מחקר: בני דור ה-Z מאתגרים את המשווקים יותר מבני דור המילניום

קונים בני 16-22 מפונקים יותר מבני דור ה-Y, ומצפים מהמותגים לתקשר איתם באופן מיידי באמצעות הרשתות החברתיות והצ'טבוטים

פורסם בתאריך: 30/05/2017, גיליון 1873

בני דור ה-Z (בני 16-22), שגדלו בצמוד לסמארטפונים, פיתחו התנהגות צרכנית שונה לחלוטין מזו של בני דור המילניום (בני 23-37) המבוגרים מהם רק במספר שנים. כך עולה מדו"ח חדש של חברת השירותים הפיננסיים אמריקן אקספרס.

בני דור ה-Z. ערכיים יותר וחסרי סבלנות
בני דור ה-Z. ערכיים יותר וחסרי סבלנות
במחקר, שנערך על ידי חברת Forrester Consulting וכלל 1,027 צרכנים, עלו הנתונים הבאים:

התחלה בטוחה. בהשוואה לבני דור המילניום, בני דור ה-Z דואגים יותר למוניטין ולתדמית של המותגים אותם הם קונים (50% לעומת 42%). בני דור ה-Z נמצאים בסבירות הגדולה פי שתיים מזו של בני דור המילניום לשימוש במותג שמספק תשובות מהירות במדיה החברתית (21% לעומת 9%).

בדרכים, ובתנאים שלהם. לעומת בני דור המילניום, בני דור ה-Z נמצאים בסבירות גבוהה יותר ב-22% להעדפת התרעות אוטומטיות על מבצעים והנחות ממותגים שהם אוהבים. הם נמצאים גם בסבירות גבוהה יותר ב-23% להקשבה למידע על הנחות ומבצעי מכירות דרך הרשתות החברתיות. בני דור ה-Z שהשתתפו במחקר סימנו את המסרונים, הצ'טבוטים ומערכות התקשורת האוטומטיות כפלטפורמות המועדפות עליהם לקבלת שירות מהקמעונאים או המותגים.

נאמנות מבוססת טכנולוגיה. בני דור ה-Z שהשתתפו במחקר נמצאו בסבירות גבוהה יותר לנטוש מותג שאינו מוכיח נוכחות דיגיטלית חזקה מספיק במובייל. בנוסף מגלים בני הדור עניין גדול יותר בשירותים שמספקים חוויה מידית, כמו למשל משלוחים תוך שעה באמצעות רחפנים, היכולת לרכוש מוצר באמצעות הצ'ט, שיווק מותאם אישית והאפשרות לשלם באמצעות שעונים ואביזרים לבישים אחרים.

לסיכום, נכתב במחקר, כי על מנת לכבוש את הצרכנים בני דור ה-Z, על המשווקים להעמיק את הניסיונות לעבור לשיווק דיגיטלי. "המשווקים צריכים להפוך לאובססיביים לגבי הלקוחות ולספק להם חוויות מבוססות אמפתיה ומתן שירות מעולה ומהיר", כתבו מחברי הדו"ח.

כתבות נוספות