המטרה: לזהות אתכם כבר בכניסה לחנות

הקנייה המזוהה, אשר אפשרית כיום רק ברשתות מקוונות, היא האתגר הבא של הרשתות הקמעונאיות. דו"ח חדש מגלה עד כמה פוגע חוסר הזיהוי בשורת הרווח שלהן

פורסם בתאריך: 14/03/2017, גיליון 1865

הקמעונאים עדיין מתקשים למצוא דרכים שיאפשרו להם לזהות את הקונים כבר עם כניסתם לחנות - כך עולה מדו"ח חדש של חברת הייעוץ Boston Retail Partners.

מזהה Wi-Fi. הדרך להכיר את הלקוחות
מזהה Wi-Fi. הדרך להכיר את הלקוחות
מהמחקר, המתבסס על סקר שנערך בקרב 500 קמעונאים מובילים בארצות הברית, עולה כי 72% מהקמעונאים הגדירו את אתגר זיהוי הקונה כאחת המטרות החשובות שלהם בנושא השירות - לעומת 62% מתוכם בשנה שעברה.
נכון להיום משתמשים הקמעונאים בשיטות מסורתיות לזיהוי הקונים, אשר מאפשרות זיהוי רק בשלב התשלום. יותר מ-80% מהנשאלים משתמשים בטלפון או בדואר האלקטרוני של הלקוח למטרת זיהוי; מחצית מהקמעונאים משתמשים בכרטיס האשראי או בכרטיס המועדון.
לטענת חברת המחקר, עצם העובדה שהקמעונאים מזהים את הלקוח רק בעמדת התשלום משאירה את החנויות הפיזיות בעמדת נחיתות לעומת החנויות המקוונות, שיכולות לזהות את הלקוח כבר בראשית מסע הקניות ולהציע לו הצעות מכר יחודיות.
מהדו"ח עולה כי 57% מהקמעונאים בארצות הברית מתכננים להטמיע בשנים הקרובות מערכות Wi-Fi שיאפשרו להם לזהות את הלקוחות בכניסה לחנות. 71% מתוכם מתכננים להשתמש באפליקציית מובייל לשם כך.
עם זאת, נכון להיום רק 43% מהקמעונאים בדקו בפועל את מערכות ה- Wi-Fiלזיהוי הלקוחות - ו-27% מתוכם העידו כי הן דורשות שיפור טכנולוגי משמעותי. רק 26% מהקמעונאים בדקו את המערכות מבוססות האפליקציה, ו-14% מתוכם העידו כי הן דורשות שיפור.

כתבות נוספות