זה אתר הקניות שהצרכנים הכי אוהבים – וכבר לא רק בגלל המחיר

מחקר חדש מגלה עד כמה משמעותית ההשתלטות של אמזון על תחום המסחר המקוון, ומה יכולים וצריכים לעשות המותגים

פורסם בתאריך: 02/04/2019, גיליון 1963

ידוע שענקית המסחר המקוום אמזון שינתה לחלוטין את עולם הקניות ברשת האינטרנט. מחקר חדש שפורסם לאחרונה מראה עד כמה השינוי הזה בעולם הקמעונאות משמעותי. 


המחקר, שנערך על ידי חברת Feedvisor וכלל 2,000 צרכנים בארצות הברית, מראה עד כמה תלויים רבים מהצרכנים באמזון בכל שלבי מסע הלקוח.


אמזון. לא רק בגלל המחיר
אמזון. לא רק בגלל המחיר

נקודות חשובות מהמחקר

  • 89% מהצרכנים נמצאים בסבירות גדולה יותר לקנות מוצר מאמזון מאשר מכל אתר מסחר אחר. בעבר הגיעו מרבית הצרכנים לאמזון בגלל המחיר, אך כיום מהווה הפלטפורמה עבורם הרבה יותר. נוחות הקנייה והאמון שרוכשים הצרכנים לאמזון משפיעים בצורה משמעותית על העדפות הצרכנים להשלים דווקא באתר את מסע הקניות שלהם.
  • הפריים של אמזון הוא ערוץ נאמנות מוצלח וחשוב. מהמחקר עלה, כי 48% מהצרכנים שחברים בתוכנית הפריים קונים מוצרים באתר לפחות פעם בשבוע, ו-74% קונים באתר אחת לכמה שבועות. לקוחות הפריים כבר משלמים 119 דולר בשנה על האפשרות לקבל מוצרים תוך יומיים, אז אין סיבה ממשית שהם לא ישתמשו בשירות הזה וכמה שיותר. 67% מהצרכנים אמרו כי לפריים יש השפעה משמעותית על החלטות הרכישה שלהם. מרבית הלקוחות גם מפלטרים מוצרים לכאלו המוצעים במסגרת שירות הפריים.
  • אמזון משחקת תפקיד בכל מסע הרכישה של הלקוח, החל משלב המחקר המקדמי, דרך שלב קריאת הביקורות, ועד לשלב מציאת המחיר הנכון והרכישה. 66% מהצרכנים שהשתתפו במחקר אמרו כי הם מתחילים מחקר מוצרים באמזון. זאת, לעומת 20% שמתחילים חיפוש מוצרים בגוגל. עוד עלה, כי לאחר שהצרכנים בחרו מוצר מסויים, 74% מהם ישלימו את הרכישה באמזון.
  • למיתוג יש חשיבות גם באמזון. מהמחקר עלה, כי 74% מהצרכנים נותנים תשומת לב לשם המותג גם בקניות באמזון, ו-59% מהצרכנים הקבועים באמזון אמרו כי למותג יש השפעה משמעותית על החלטות הקנייה שלהם.

 

לסיכום כתבו מחברי הדוח, כי המותגים צריכים להימנע ממלחמה באמזון ובמקום זאת לראות בפלטפורמה ערוץ שיווק ומכירות משמעותי.

כתבות נוספות