שילוב של בריאות ונוחות: השנה של ד"ר גב

עם 21 סניפים ונכונות לפתוח עוד שלושה נוספים, ד"ר גב הצליחה לכבוש את לבם של הישראלים. ממושב אורטופדי רב תכליתי ד"ר גב התפתחה למגוון תחומים אשר מעניקים לצרכנים איכות חיים

פורסם בתאריך: 23/01/2018, גיליון 1906

כבר מעל 30 שנה שאזרחי ישראל נהנים ממוצרי ד"ר גב. המושבים לישיבה נכונה ותמיכה אורטופדית שווקו לראשונה בשנת 1985. המוצר הראשון שפותח בחברה היה מושב אורטופדי רב תכליתי אשר סיפק פתרונות לבית ולמשרד. המוצר הפך במהרה ללהיט בקרב צרכנים שסבלו מבעיות גב, והפך לשם גנרי בישראל בכל הקשור למוצרים אורטופדיים.

 

בעקבות הצלחת המוצר פיתחה החברה את סדרת "קו הגב" לכיסאות וכורסאות מנהלים שתוכננו ועוצבו על פי המבנה האנטומי של עמוד השדרה והאגן, וכללו שרוול לחץ מתנפח (Pump) להתאמה אישית של המשענת לגב התחתון. חמש שנים לאחר שיווק המוצר הראשון, החברה צמחה ופתחה שלוש חנויות בהן נמכרו מוצרי המותג לצד מוצרים משלימים כמו כורסאות טלוויזיה ומוצרי עיסוי.

 

בשנת 2000 הוחלט להרחיב את קו מוצרי החרה לקטגוריות נוספות ולפתח את החנויות לרשת מוצרי בריאות, נוחות ואיכות חיים בפריסה ארצית. כיום פועלת הרשת באמצעות 21 חנויות מותג, בהן נמכרים מוצרים ב-12 קטגוריות. בכל קטגוריה מחזיקה החברה מוצרים של מותגים מובילים בעולם בתחומם, שאותם היא מייצגת באופן בלעדי בשוק הישראלי.

 

ד"ר גב משווקת מזרונים, מיטות וספות נוער, כריות שינה, כורסאות טלוויזיה, כורסאות עיסוי, מערכות ישיבה, כסאות משרדיים, מושבים אורטופדיים ומכשירי עיסוי במגוון רחב לגב ולרגליים. בשנת 2010 הקימה החברה מפעל מזרנים באזור התעשייה לב הארץ.

 

במטרה לשמור על מעמדה בקטגוריית המוצרים האורטופדיים, הרחיבה השנה ד"ר גב את נוכחותה ברשתות החברתיות, השיקה את המזרן "קוואטרו" והודיעה על פתיחת שלושה סניפים חדשים ברחבי הארץ

 

הסביבה התחרותית

החברה פועלת במספר שווקים ומתמודדת עם מספר מתחרים בקטגוריות הליבה שלה - נוחות, בריאות, עולם השינה, מערכות ישיבה, כורסאות וכיסאות משרדים. בשנת 2017 נכנסה החברה גם לקטגוריית המיטות המתכווננות.

 

האתגר השיווקי

כשחקנית בקטגוריה רחבה ומגוונת, האתגר המרכזי של הרשת הוא לבדל את עצמה כספקית פתרונות מלאים בעולם הנוחות, הבריאות והשינה, ולשמר את מעמדה כמותג מוביל בתחום - תוך פיתוח חדשנות מוצרית וחוויית קנייה ושירות.

 


הפתרונות היצירתיים

על מנת לעמוד באתגר, ד"ר גב מייצרת עבור לקוחותיה פתרונות חדשניים בכל אחת מקטגוריות הפעילות. השנה הגבירה החברה באופן משמעותי את נוכחותה בערוצי הרשתות החברתיות והמדיה החדשה באמצעות הכפלת תקציב השיווק שהוקדש לפלטפורמות הדיגיטל ועיבוי משמעותי של צוות התוכן והשיווק שלה. במסגרת הפעילות החל המותג להציע מבצעים בלעדיים לאתר, ליצור פעילות תוכן ולשדרג את תכני הווידאו שמופיעים בו. ברבעון הרביעי של 2017 צפויה ד"ר גב להשיק אתר חדש.

 

עולם השינה

חברת ד"ר גב מייצרת את סדרות המזרנים בק קומפורט ודגמים נוספים של מזרוני פוליוריתאן. כל מזרני ד"ר גב מיוצרים במפעל המזרנים החדש של החברה אשר כולל קווי ייצור עם מכשור וטכנולוגיות מתקדמים בתחום. החברה מחזיקה ליין של 20 דגמים - מקווי בייסיק ועד סדרות פרימיום - ברמות מחיר שונות.

 

ההשקה המשמעותית השנה בתחום המזרונים היא עם מזרון "קוואטרו" המתקדם מסוגו בישראל, ובו 4,000 קפיצים מבודדים בארבע שכבות, שש שכבות נוחות ו-2,000 קפיצי HD.

 

סדרות המזרנים האורטופדיים של ד"ר גב הינן פרי מחקר ופיתוח של מומחי החברה, תוך שימת דגש מיוחד על איכות המזרן, מבנהו ותמיכתו האנטומית. בפיתוח הסדרות נעשה שימוש בטכנולוגיות העדכניות ביותר בתחום, ובייצור המזרנים נעשה שימוש בחומרי גלם המיובאים ממיטב היצרנים באירופה וכוללים בדי סריג טבעיים, קשמיר, במבוק, אלוורה ובדי ויסקוזה.

 

כמו כן משולבות במוצרים מערכות קפיצים בעלות תמיכה ייחודית ושכבות נוחות, המורכבות משכבות לטקס וקפיצי HD לתמיכה נקודתית או ויסקו אלסטי, המבטיח את התאמת המזרן לגוף האדם ומעניק תמיכה אופטימלית.

 

בשנה החולפת נכנסה רשת ד"ר גב לשיווק מיטות מתכווננות, ולרגל ההשקה יצאה במבצע למיטה חשמלית עם קפיצים מבודדים במחיר אקרקטיבי של 9,990 שקלים באתר ובחנויות. המהלך השיווקי הביא לעלייה במכירות בקטגוריה כולה כמו גם הורדת מחירים, אשר התפשטה גם אצל המתחרים. בנוסף, ד"ר גב שמה דגש מיוחד על מיטות הנוער בהשקת מוצרים מתקדמים ופנייה לקהל היעד באמצעות הגברת פעילותה בפלטפורמות הדיגיטל.

 

כורסאות טלוויזיה מתכווננות

בשנים האחרונות קטגוריית כורסאות הטלוויזיה הפכה למשמעותית בישראל, לאור דרישה הולכת וגוברת מצד לקוחות לשלב במערכת הישיבה בסלון לפחות כורסה אחת לנוחות ופינוק בשעות הפנאי.

 

ד"ר גב מהווה בישראל כנציגה בלעדית של שתי חברות אמריקניות בינלאומיות מובילות בתחום - La-Z-Boy ו-BEST HOME Furnishing, ומציעה 25 דגמים של כורסאות טלוויזיה ברמות מחיר, עיצוב וגודל שונות. השנה נוספה אופציה של הפעלה חשמלית למגוון הכורסאות והסלונים.

 

כורסאות עיסוי

השנה ד"ר גב מציגה ארבעה דגמים של כורסאות עיסוי שכוללים את הטכנולוגיות וטכניקות העיסוי המתקדמות ביותר בתחום. קטגוריה נוספת שהתחזקה השנה הינה מערכות ישיבה סלוניות מתכווננות, בהתאמה מודולרית ובריפוד עור או בד במבחר צבעים.

 

כיסאות משרדיים

ד"ר גב מעמיקה השנה את אחיזתה בתחום הכיסאות האורטופדיים למשרד ולבית, ומציעה עשרות דגמי כיסאות מחשב וכורסאות מנהלים. החברה הרחיבה את ההיצע לשוק המוסדי עם ציוד ארגונומי וכיסאות למטרות שונות וחתמה על הסכם לשיווק כיסאות מתוצרת KAB הבריטית, הנחשבת לפירמה מובילה בתחום.

 

הרחבת פעילות ושדרוג הסניפים

 ד"ר גב השלימה מהלך נרחב לשדרוג ועיצוב מחדש של 21 סניפים תוך השקעה של מיליוני שקלים. בנוסף חתמה החברה על הסכמים לפתיחת שלושה סניפים חדשים ביהוד, אשקלון והרצליה, שייפתחו עד תום 2018.

 

דברים שלא ידעת על ד"ר גב

  • מאז השקתו, המושב האורטופדי של ד"ר גב נרכש על ידי יותר מחצי מיליון צרכנים.
  • נכון להיום ד"ר גב מפעילה 21 סניפים, ובשנתיים הקרוות מתכננת לפתוח סניפים נוספים.
  • כל מזרני החברה מיוצרים במפעל שבבעלותה הממוקם באזור התעשייה נוף הארץ.
  • לרוב, מזרון פרימיום כולל 700-800 קפיצים. ד"ר גב היא היחידה המשווקת מזרון הכולל 4,000 קפיצים.
  • ד"ר גב מעסיקה 160 עובדים.

 

אבני דרך בחיי ד"ר גב

1984 - הקמת חברת ד"ר גב.

1985 - השקת המושב האורטופדי של ד"ר גב.

1989 - החברה הופכת לרשת קמעונאית קטנה המונה שלוש חנויות.

1990 - החברה נכנסת לתחום המזרנים.

2000 - הרחבת קו המוצרים של המותג והקמת רשת חנויות בפריסה ארצית.

2010 - הקמת מפעל מזרנים חדש באזור התעשייה לב הארץ.

2015 - החברה מקימה אתר סחר מאובטח.

2017 - השקת מזרן הדגל של החברה - קוואטרו.

 

סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2017 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות