דו"ח: 51% מבני דור המילניום לא מעדיפים לרכוש דווקא מותגים גדולים

מחברי הדו"ח: "בני דור המילניום גדלו בסביבה תקשורתית שונה לחלוטין, אשר השפיעה בצורה משמעותית על הרגלי הצריכה שלהם"

פורסם בתאריך: 05/09/2017, גיליון 1887

51% מבני דור המילניום בארצות הברית אינם מעדיפים מותגים גדולים על פני המותגים הפרטיים של קמעונאי המזון, כך עולה מדו"ח של חברת הייעוץ Cadent Consulting.

שיווק לדור המילניום. אתגר לא פשוט
שיווק לדור המילניום. אתגר לא פשוט
"בני דור המילניום גדלו בסביבה תקשורתית שונה לחלוטין מזו של בני הדורות הקודמים, סביבה בה פועלים ערוצי טלוויזיה רבים ושונים", אמר דון סטיוארט, מנהל חברת הייעוץ. לדבריו, הרגלי צריכת המדיה של בני הדור השפיעו בצורה משמעותית גם על הרגלי צריכת המוצרים שלהם.
השינויים הללו פתחו את הדרך בארצות הברית למותגים קמעונאיים בינלאומיים כגון אלדי ולידי, המתבססים בעיקר על מוצרי המותג הפרטי שלהם ומציעים מחירים נוחים. דוגמה נוספת לשינוי בהרגלי הנאמנות למותגים ניתן לראות בחברת ההזנק Brandless שהושקה לאחרונה ומציעה מוצרי צריכה לא ממותגים במחיר אחיד של שלושה דולר.
לדברי מחברי המחקר, קמפיינים במדיה המסורתית המציגים את יתרונות המוצר פשוט אינם מספיקים עבור בני דור המילניום, המתחברים יותר לערכים כגון קיימות וקהילה ומושפעים יותר מהמלצות וביקורות מאשר מפרסום במדיות המרכזיות.
"כדי להבין את בני דור המילניום יש להסתכל על סוחרי היום בבורסה", אומר ג'ף פורום, מחבר הספר "שיווק לבני דור המילניום". לדבריו בני הדור נוטים להחליף מוצרים בקלות, ומותג שלא יציג בידול ימצא את עצמו במהרה מוחלף על ידי מותגים אחרים שמציעים את אותו המוצר במחיר זול יותר.
חוסר הנוחות של בני דור המילניום כלפי המותגים החל לאחר המשבר הכלכלי של 2008. הצעירים של אז, שמצאו את עצמם במצב כלכלי לא פשוט, הוקסמו על ידי מותגים כגון יצרנית המשקפיים וורבי פארקר ויצרנית המזרנים קאספר, המציעות מוצרים איכותיים במחירים נוחים.
ובעוד שהמחקר של Cadent מתעסק במוצרי מזון ומוצרי צריכה, את השינוי בנאמנות למותגים ניתן לראות גם בענפים נוספים, בהם תעופה, תיירות וביטוח. והשינויים הללו אם רק ההתחלה. "אנחנו הולכים לראות יותר ויותר מזה במהלך השנים הקרובות", אמר פורום. "אנחנו רק בתחילת המהפכה בה הצרכנים לוקחים את השליטה במעגל הרכישה".

כתבות נוספות