' />

הכי ישראלי שיש: תנובה זה הבית

למעלה מ-90 שנה שתנובה מלווה את הישראלים מילדות לבגרות ומשמשת בית למותגי על ישראליים כמו חלב תנובה, קוטג', עמק ויופלה - והמותגים הוותיקים, לא מפסיקים להתחדש

פורסם בתאריך: 26/02/2019, גיליון 1959

תנובה הוקמה בשנת 1926 כיוזמה של משקים חקלאיים עבריים לפני קום המדינה (מושבים וקיבוצים) להתאגד ולשווק תוצרת מקומית טרייה לקיום ולבניית היישוב היהודי ולאחר מכן למדינת ישראל, ובתוך כך לרכז ולאגד את הטיפול בכל שלבי העיבוד, הייצור והשיווק של מוצרי המזון.

 

תנובה, שמוצריה נצרכים כמעט בכל בית בישראל מדי יום ודורות של אנשים גדלים על מוצריה, חרתה על דגלה את מחויבותה לתזונה בריאה, זמינה ונגישה לצרכנייה. לחברה מגוון פעילויות התומכות במחויבות זו, ומדגישות בין היתר את היותה חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית, לצד חדשנות שיווקית ומוצרית. תנובה היא מותג על ישראלי כבר למעלה מ-90 שנה, ובנוסף גם הבית שבו צומחים Superbrands מובילים כמו קוטג' תנובה, גבינת עמק, יופלה, YOLO ועוד.

 

חלב תנובה

התפתחות המותג "חלב תנובה" התרחשה יד ביד עם התפתחות המותג תנובה. מאז הקמתה ב-1926 ועד היום, תנובה מזוהה עם חלב. הנוסטלגיה היא אחת מאבני היסוד עליהן נשענת עוצמתו של חלב תנובה. בנוסף, הביטחון שמקנה חלב תנובה, שתמיד יהיה שם - בכד, בשקית, בקרטון או בבקבוק - הוא ערך נוסף שתרם לביסוסו של המותג בישראל.

 

תנובה פעלה בשנה החולפת לחיזוק ערכי הישראליות והמשפחתיות על גבי אריזות החלב, תוך עידוד השיח המשפחתי סביב הקרטון ויצירת מעורבות עמוקה של הצרכנים. כך, יצרה תנובה פעילויות תקופתיות בשיתוף גופים שונים, דוגמת יום השפה העברית בשיתוף האקדמיה ללשון שבו הדפיסה על קרטוני החלב מילים כמו "מקטורן", "כדורת", "מרשתת" ועוד - והזמינה את הצרכנים להשתתף בשעשועון ידע בעברית. פעילויות נוספות על גבי החלב התקיימו בשיתוף החברה להגנת הטבע שהציעה מסלולים לטיולים משפחתיים, וכן סביב חודש הספר העברי, ברכות שנה טובה, ט"ו בשבט, יום העצמאות ועוד.

 


קוטג' תנובה

קוטג' תנובה הוא מותג ישראלי אייקוני כבר קרוב ל-60 שנים: על פרוסת לחם, לצד סלט טרי וחביתה, או בכפית היישר מהגביע – קוטג' הפך לעוגן של ארוחת הערב המשפחתית הישראלית. קוטג' הוא מסמליה של הישראליות, זו שמתגעגעים ורוצים לחזור אליה, בזכות טעם הילדות הצרוב בזיכרונו של כל אחד ובזכות הזיהוי המוחלט עם הבית הישראלי.

 

בשנה החולפת השיקה תנובה את סדרת "קוטג' בקטנה", גביעי קוטג' באריזה אישית, כפינוק או כמעדן בפני עצמו. זהו פתרון לארוחת ביניים בעבודה, לחטיף בריא בגינה עם הילדים או כחלק מארוחת העשר בבית הספר. הסרטון שליווה את ההשקה הציג את המשפחה הישראלית "האמיתית" ובו עודכנה גם השפה התקשורתית של קוטג' תנובה. במרכז הסרטון עמדה התובנה שבמשפחה האמיתית, כמו אצל כולם, יש לא מעט בלגן. ועדיין, אצל כולם אוכלים קוטג' – גביע אישי לכל אחד, וגביע משפחתי לכולם.

 

עמק תנובה

גבינת עמק הושקה לראשונה ב-1942 וקיבלה את שמה מעמק יזרעאל, שבו נמצאת מחלבת תנובה בתל יוסף. מאז ועד היום, גבינת עמק מיוצרת על פי אותה נוסחת טעם מקורית, ואל המותג מקושרים ערכים כמו טעם, ישראליות, משפחתיות ושורשיות. תנובה פיתחה באמצעות עמק את תחום הגבינות הצהובות בישראל, ו"עמק" הפכה לשם הגנרי של הקטגוריה.

 

בשנים האחרונות התבססה האסטרטגיה השיווקית של עמק על שלושה יסודות: צמיחה באמצעות חדשנות, חיזוק פתרונות ה-Value for Money, וחיזוק המותג והתמודדות מול התחרות הגוברת מצד מותגים מקומיים ומותגי יבוא. ב-2016 הושלמה הקמתה של המחלבה החדשה בתל יוסף, שאפשרה הכנסת טכנולוגיות מתקדמות ומענה מגוון יותר לדרישות הצרכנים.

 

הטעם הייחודי של הגבינה עומד בלב השפה השיווקית של המותג, כאשר בשנים האחרונות מלווה אותו הסיסמה "טעם של יששששש" – אותה קריאת שמחה ששומעים מהילדים לקראת ארוחת ערב בה יוגשו טוסטים עם גבינת עמק.

 



 GO

בשנה החולפת השיקה תנובה את GO, מותג חדש המתמחה במתן פתרונות חלבון לעוסקים בפעילות גופנית. המותג הוא למעשה קטגוריה חדשה של מוצרים המיועדים לקהל מוגדר בעל צורך ספציפי: ספורטאים ומתאמנים בספורט, המקפידים על תזונת החלבון לאורך היום.

 

בהשקת המותג ענתה תנובה על צורך חדש שעלה בשנים האחרונות בקרב הצרכנים, והוא פיתרון זמין של מנת חלבון לאחר אימון גופני. מתאמנים המקפידים על אכילה נכונה לפני ואחרי אימון, יודעים כי המנה המומלצת לאחר אימון היא 20 גרם חלבון. מוצרי GO מבטיחים מנה מדויקת של חלבון על פי המלצותיהם של מאמני כושר ותזונאי ספורט, ומספקים פתרון זמין ונוח בתצורות שונות: יוגורטים, משקאות חלב ומשקאות יוגורט.

 

 יופלה

תנובה השיקה את המותג ב-2001 באחד המהלכים הזכורים בעולם השיווק הישראלי – צביעת המדפים באדום שהכניסה צבע לשוק היוגורטים, שהיה כולו לבן. יופלה הביא לצרכנים בשורה חדשה - יוגורט שהוא לא רק בריא, אלא גם טעים.

 

כיום הוא מהמותגים המובילים בישראל בקטגורית יוגורט הפרי, ומחזיק במגוון מוצרים בכל הקטגוריות: יוגורט פרי, יוגורט דיאט, יוגורט לבן, יוגורט עם תוספות מפנקות, מעדנים לפעוטות ומשקאות יוגורט. מאז השקתו, ממשיך המותג לדגול בחדשנות מוצרית, ובשנה האחרונה אף נכנס לעולם הספורטאים והשיק את יופלה GO המועשר בחלבון.

 

לצד החדשנות הציג יופלה ב-2018 עיצוב חדש שעדכן את שפת המותג, תוך הדגשת הפרי והטעם בחזית. העיצוב החדש מבוסס על מחקר שערכה תנובה בקרב צרכנים, במטרה לזהות את השעות והסיטואציות הספציפיות ביומיום, בהן עולה הצורך בפתרון קליל, טעים ומזין. על המכסים שילב יופלה, בקלילות האופיינית לשפה שלו, סיטואציות צריכה יומיומיות - כשתפקידו העיקרי הוא להכניס טעם ליום-יום של כל בית בישראל.

 



YOLO

ב-2015 השיקה תנובה את YOLO כמותג המביא את חוויית השוקולד למקרר החלב. YOLO הציג חדשנות מוצרית לצרכן, שפגש לראשונה מוצר המבוסס על שוקולד אמיתי, לצד תפיסה ויזואלית אופנתית ועדכנית של אריזות, ששאבה השראה מעולמות של חוויית קינוחים ומתוקים של מסעדות, שוקולטיירים ו-patisserie.

 

מאז השקתו, מקפיד YOLO להפתיע, לחדש ולספק לצרכנים חוויית צריכה המעניקה מענה אופטימלי לתשוקה לשוקולד, דרך השקות שיוצרות חיבור בין עולמות השוקולד למדף המעדנים. במהלך השנה האחרונה הוביל YOLO השקות תחת קונספטים ומגמות מעולם השוקולד, החל בסדרת YOLO WHITE שיצרה בולטות על המדף, ועד סדרת ארצות המקור YOLO ORIGINS, המבוססת על חומרי גלם איכותיים שצמחו במטעי הגידול הטובים בעולם, באריזה צבעונית מעוטרת בזהב שעוטפת את המוצר ומשלימה את החוויה. YOLO זוכה להצלחה רבה בסגמנט מעדני הפרימיום ומהווה מנוע צמיחה משמעותי עבור תנובה.

 

אבני דרך בחייו של תנובה

1926 - חברת תנובה הוקמה.

1942 - תנובה משיקה את גבינת עמק.

1962 - הקוטג' הישראלי פותח ויצא לשוק.

1997 - הפרסומת "חלב בחלל" של תנובה נכנסת לספר השיאים של גינס.

2001 - יופלה מושק בישראל.

2010 - מושק מהלך המיתוג מחדש של תנובה.

2013 - תנובה משיקה את תכנית "המצפן התזונתי".

2015 - תנובה משיקה את YOLO.

2016 - השקת המחלבה החדשה בתל יוסף.

2017 - תנובה משיקה את מותג GO שנותן מגוון פתרונות חלבון לספורטאים.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2018 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות