הפטנט החדש של אמזון עשוי להרוג את ה- ShowRooming

הטכנולוגיה החדשה תאפשר לקמעונאית "להשתלט" על מכשירי המובייל של הצרכנים בזמן ביקור בחנות ולמנוע מהם מלערוך השוואת מחירים

פורסם בתאריך: 04/07/2017, גיליון 1878

זוכרים את ה-ShowRooming? עד היום נהגו צרכנים רבים להגיע לחנויות הפיזיות, לבדוק מוצרים שונים - ולאחר מכן להשלים את הרכישה דווקא באמזון או בחנויות מקוונות זולות אחרות.

אמזון. עכשיו ה- ShowRoomingפחות מתאים
אמזון. עכשיו ה- ShowRoomingפחות מתאים
כעת, כאשר אמזון החלה להשיק חנויות פיזיות, יהיה זה אך הגיוני לשאול אך מתכננת הקמעונאית להילחם בתופעה הזו. מדיווח חדש עולה כי אחד הפתרונות המתגבשים באמזון הוא פיתוח טכנולוגיה אשר תמנע מהצרכנים גישה לרשת האינטרנט הפתוחה בזמן הביקור בחנויות.
לאחרונה רשמה אמזון פטנט על טכנולוגיה חדשה המאפשרת לה לדעת מתי צרכנים הנמצאים בחנות וגולשים ברשת ה-WiFi מסיירים באתרי מסחר אחרים, ומאפשרת להסיט אותם אל אתר החנות בה הם מבקרים.
ממחקר שנערך מוקדם יותר השנה על ידי חברת DMI עולה כי 77% מהצרכנים משתמשים במכשיר המובייל שלהם בזמן הביקור בחנויות הפיזיות על מנת להשוות מחירים.
מספר מחקרים נוספים העלו כי חלק לא מבוטל מהצרכנים עשוי לנטוש חנות במהלך מסע הקניות, במיוחד של מוצרים יקרים יחסית, על מנת להשלים את הרכישה בחנויות המקוונות - ולחסוך בכך סכומים ניכרים. למעשה, מחקרים מראים כי הפרש מחירים של 5% בלבד יגרום ל-60% מהצרכנים לנטוש חנות פיזית ולהשלים את הרכישה בחנות מקוונת.

כתבות נוספות