מחקר בדק: האם הישראלים אוהבים מוצרים חדשים?

עוד נבדק: מי לוקח יותר "סיכונים" – נשים או גברים, כמה הצרכנים מוכנים לשלם על מוצר חדש שאהבו והאם סלבס באמת מוכרים יותר? התשובות מפתיעות

פורסם בתאריך: 27/03/2018, גיליון 1915

דוח חדש שנערך במסגרת מחקר מוצר השנה 2018 על ידי מכון המחקר הבינלאומי קנטאר מדיה, חושף מה באמת חושב הצרכן הישראלי על מוצרים חדשים וגם כמה היה מוכן לשלם על מוצר מוצלח. המחקר התבסס על מדגם ארצי ומייצג של 2,000 צרכנים וצרכניות ישראלים מגיל 18 ומעלה.

 

אלו התוצאות העיקריות במחקר, שבדק את עמדות הצרכנים הישראלים כלפי מוצרים חדשים: 82.1% מהצרכנים בישראל אומרים כי הם אוהבים לנסות מוצרים חדשים. בקרב נשים – האחוז גבוה יותר ומגיע ל-84%. בנוסף, צרכנים מוכנים לשלם יותר עבור מוצר חדש אם הם אכן מרוצים ממנו: 70.6% מקרב הצרכנים (כאן אין הבדל בין גברים לנשים) אומרים כי יהיו מוכנים לשלם יותר עבור מוצר או שירות חדש אם הם מרוצים ממנו.

 

כשהם מתלבטים בין מוצרים ושירותים חדשים, צרכנים מתחשבים מאוד בעיקר בדעות של צרכנים אחרים: 60% מהאוכלוסייה מצהירים שהם בדרך כלל בודקים את הדעות של אנשים אחרים לפני שהם מנסים מוצר חדש או שירות חדש. צרכנים גם אוהבים להתנסות במוצרים חדשים, לטעום אותם בחנות או לקבל דוגמיות. 83.1% מהצרכנים (בקרב נשים – השיעור גבוה יותר ומגיע ל-86.7%) מצהירים שהם "אוהבים להתנסות בדוגמיות ובטעימות של מוצרים חדשים".

 

הצרכנים מוכנים לשלם יותר על מוצרים חדשים וטובים
הצרכנים מוכנים לשלם יותר על מוצרים חדשים וטובים

ההשפעה של ידוענים כמובילי דעה הממליצים על מוצרים חדשים - אינה גבוהה בלשון המעטה. רק 20.6% מהצרכנים בישראל אומרים שיסמכו על מוצר חדש אם דמות מפורסמת תמליץ עליו. נשים ספקניות יותר מגברים – רק 17.3% מהנשים מסתמכות על המלצות של ידוענים בבואן לרכוש מוצר או שירות חדש.

 

המחקר בדק בנוסף את עמדות הצרכנים באשר למוצרים הנושאים את לוגו "מוצר השנה – בחירת הצרכנים". לפי המחקר, סך כול המודעות ללוגו של "מוצר השנה - בחירת הצרכנים" בקרב הצרכנים בישראל - 85%. המודעות גבוהה יותר בקרב נשים ומגיעה ל-86.1%. המקום שבו הצרכנים מספרים שהם "נפגשו" הכי הרבה עם הלוגו היה על האריזות - 44.5% מהצרכנים זכרו שראו את לוגו מוצר השנה על אריזות המוצרים הזוכים. 38.4% מהצרכנים דיווחו שראו את הלוגו בפרסומות בטלוויזיה ובמודעות בעיתונות.

 

הצרכנים בישראל סומכים על הבחירה וההמלצה של חבריהם הצרכנים: במחקר נמצא, כי 76.4% מהצרכנים בישראל מסכימים עם ההיגד כי הם סומכים יותר על פרסומת שכוללת את לוגו "מוצר השנה - בחירת הצרכנים". הלוגו צבר אמינות גבוהה בישראל במהלך 13 השנים האחרונות: רוב האוכלוסייה – 58.6% - אומרים כי הם סומכים יותר על מוצר שהם רואים עליו את סמל מוצר השנה.

 

מחקר הצרכנים נערך על ידי מכון המחקר קנטאר מדיה בחודש פברואר 2018. המחקר נערך על מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה היהודית בישראל מגיל 15 ומעלה. גודל המדגם: 2005 צרכנים.

כתבות נוספות