"האינטליגנציה המלאכותית תשנה לחלוטין את המחקר השיווקי בחמש השנים הבאות"

בענף מאמינים כי כוח האדם בתחום יצטמצם משמעותית, אך כמות הפרויקטים דווקא תגדל

פורסם בתאריך: 04/09/2018, גיליון 1937

תשעה מכל עשרה מנהלים בתחום המחקר השיווקי מאמינים כי בחמש השנים הבאות טכנולוגיות של בינה מלאכותית יחוללו מהפכה אמיתית בתחום. אך רובם אינם יודעים כיצד תראה המהפכה הזו ומה בדיוק יהיו ההשלכות שלה על התחום. כך עולה מדוח של חברת הטכנולוגיה Qualtrics.

 

מהדוח עלה, כי חלק גדול (35%) מהמנהלים בתחום מאמינים שמספר המשרות בעולם המחקר השיווקי יקטן בחמש השנים הבאות, לעומת 26% שמאמינים כי מספר המשרות דווקא יגדל. מהצד השני, רוב המנהלים (52%) מאמינים כי התחום עצמו יגדל בעקבות מהפכת הבינה המלאכותית. באופן כללי, כ-75% מ-250 המנהלים שהשתתפו בהכנת הדוח אמרו כי התוצאות של המחקרים השיווקיים יהיו מדויקים יותר בעידן הבינה המלאכותית מאשר כיום.

 

מחקר השיווקי. עוד תחום שיכבש ע``י הבינה המלאכותית
מחקר השיווקי. עוד תחום שיכבש ע"י הבינה המלאכותית

מתשובות המשתתפים בסקר עלה כי המשימות שהם חושבים שבהן צפויה הבינה המלאכותית להחליף את העוסקים בתחום הן: הגדרת גודל המדגם הנדרש להכנת המחקר; קריאת תגובות של המשתתפים במחקרים; עריכת שאלונים; מציאת תובנות בתוך התשובות שניתנות על ידי המשתתפים במחקרים.

 

עוד עלה, כי מרבית המנהלים בתחום מאמינים כי בעידן הבינה המלאכותית ניתן יהיה לעבור ממצב של שאלונים כתובים למצב של עריכת השאלונים באמצעות אמצעים קוליים. למרות זאת, חלק גדול מהמנהלים חושבים כי למרות הטכנולוגיה, המשתתפים במחקרים יעדיפו לספק את התשובות בכתב ולא באמצעות הקול.

 

לסיכום, מרבית המנהלים שהשתתפו בהכנת הדוח מאמינים כי הבינה המלאכותית תאפשר לערוך מחקרים טובים ומדויקים יותר בזמן קצר יותר, כמו גם לנתח את תוצאות המחקרים בצורה אפקטיבית יותר.

כתבות נוספות