זה מה שהצרכנים שלכם רוצים על מנת לעבור לקניות אונליין

חוויית קניות המזון המקוונת נתפסת בעיני הצרכנים כנחותה מחוויית הקניות בסניפים הפזייים של רשתות השיווק

פורסם בתאריך: 19/02/2019, גיליון 1958

שימוש נרחב יותר באפליקציות ייעודיות וסייענים קוליים הם הדרך לאימוץ נרחב יותר של עריכת קניות מוצרי מכולת באמצעות האינטרנט והטלפונים הניידים. כך עולה מדוח של חברת הייעוץ הבינלאומית Bain & Co. לטענת מחברי המחקר, אימוץ האפליקציות והסייענים הקוליים יאפשרו לצרכנים להיפטר מהרגלי הקניות הישנים שלהם, כמו למשל רשימת הקניות המסורתית.

 

מהמחקר של חברת הייעוץ, שכלל יותר מ-8,000 צרכנים בארצות הברית, עלה כי תכנון הקניות, או בשמו האחר "רשימת הקניות", ממשיך להיעשות בדרך המסורתית של כתיבת פתקים על נייר (52% מהמשתתפים במחקר אמרו כי הם משתמשים ברשימת קניות פיזית בזמן שהם עושים קניות מזון).

 

מרבית הצרכנים שלא ערכו קניות מזון מקוונות ב-12 החודשים האחרונים אמרו כי הם היו רוצים לקבל כלים מקוונים שיעזרו להם להכין רשימת קניות ולהשוות בין קמעונאים שונים. אותם צרכנים גם אמרו כי הם מצפים מקמעונאי המזון שיספקו להם המלצות על בסיס אישי.

 

אקו של אמזון. יחליף את רשימת הקניות?
אקו של אמזון. יחליף את רשימת הקניות?

עוד עלה במחקר, כי למרות שהכנת רשימת קניות ושיתופה עם אחרים עשויה להיות קלה יותר במרחב המקוון, מרבית המשתתפים במחקר אמרו כי עריכת הקניות עצמה, ובמיוחד החיפוש באתרים של הקמעונאיים, עשויה להיתפס כחוויה מתסכלת ולא נוחה בעליל. הצרכנים הצביעו על המלצות מבלבלות ותוצאות חיפוש לא רלוונטיות כחסמים המרכזיים במסעות קניות המזון באינטרנט ובערוצים המקוונים.

 

עוד עלה מהדוח, כי רק 4% מהצרכנים מבצעים כיום קניות מזון באמצעות סייענים קוליים, אך אלו שעושים שימוש בטכנולוגיה הזו משתמשים בה בצורה תדירה. שני שליש מהצרכנים המשתמשים בסייענים קוליים לעריכת קניות מזון אמרו כי הם משתמשים בטכנולוגיה פעם בשבוע או יותר.

 

לסיכום, כתבו מחברי הדוח, כי חוויית קניות המזון המקוונת צריכה להדביק פערים עם חוויית הקניות המוצעת כיום לצרכנים בסניפים הפיזיים של רשתות השיווק. "הפכו את החיים של הצרכנים לקלים יותר באמצעות כלי השוואת מחירים, מנועי חיפוש למתכונים ועוד כלים שיהפכו את חוויית הקניות המקוונת לנוחה ונעימה יותר", כתבו מחברי הדוח.


כתבות נוספות