החנויות הפיזיות רוצות חוויה דיגיטלית

הצרכנים עוברים לקניות באינטרנט והקמעונאים הפיזיים רוצים להציע להם חוויית קניות מתקדמת גם בסניפים

פורסם בתאריך: 27/08/2019, גיליון 1983

בעוד שחלק לא מבוטל מהצרכנים עוברים לקנות בערוצים המקוונים, בעלי החנויות הפיזיות מטמיעים בסניפים שלהם טכנולוגיות מתקדמות, במטרה לספק לצרכנים חוויית קנייה דומה לחוויה המקוונת אליה הם רגילים.

 

במאמר שפורסם לאחרונה באתר החדשות CNN נכתב כי קמעונאים כמו נייקי, מיסייס ואחרים כבר משתמשים בסניפים שלהם בטכנולוגיות של מציאות רבודה ומסכי מגע. זאת, במטרה לייצר חוויית קניות המדמה את החוויה במרחב המקוון. במאמר נכתב כי הימים בהם מוכרן בחנות ממליץ על מוצרים ללקוחות עברו מהעולם, וכי הצרכנים הצעירים של היום מצפים לחוויית קניות שונה לחלוטין.

 

Sephora. גבולות מטשטשים
Sephora. גבולות מטשטשים

פורמטים קמעונאיים חדשים, כמו למשל אמזון Go, מנסים גם הם לספק לצרכנים חוויית קנייה דומה לחוויה שהם מקבלים באתרי הקניות המקוונים. זאת, באמצעות תשלום פשוט בלחיצת כפתור אחת. גם האפשרות להזמין באמצעות מסכי מגע, המתאפשרת כיום במספר לא קטן של רשתות מזון מהיר, היא חלק מהתופעה במסגרתה הצרכנים רוצים לקבל בסביבה הפיזית חוויה דומה לזו לה הם רגילים מהמרחב המקוון.

 

דוגמה נוספת לטישטוש הגבולות בין הערוצים ניתן למצוא בשירות המסרונים מבוססי המקום של רשת מוצרי הטיפוח Sephora.

 

מהצד השני, הקמעונאים גם בודקים טכנולוגיות שיאפשרו להם לספק לבאי החנות שירות אנושי טוב יותר. זאת, באמצעות כך שהם יפנו את המוכרנים רק לנתינת שירות.


כתבות נוספות