כשחברי המועדון שלך מתאהבים בטכנולוגיית זיהוי הפנים
פורסם בתאריך: 16/01/2018, גיליון 1905
קבוצת
Cali,
חברת האחזקות שמפעילה את רשת מזללות ההמבורגרים CaliBurger,
החלה לאחרונה בניסוי בטכנולוגיה שמזהה את חברי תוכנית הנאמנות (חברי המועדון) של
הרשת כאשר הם מבקרים בסניפים.
הקיוסקים
להזמנה מהירה המוצבים בסניפי הרשת מזהים את חברי תוכנית הנאמנות, ומשייכים את
ההזמנה לכרטיס החבר של המזמין. המערכת גם מציגה ללקוח באופן מיידי את הארוחה אותה
הוא נוהג להזמין בדרך כלל, וכך יכולים הלקוחות להשלים את כל ההזמנה תוך מספר
שניות. אם הפיילוט יסתיים בהצלחה, תוטמע הטכנולוגיה בכלל סניפי הרשת כבר במהלך
השנה הנוכחית.
ברשת טוענים, כי מערכת זיהוי הפנים מפשטת ומזרזת את אחד החסמים הגדולים בתחום תוכניות הנאמנות, במסגרתו נדרשים הלקוחות להקריא למוכרנים את מספר החבר שלהם או להעביר כרטיס. מעבר לכך, הטכנולוגיה מאפשרת לרשת לנהל מערכת יחסים אישית יותר עם החברים ולהציג עבורם את הארוחות המועדפות עליהם.
מהרשת נמסר, כי היא מתכננת שמערכת זיהוי הפנים תחליף כבר השנה את מערכות הסליקה מבוססות הכרטיסים. זאת, במטרה לשפר את חוויית הלקוחות באופן משמעותי ולהשוות אותה לחוויה המתקבלת בקניות באינטרנט.
ניסוי דומה של טכנולוגית זיהוי פנים כבר נערך כעת במספר חנויות של רשת המזללות KFC בסין, אך שם נדרשים הצרכנים להכניס את מספר הטלפון הנייד שלהם לאחר שהם מזוהים על ידי המערכת. כמו במרבית הטכנולוגיות מסוג זה, גם כאן עולה נושא הפרטיות והחשש מגניבת מידע. לכן, המערכת אינה שומרת את תמונתם של חברי המועדון, אלא בונה עבורם מעין טביעת אצבע דיגיטלית המזהה אותם.