מדוע כרטיס האשראי של אפל צפוי להצליח בגדול בקרב הצעירים

הכרטיס החדש יאפשר מעקב טוב יותר אחר ההוצאות ועשוי להוות יתרון גדול עבור בני הדור ה-Z המתאפיינים בהתנהלות פיננסית אחראית

פורסם בתאריך: 08/04/2019, גיליון 1964

בחודש שעבר הודיעה אפל כי במהלך הקיץ הקרוב היא תשיק את כרטיס האשראי החדש שלה - אפל קארד. ניתוח שערך מגזין תעשיית הפרסום והשייוק Ad Age, מנסה להסביר מדוע הכרטיס הזה יהפוך להצלחה גדולה בקרב בני דור ה-Z.

 

ההנחה הראשונית של אפל הייתה, כי בני דור ה-Z מעדיפים נוחות ופרטיות על פני תוכנוית התגמולים המוצעות על ידי חברות כרטיסי האשראי המסורתיות. כתוצאה מכך, הכרטיס החדש לא יכלול מספר כרטיס אשראי או קוד זיהוי מאחורי הכרטיס, והוא ישולב למעשה בתוך הארנק הדיגיטלי במכשיר האייפון של הצרכנים. אך למרות זאת, לקוחות שירצו בכך יוכלו לקבל גם גרסה פיזית של הכרטיס.

 

ג'ף פרומן, מחבר הספר "שיווק לבני דור ה-Z" ושותף בסוכנות השיווק Barkley, נתן ביקורת חיובית  לכרטיס החדש ואמר כי נושא השקיפות, לצד השייכות למותג אפל יגרמו לו להתחבב על בני דור ה-Z.

 

למרות שההחזרים שהכרטיס החדש צפוי להציע קטנים יותר מאלו של כרטיסים אחרים הקיימים בשוק, המומחים מעריכים כי הוא ירשום הצלחה בקרב הדור הצעיר. את הסיבה המרכזית מייחסים המומחים לנושא השקיפות שמציע הכרטיס, שיעקוב אחר הקניות של הצרכנים, ירכז אותן במקום אחד ויציג דוח שבועי וחודשי באפליקציית הארנק הדיגיטלי. כך, יכולים המשתמשים לעקוב בצורה טובה יותר אחר הרכישות.

 

"באמצות השימוש בטכנולוגית אפל-פיי הצרכנים יוכלו לעקוב טוב יותר אחר הקניות שלהם", אמרה ג'יל גונזלס, אנליסטית באתר הפיננסי WalletHub. לדבריה, בניגוד לכרטיסים אחרים, בכרטיס החדש הצרכנים יוכלו לעקוב אחר ההוצאות שלהם במקום אחד, מבלי לגשת לאפליקציות צד שלישי.


הכרטיס של אפל. במיוחד לדור ה-Z
הכרטיס של אפל. במיוחד לדור ה-Z

בני דור ה-Z, ילידי השנים 1995-2010, ידועים באוריינות פיננסית ובמודעות לכסף, משמעותית יותר מבני דור המילניאלס. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהם נולדו וגדלו בזמן המשבר הכלכלי הגדול של 2008, ורבים מהם ראו את הוריהם מתמודדים עם מציאות כלכלית לא פשוטה.

 

לדברי פול סביאנו, מנהל אסטרטגיה בסוכנות הפרסום Walrus, בני דור ה-Z רואים חשיבות גדולה בכלי דיגיטלי שיאפשר להם לעקוב טוב יותר אחר ההוצאות שלהם ולעמוד ביעדים הפיננסיים שהם הציבו לעצמם.

 

אך במקביל לאנליסטים הרבים שמנבאים לכרטיס האשראי החדש הצלחה, יש גם כאלו שחושבים אחרת. אנדראס רוג'י, מנהל אסטרטגיה בסוכנות המיתוג Red Peak, אומר כי שוק כרטיסי האשראי כבר צפוף מדי. רוג'י ציין כי הבחירה של אפל בגולדמן זקס כשותף הפיננסי לכרטיס האשראי עלולה גם היא להרים גבה בקרב בני דור ה-Z, משום שהם גדלו למשבר הפיננסי של 2008, שנגרם בחלקו בגלל גולדמן זקס.


כתבות נוספות