האם המשווקים מתעלמים מנשים בגיל העמידה?

מחקר מקיף גילה את השינויים המרתקים שעברו נשים בשנות ה-50 וה-60 לחייהן בהשוואה לדורות קודמים. האם המפרסמים מפספסים בגדול את הקהל הזה?

פורסם בתאריך: 06/02/2018, גיליון 1908

 נשים מבוגרות, לפחות בבריטניה, מרגישות כי המשווקים מתעלמים מהן והמותגים מתייחסים אליהן כמי שהחיים שלהן נמצאים בדעיכה. כך עולה ממחקר מקיף שנערך בבריטניה על ידי קבוצת התובנות של סוכנות הפרסום JWT London.

 

מהמחקר המקיף, שנערך בקרב 248 נשים בריטיות בגילאים 53-72, עולה כי 72% מקרב הנשים בקבוצת הגיל הזו מרגישות כי המשווקים אינם מתקשרים איתן בצורה ראויה. 91% מהצרכניות שהשתתפו במחקר אמרו כי הן היו מעדיפות שהמשווקים יראו אותן בתור בני אדם ולא כסטראוטיפ.

 

הדוח, תחת השם "הדור האלסטי", הוא המשך לדוח קודם שפורסם על ידי JWT בשנת 2015 והתמקד בשינויים ובהזדמנויות השיווקיות לנשים בשנות ה-50 וה-60 לחייהן. נשים החיות לתקופת זמן ארוכה יותר מבעבר, בטוחות יותר כלכלית והרפתקניות יותר מבנות גילן בשנים הקודמות.

 

שיווק לבנות גיל העמידה. המשווקים מפספסים את המציאות
שיווק לבנות גיל העמידה. המשווקים מפספסים את המציאות

מהדוח החדש עלה עוד כי כשני שליש מהנשים נהנות בגילאים הללו יותר מתמיד; 68% אמרו כי הן פתוחות יותר מאשר בצעירותן; שמונה מתוך 10 נשים אמרו כי אכפת להן פחות מה אומרים עליהן לעומת השנים הקודמות; 57% עושות מאמצים גדולים יותר להגשים חלומות קטנים עליהם הן ויתרו בעבר.

 

עוד עולה מהדוח, כי 67% מהצרכניות המבוגרות בבריטניה מרגישות כי המשווקים מתעלמים מהן לחלוטין ומתמקדים רק בצרכנים צעירים; 69% מהצרכניות חושבות כי תעשיית האופנה מתעלמת מהן, ו-64% חושבות כי תעשיית הטכנולוגיה מתייחסת רק לצעירים.

 

"ההבנה הקולקטיבית שלנו לגבי החיים בשנים המאוחרות נותרה מיושנת עד מאוד", כתבה מארי סטאפורד, מנהלת בקבוצת החדשנות של JWT. לדבריה, "הגיל כבר לא מכתיב את הדרך בה אנו חיים. יכולת פיזית, איתנות פיננסית וחשיבה יכולות להיות בעלות השפעה גדולה בהרבה, ואין דפוס קבוע לאופן שבו אנו מזדקנים".

כתבות נוספות