יוניליוור קיצצה את תקציב הפקת הפרסומות ב-700 מיליון דולר

המהלך נועד לשפר את אחוזי הרווחיות של החברה, כאשר מחצית מהכסף שנחסך הועבר למדיה ותקציבי השיווק בתוך החנויות

פורסם בתאריך: 13/02/2018, גיליון 1909

חברת מוצרי הצריכה יוניליוור חתכה בשנה שעברה 700 מיליון דולר בתקציב הפקת הפרסומות שלה, הפיקה מספר קטן יותר של פרסומות והכניסה חלק מההפקות לתוך החברה. החיסכון בתקציבי ההפקה של מי שהייתה בשנה שעברה המפרסמת השנייה בגדולה בעולם, נועד לשפר את אחוזי הרווחיות שלה. חצי מסכום החיסכון הופנה להגדלת תקציבי המדיה והשיווק הפנים חנותי.

 

מדוחות הרבעון הרביעי של 2017 עולה, כי המכירות האורגניות של החברה גדלו ב-4%, כאשר את הגידול ניתן לייחס למספר היחידות שנמכרו, ולא למחירי הפריטים. בשנת 2017 עמדו תקציבי השיווק של יוניליוור על סכום של כתשעה מיליארד דולר.

 

יוניליוור. פחות הפקות – יותר מדיה
יוניליוור. פחות הפקות – יותר מדיה

בהשוואה יחסית לתחום הכולל של מוצרי הצריכה בארצות הברית, התוצאות שהציגה יוניליוור היו טובות משל המתחרות פרוקטר אנד גמבלקימברלי קלארק, קולגייט, פלמובליב וג'ונסון אנד ג'ונסון, אך בשוק טוענים כי היתרון הזה קשור ברובו להיחלשות הדולר מול האירו.

 

בשיחה עם אנליסטים אמרו מנהלי יוניליוור, כי האתגר המרכזי של החברה הוא תחום המסחר המקוון, שם יש לה תחרות גדולה. בשנת 2017 הכנסות המכירות המקוונות של יוניליוור עמדו על סך של כ-2.5 מיליארד דולר - הכנסות המגלמות בתוכן את כלל הצמיחה במכירות החברה.

 

רק בשנה שעברה הייתה יוניליוור מטרה להשתלטות על ידי קרן ההשקעות הפרטית 3G Capital, אך הקיצוץ בהוצאות ההפקה והשיפור במרווחים שיפרו משמעותית את מצבה של החברה.

 

כתבות נוספות