כך הפך אתר יד שנייה מקומי לאחד מאתרי התוכן הפופולריים בישראל

מאתר חיפאי למכירת מוצרי יד שנייה, התקדם והפך yad2 לאחד האתרים הגדולים בישראל עם נתח משמעותי משוק הלוחות המקומי. ולא רק לוחות: מגזין, סרטונים ועולמות תוכן וכלים שמסייעים לגולשים לרכוש נכון

פורסם בתאריך: 14/08/2018, גיליון 1934

אתר yad2 הושק לראשונה כמדור למכירת מוצרים מיד שנייה באתר החיפאי KOLYOM. בשנת 2005 החליט יזם האתר שון תל, להפוך את yad2 לאתר עצמאי המתמחה בתחום הלוחות. האתר הושק בחודש מאי של אותה שנה בקמפיין נרחב, ותוך זמן קצר כבש נתח משמעותי משוק הלוחות בישראל. במרוצת השנים yad2 צמח בתחומי פעילותו, והפך לאחד האתרים הגדולים בישראל במונחים של כניסות גולשים ומספר דפים נצפים.

 

רוב הפעילות ב-yad2 מבוססת על מכירת רכבים משומשים וחדשים, נדל“ן (מכירה והשכרת נכסים חדשים ומיד שנייה) ומכירת חפצים משומשים וחדשים. בשנת 2015 רכשה קבוצת yad2 את פורטל ההשמה דרושים, במטרה להוביל גם בשוק ההשמה, והשיקה את אפליקציית המובייל ג'ובים, לאיתור משרות פנויות.

 

המודל העסקי של yad2 מבוסס על גביית תשלום בעבור מודעות ממפרסמים, שמקבלים בתמורה קהל גולשים ממוקד עם כוונת רכישה מוצהרת. כבעלת מאגר נתונים גדול ורב ערך, חלק משמעותי מזהותה של קבוצת yad2 הוא תחום הדאטה, והחברה מעבדת את הנתונים שברשותה ומעבירה ניתוחים ודיווחים שוטפים לעיתונות הכלכלית בתחום הנדל"ן והרכב, וכן מאפשרת ללקוחותיה כלים למדידת תוצאות הפרסום באתר ובמובייל.

 

האתגר השיווקי

האתגר המרכזי עמו מתמודדת yad2 בשנים האחרונות הוא שינוי תפישת האתר כלוח מודעות אינטרנטי, ובמקומו אתר המקדם צרכנות נבונה וקבלת החלטות לרכישה מושכלת בקטגוריות השונות בהן הוא פועל - לרבות דירות חדשות ורכב מיד ראשונה.



הפתרונות היצירתיים

במסגרת האסטרטגיה לקידום הצרכנות הנבונה, yad2 השיקה בשנה האחרונה מוצרים ושירותים ייחודיים, המסייעים לצרכנים לקבל החלטה בצמתים כלכליים בחייהם.

 

המקום הטוב ביותר למצוא דירה. הקמפיין החדש של yad2 ממשיך את קו הרכישה המושכלת - "לא לוחצים ידיים לפני שבודקים ב-yad2" - ומתמקד בתחום הנדל"ן. במסגרת הקמפיין מודגש כי yad2 הוא המקום הטוב ביותר למצוא בו דירה, חדשה או מיד שנייה, תוך ריכוז כל המידע והצעות הערך הרלוונטיות למפרסמים.

 

יד 38. מדור חדש באתר yad2 המוקדש לתחום תמ"א 38 ולכל נושא שדרוג וחיזוק בניינים משותפים, פינוי בינוי ועוד. לאור העלייה במחירי הנדל"ן בעשור האחרון והחקיקה בתחום, חלה פריחה חסרת תקדים בענף. זו הביאה לשדרוג מאות בניינים והתחלות בנייה חדשות מצד אחד, אך גם לשוק פרוץ ובעייתי עם אלפי שחקנים מחברות בנייה, יזמים וקבלנים, משרדי תיווך ועורכי דין, מצד שני.

 

yad2 החליטה להרים את הכפפה, ולהציע לדיירים עזרה מקצועית ומוסמכת במקום אחד שכולל פאנל 50 אנשי מקצוע מומחים לתחום, ליווי דיירים בכל שלבי התהליך, ייעוץ משפטי ועוד - והכל כשירות חינמי לדיירים.

 

מגזין yad2. בשנה האחרונה השיקה yad2 מגזין כתבות המציע לגולשים תוכן ב-360 מעלות סביב נושא הנדל"ן - קנייה, מכירה, השכרה, טיפים לשיפוץ הבית וסרטונים בנושאים שונים. כתבות המגזין מקודמות בפלטפורמות הדיגיטל השונות של הקבוצה, ומביאות לעלייה בתנועת הגולשים ולחיזוק תפישת המותג.

 

DIY. כחלק מנושא הצרכנות, yad2 שמה לה למטרה להנגיש לגולשים את תחום ה-DIY (עשה זאת בעצמך) בכל מה שקשור בשדרוג וטיפוח הבית, על מנת להוזיל פתרונות ולחסוך כסף במיוחד בעת שיפוץ ומעבר דירה.

 

yad2 מפיקה סרטוני DIY בנושאים שונים ומפרסמת אותם בערוצי הפייסבוק, באתר ועוד. בנוסף, מתקיים שיתוף פעולה עם התוכנית הסדנה DIY בערוץ 10, בה מומחי yad2 עונים ומייעצים בעולמות התוכן הקשורים במעבר דירה.

 


סיור וירטואלי בדירה. עולם המציאות המדומה מגיע גם אל תחום הנדל"ן, ובעזרת כלים טכנולוגיים, yad2 מציעה סיור וירטואלי "אמיתי" תלת מימדי בנכס - הרבה מעבר להדמיות הקיימות בשוק. הכלי החדש מאפשר לרוכשים להפחית משמעותית את רמת הסיכון ולבחון מקרוב את התאמת הדירה לצרכיהם.

 

מדובר למעשה בשיתוף פעולה עם חברה טכנולוגית, במסגרתו נהנים הלקוחות במשרדי המכירות של פרויקטים חדשים בסיור בנכס המוצע בעזרת משקפי מציאות מדומה. חלק מהטכנולוגיה מוצע גם באתר.

 

כמו כן, yad2 ממשיכה לקדם כלים נוספים שהשיקה בשנים האחרונות לעידוד הצרכנות הנבונה:

 

מחירון הרכב, שהושק על ידי yad2 מאפשר לצרכן לבצע מחקר שוק לפני קנייה ומכירה של רכב, ועל בסיס סטטיסטיקה רחבה של נתונים בזמן אמת. מעבר לערך העליון של המחירון - מחירי רכב מדויקים - מספק המדור מספר יישומים משלימים החל מחוות דעת של גולשים אחרים, דרך מידע מלא על הרכב ועד אפשרות פילוח לפי מספר רב של פרמטרים כמו תקציב, מספר מושבים, שנת ייצור ועוד.

 

מדד הנדל"ן מאפשר לגולשים המעוניינים לערוך מחקר שוק מקיף לפני הרכישה. לצד מידע מלא על הדירה, הוא משלב מידע משלים על עסקאות דומות שנעשו בשנים האחרונות באותו אזור, חוות דעת של גולשים על השכונה, מידע דמוגרפי על האוכלוסייה, מוסדות החינוך באזור ועוד. המידע מוצג בתוך כל מודעה של דירה למכירה.

 

פסטיבל yad2 Live הושק בשנת 2012, ומאז הפך למסורת. במסגרת הפסטיבל, מוזמנים מוכרים של מוצרי יד שנייה להציב דוכן במתחם הפסטיבל ולמכור את מרכולתם. הפסטיבל בנוי ממספר מתחמים שונים הכוללים מגוון גדול של מוצרי יד שנייה, לצד הופעות בידור לכל המשפחה. בארבע השנים האחרונות נערך הפסטיבל גם בירושלים.

 


פעילות למען הקהילה

כחלק מהמחויבות התאגידית שלו, עורך yad2 מגוון רחב של פעילויות למען החברה והקהילה, וביניהן:

 

בזאר yad2 מכל הלב - פעילות בשיתוף עמותת פתחון לב המספקת בטחון תזונתי למשפחות קשות יום. במסגרת שיתוף הפעולה הרציף תומך yad2 בארבע חנויות ברחבי הארץ הנקראות בזאר yad2 מכל הלב, בהן נמכרים בגדי יד שנייה ומוצרים נוספים שנתרמים על ידי הציבור.

 

כל הכנסות החנויות עוברות למפעל ההזנה של פתחון לב. בנוסף, מפרסמות החנויות ב-yad2 פריטים למכירה, אשר מקודמים באופן שוטף במקומות בולטים ורלוונטיים באתר.

 

עידוד המודעות לאימוץ חיות מחמד - בעקבות מקרים של התעללות בבעלי חיים, הסירה yad2 את האפשרות לסחור בחיות מחמד באתר, למעט אימוץ או רכישת כלבים גזעיים עם תעודות בפיקוח התאחדות הכלבנים.

 

דברים שלא ידעת על yad2

  • כל מודעה שעולה ל-yad2 עוברת בדיקה אנושית 24/7, 364 ימים בשנה (למעט יום כיפור).
  • במדור הכל בחינם ב-yad2 ניתן למצוא מציאות רבות, בחינם כמובן.
  • במהלך השנה שעברה פורסם למכירה באתר yad2 עץ בן 1,000 שנים.
  • במהלך השנה התפרסמו 663,799 מודעות רכב ב-yad2, למען השוואה, נכון לשנת 2016 נוסעים בכל כבישי ישראל 2,726,800 רכבים.
  • המוצר הכי נדרש ביד2 הוא מכשיר סלולרי, ואחריו דירת 3 חדרים להשכרה בתל אביב ורכב מאזדה 3.

 

אבני דרך בחיי yad2

2005 - אתר yad2 מושק על ידי המייסד שון תל.

2008 - קבוצת טייגר הולדינגס רוכשת 49% מהחברה.

2010 - קבוצת וואלה רוכשת 75% מהאתר לפי שווי של 156 מיליון שקל.

2012 - yad2 יוזם את yad2 live - פסטיבל למכירות יד שנייה.

2014 - האתר נרכש על ידי קבוצת המדיה אקסל שפרינגר תמורת 806 מיליון שקל.

2015 - yad2 רוכש את פורטל דרושים.

2017 - האתר נכנס לעולם התוכן עם השקת מגזין הכתבות של yad2 וסרטוני DIY.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2017 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות