להתנתק מהמציאות: הערך המוסף של צומת ספרים

צומת ספרים זה כבר הרבה יותר מרק ספרים: הרשת שמתפרשת על פני 100 סניפים ברחבי הארץ מרחיבה את תמהיל מוצריה ומספקת פתרונות כוללים לתרבות הפנאי של לקוחותיה

פורסם בתאריך: 10/09/2019, גיליון 1985

רשת צומת ספרים החלה את דרכה בינואר 2003 לאחר מיזוג שתי הרשתות - יריד הספרים וצומת ספרים. בעת הקמתה מנתה הרשת 27 סניפים בלבד, ומאז חוללה מהפכה בשוק הספרים הישראלי, בין היתר בזכות השקת מבצעי 4 ב-100 שהגתה והפכה למטבע לשון ישראלי. מבצעים אלו הנגישו את עולם הספרות למאות אלפי לקוחות. בתוך פחות מ-20 שנה התרחבה הרשת וכיום היא מונה כ-100 סניפים.

 

מאז הקמתה שמה לעצמה הרשת למטרה להנגיש את הספרות לכל אדם בישראל, במגוון שפות, תוך יצירת חוויית קנייה ייחודית. בשנים האחרונות פועלת צומת ספרים גם בתחום הפנאי ומציעה בסניפיה גם צעצועים לילדים, משחקי קופסה ומשחקי חשיבה, מוזיקה ובתי קפה. המגוון שמציעה הרשת מייצר חוויית פנאי שלמה ומעניק לצומת ספרים יתרון על פני מתחרותיה.

 

צומת ספרים נמצאת בבעלות משותפת של הוצאות הספרים כנרת, זמורה-ביתן, דביר, ומודן-כתר, יחדיו עם מנכ"ל הרשת, אבי שומר. מעבר לפריסת הסניפים הרחבה, מפעילה הרשת אתר מכירות מקוון בכתובת www.booknet.co.il.

 

הסביבה התחרותית

השינויים בתרבות הפנאי מעמידים את רשתות הספרים בתחרות הולכת וגוברת מול המסכים השונים - טלוויזיה, מכשירי הסלולר, מחשב ועוד. למרות שינויים אלו יוצאים לאור בישראל כ-4,000 כותרים חדשים מדי שנה.

 

לצד צומת ספרים פועלת בשוק רשת גדולה נוספת, וכן חנויות פרטיות רבות. השוק מתאפיין בתחרותיות רבה כשכל רשת מציעה מבצעים שונים ומתחלפים. בסביבה תחרותית זו, לצד מומחיות בעולם הספרים, הרשת מפגינה יתרון בולט בתחום תרבות הפנאי והחדשנות הדיגיטלית ומציעה מגוון רחב ומתחדש של פריטים. לדוגמא צומת ספרים השיקה דיסק און קי שמתחבר לרכב ולמחשב, המכיל מגוון אוספים מוסיקליים, הסדרה החדשה מורכבת מחמישה אוספים מוזיקליים שונים וניתן להשיג זאת בצומת ספרים בבלעדיות.



האתגר השיווקי

בעידן הדיגיטלי האתגר השיווקי האמיתי מתמקד בתחרות על זמנם הפנוי של הצרכנים. במציאות שבה רבים עובדים שעות ארוכות, בעבודה ובבית, כאשר מגיע זמן פנוי - המסכים השונים מתחרים על תשומת הלב. אל מול התחרות הזו, האתגר השיווקי הוא להזכיר לצרכנים את הערך המוסף של חוויית הקריאה, המאפשרת להתחבר לעולם הפנימי, להתנתק מהמציאות והיום-יום, להפליג בדמיון להרגיש הרבה יותר מצרכן פסיבי, שזמנו נשאב על ידי המסכים.

 

צומת ספרים פועלת לביסוס מעמדה כבחירה הראשונה של הצרכן בעולמות הפנאי. חוויית הלקוח היא הקו שמנחה את הרשת, לצד חדשנות ופיתוח כלים דיגיטליים להשלמת החוויה. לצורך כך, פועלת הרשת לפיתוח תמהיל מוצרים שיתכתב עם התרבות הדיגיטלית ויציע עולם עשיר של חוויות פנאי.

 

הפתרונות היצירתיים

בשוק בו התחרות על זמנו הפנוי של הצרכן עזה, מותגים צריכים להילחם ולשמור על עצמם רלוונטיים. צומת ספרים מקפידה להמציא את עצמה מחדש ויודעת לייצר ערך מוסף לצרכנים.

 

הרחבת תמהיל המוצרים. צומת ספרים המשיכה השנה להרחיב את תמהיל המוצרים שהיא מציעה ללקוחותיה, וזאת מתוך רצון לחזק מעמדה כרשת המספקת מגוון פתרונות בתחום תרבות הפנאי. בסניפי הרשת השונים נמכרים בנוסף לספרים גם משחקים שונים ומוצרי פנאי לכל הגילאים.

 

פתיחת סניפים חדשים ושיפוץ קיימים. על מנת להציע לצרכנים חוויית קנייה מגוונת ועשירה יותר, סניפי הרשת משתרעים על שטח של כ-200 מ"ר בממוצע, ומתאפיינים באווירה נינוחה, שולחנות קריאה ופינות משחק לילדים. סניפים נבחרים אף משלבים בתוכם בתי קפה. גם השנה פתחה הרשת סניפים חדשים, ושיפצה קיימים במטרה להפוך את חוויית השהייה בהם לנעימה ומזמינה. השנה נפתחו סניפים חדשים בנתניה, רחובות, אור יהודה וים המלח. בנוסף, סניפי הרשת בראש פינה ובזיכרון יעקב עברו למיקום חדש, וסניף הרשת ברמת אשכול שופץ.

 

מועדון לקוחות - "מה קורא". מועדון החברים של צומת ספרים שצבר כבר למעלה מ-300 אלף חברים, מציע מבצעים פרסונליים ללקוחות, מאפשר צבירת נקודות ומימוש ברכישה, הטבת יום הולדת, מבצעים בלעדיים והטבות ייחודיות. חברי המועדון נהנים גם ממותג "העשירייה הפותחת" - 10 רבי מכר מתחלפים מדי חודש במחיר מיוחד של 29.90 שקלים לספר.

 


חודש הספר ואירועים ייעודיים. במסגרת אירועי חודש הספר קיימה הרשת ירידים ברחבי הארץ, והשיקה מגזינים ייעודיים. בנוסף, הרשת יזמה, בשיתוף קבוצות פייסבוק שונות והוצאות ספרים, מגוון אירועים ופעילויות הקשורים לז'אנר הרומנטי-אירוטי הצובר תאוצה. במסגרת זו, התקיים ביום האהבה בסניף הדגל של הרשת בדיזינגוף סנטר אירוע גדול בו השתתפו סופרות מובילות מהז'אנר שענו לשאלות הקהל, שיתפו בחוויית הכתיבה, חתמו על ספרים והצטלמו עם הקוראות. כמו כן, נחשפו כריכות של ספרים חדשים, חולקו מתנות, ונערכו פעילויות מגוונות, כאשר האירוע כולו מותג בהתאם לרוח הז'אנר.

 

מקצועיות ושירות. צומת ספרים מפעילה אקדמיה ייעודית להדרכה, במסגרתה מתקיימת הכשרה לעתודה ניהולית והדרכות והכשרות בשיתוף גורמים מובילים מהתחום. זאת, על מנת לשמור על המקצועיות, החדשנות והידע של עובדיה. כמו כן, הרשת ממשיכה להעשיר את עובדיה לאורך כל השנה באמצעות סדנאות הדרכה מקצועיות, שנערכות על ידי מנהלת ההדרכה של הרשת ומומחים בתחום - סופרים, מאמנים ואנשי רוח מהשורה הראשונה.

 

חוויית לקוח. הרשת משלבת בסניפיה אירועים לכל הגילאים, החל משעות סיפור לילדים, אירועי החתמות לילדים, לנוער ולמבוגרים ועד ערבי תרבות בהשתתפות סופרים מוכרים. כמו כן, עם היעלמותן ההדרגתית של חנויות המוזיקה, הפכה צומת ספרים לפלטפורמה שיווקית למוצרי מוזיקה. במסגרת זו יוזמת הרשת פעילויות השקה, ערבים מוזיקליים, מפגשי שירה ועוד.

 

דברים שלא ידעת על צומת ספרים

  • הרשת מונה 100 סניפים ומעסיקה כ-1,000 עובדים.
  • סניף ממוצע של הרשת משתרע על שטח של 200 מ"ר. סניף הדגל של הרשת, הממוקם בדיזנגוף סנטר בתל אביב, משתרע על שטח של 500 מ"ר.
  • בסניף ממוצע של צומת ספרים תוכלו למצוא כ-5,000 כותרים שונים, ולמעלה מ-1,000 משחקים ומוצרי פנאי אחרים.

סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2019 של ספר ה-Superbrands של ישראל.

כתבות נוספות