בקרוב בכוס הבירה שלכם: קנאביס

אישור השימוש בקנאביס במספר מדינות בארה"ב הזניק את תחזיות הצמיחה ברווחי הענף - ותאגיד המשקאות Constellation Brands מתכנן לנצל זאת לטובתו

פורסם בתאריך: 30/11/2016, גיליון 1850

תאגיד המשקאות Constellation Brands, שעומד מאחורי מותגי אלכוהול מצליחים כגון וודקה Svedka ובירה קורונה, בוחן שילוב מרכיב חדש בפורטפוליו המוצרים - מריחואנה. "אנחנו בודקים את הנושא", אמר מנכ"ל החברה רוס סנדס, שהוסיף בביטחון: "בקרוב נייצר משקאות אלכוהוליים הכוללים קנאביס".
בצלה של מערכת הבחירות האמריקאית התרחשה לאחרונה בארה"ב מהפכה שקטה נוספת - אישור השימוש במריחואנה לצרכי הנאה במספר מדינות מרכזיות, בהן קליפורניה, מיין, מסצ'וסטס ונוואדה. כתוצאה מכך, אחד מכל חמישה מבוגרים אמריקאים רשאי לעשן מריחואנה בסביבת מגוריו.

קאנביס. שלא תשתו לי חשיש
קאנביס. שלא תשתו לי חשיש
נכון להיום מגלגל שוק המריחואנה החוקית בארצות הברית סכום של כ-6 מליארד דולר בשנה. על פי הערכות, בעוד 10 שנים יגלגל הענף רווחים בסכום של 50 מיליארד דולר. ובעוד שלגליזציית המריחואנה נתפסת כאיום משמעותי על רווחי חברות המשקאות האלכוהוליים, ב- Constellation Brands רואים במהפכה הזו דווקא הזדמנות אמיתית - ולדברי סנדס, הזדמנות הכוללת פוטנציאל עצום עבור התאגידים הגדולים.
אולם מוקדם לקבוע אם האופטימיות של סנדס מוצדקת. נתונים רשמיים שנאספו בארצות הברית מעלים כי מספר השתיינים אשר צורכים קנאביס נמצא בעלייה, בעוד שמספר משתמשי הקנאביס השותים אלכוהול נמצא בירידה. מנתונים שנאספו בוושינגטון וקולורדו, שתי המדינות הראשונות בארצות הברית שהכריזו על לגלזציה של קנאביס, עולה כי הלגלזציה לא השפיעה כלל על צריכת המשקאות האלכוהוליים במדינה

כתבות נוספות