הסוד הוא בקופון הממוקד: כך משפיעים הערוצים הדיגיטליים על קניות המזון

דוח חדש של חברת הייעוץ דלויט מגלה איך יכולים המשווקים להשפיע על החלטות הרכישה של צרכנים בתחום המזון

פורסם בתאריך: 07/11/2017, גיליון 1895

רק 31% מהצרכנים חושבים כי הדיגיטל הופך את רכישת מוצרי המזון לקלה יותר. זאת, לעומת 42% בכלל קטגוריות המסחר. כך עולה מדוח חדש של חברת הייעוץ הבינלאומית דלויט. אך למרות זאת, ההשפעה של ערוצי השיווק הדיגיטליים על רכישות המזון נמצאת במגמת עלייה.

 

51% מהצרכנים שהשתתפו בסקר של דלויט אמרו כי רכישות המזון שלהם הושפעו מערוצי הדיגיטל, לעומת 33% שאמרו זאת בשנה שעברה. הנתונים האלו שמים את תחום המזון קרוב יותר להשפעה של הדיגיטל על תחומי מסחר אחרים, כגון הלבשה, שם יש לערוצי השיווקי הדיגיטליים השפעה על 56% מהמכירות בכלל הערוצים, או מוצרי אלקטרוניקה, שם יש לשיווק הדיגיטלי יש השפעה על 69% מהרכישות.

 

עוד עלה מנתוני הדוח, כי 77% מהצרכנים משתמשים באתרי מתכונים כדי לקבל השראה למזונות שהם קונים. 80% השתמשו במכשירים דיגיטליים כדי לחפש ולקבל מידע על מוצרי מזון. 29% מהצרכנים ניסו מוצרים שהם נחשפו אליהם בעקבות המלצות או ביקורות מקוונות.

 

אתרי מתכונים. הדרך לכיסם של הצרכנים
אתרי מתכונים. הדרך לכיסם של הצרכנים

מחברי הדוח טוענים, כי התמקדות ברכיבי המזון היא דרך טובה ליצור מעורבות צרכנים. זאת, בעידן בו הצרכנים מייחסים משמעות גדולה יותר למזונות שהם צורכים.

 

הזדמנות נוספת נמצאת בתוך החנות. 90% מהצרכנים שהשתתפו בסקר אמרו כי הם פתוחים למספר מותגים לפני ההגעה לחנות, ו-50% בוחרים את המותג בזמן מסע הקניות. 34% אמרו כי הם נעזרים בסמארטפון שלהם כדי לבחור את המותג המתאים בזמן הביקור בחנות.

 

מחברי הדוח טוענים, כי משווקי המזון צרכים להעמיק את הקשר שלהם הם הקמעונאים ולהציג לצרכנים מידע זמין ואינטראקטיבי בערוצים הדיגיטליים.


כתבות נוספות