכור בפורטל האינטרנט AOL כבר בשנת 1994, והחנות שלה באינטרנט נפתחה כבר ב-1995. כבר בשנת 2008 החלה החברה להשקיע משאבים גדולים במובייל, ועברה במהירות לאסטרטגיה של מובייל תחילה.

 

"יותר ממחצית מהלקוחות מגיעים אלינו כיום באמצעות המובייל", אמר מקאן. לדבריו, כיום החברה משנה את האסטרטגיה שלה ממובייל תחילה ל"הכול תחילה", כשהיא מאפשרת ללקוחות לרכוש במגוון גדול של ערוצים, החל במכשירי המובייל ועד לסייענים הקוליים שמאפשרים רכישה באמצעות פקודות קוליות.

כתבות נוספות