מותגי האופנה נוטשים את הקניונים לטובת האינטרנט

עלויות התחזוקה הגבוהות, לצד המעבר של הצרכנים לקניות באינטרנט, מובילות לסגירת החנויות הפיזיות של רשתות אופנה רבות

פורסם בתאריך: 04/04/2017, גיליון 1868

קמעונאי אינטרנט רבים ומצליחים השיקו לאחרונה חנויות פיזיות במסע הבלתי נגמר להתרחבות עסקית. כעת, מספר רשתות קמעונאות מסמנות תופעה מקבילה והפוכה - ומעבירות את כל הפעילות העסקית שלהן לאינטרנט.

Bebe. כי שכירות זה עניין יקר
Bebe. כי שכירות זה עניין יקר
במטרה להימנע מפשיטת רגל, רשת חנויות האופנה Bebe תסגור בקרוב את כל החנויות הפיזיות שלה ותתמקד במכירות באינטרנט. לחברה יש כיום 170 חנויות פיזיות. מותג האופנה Kenneth Cole הודיע גם הוא לאחרונה על נטישת רשת החנויות - ואימוץ אסטרטגיית מכירות מקוונות ומכירות לקמעונאים.
היציאה מתחום הקמעונאות יכולה להביא אמנם לחיסכון בעלויות, בדגש על עלות השכירות והעובדים - אולם מדובר בפלטפורמה אשר מגלמת גם היא בתוכה עלויות לא קטנות. רמת הנוחות של החזרות חינמיות ומשלוחים מהירים, שנקבעה על ידי אמזון ואליה מצפים הצרכנים, מגלמת בתוכה עלויות לא קטנות עבור הקמעונאים המקוונים. 
ובכל זאת, העובדה הזו אינה מפריעה למספר מותגים מקוונים להצליח מאוד. כך למשל, קמעונאית האופנה המקוונת ModCloth, המציעה בגדים של מעצבים עצמאיים, נרכשה לאחרונה על ידי הרשת הקמעונאית הגדולה בעולם, וולמארט. מצד שני ניתן למצוא דוגמאות אחרות - בהן רשת האופנה המהירה האירית המצליחה, פרימרק, שפועלת ללא נוכחות אינטרנטית כלל.

כתבות נוספות