איקאה, הדור הבא: שוק הרהיטים ממציא את עצמו מחדש

מומחים בתחום מאמינים כי חנויות הענק יעלמו בשנים הקרובות ויהפכו למשהו אחר לחלוטין

פורסם בתאריך: 02/04/2019, גיליון 1963

תחום שיווק הרהיטים לבית הולך ועובר לערוצים הדיגיטליים. למרות זאת, מרבית הרכישות בקטגוריה עדיין נעשות בחנויות הפיזיות. זאת, משום שחלק גדול מהצרכנים מרגישים בטוחים יותר כשהם רוכשים רהיט שמיששו בידיים ונחשב כקנייה אסטרטגית שתלווה אותם לאורך זמן. בנוסף, בניגוד לקטגוריות אחרות, קשה יותר להחזיר פריט ריהוט שנקנה באינטרנט, והשימוש בו נעשה על בסיס יומיומי.

 

המומחים טוענים כי על מנת להתגבר על החסמים בכל הקשור לקניית ריהוט באינטרנט, על החברות להתמקד בתיאור טוב יותר של המוצר. "תיאור טוב יותר בטקסט, תמונות טובות יותר וכמובן גם וידאו יגדילו משמעותית את הסיכוי שהצרכנים ישלימו את הרכישה בקטגוריה", אומרת כריסטינה פרננדז מחברת הייעוץ Telsey Advisory Group. לדבריה, גם שילוב של צ'ט יכול לשפר משמעותית את הנגשת המידע ללקוחות, שלאחר שיחה עם נציג יוכלו לקבל החלטות רכישה מושכלות יותר.

 

חנות ריהוט דיגיטלית. חסמים גדולים – עתיד ורוד
חנות ריהוט דיגיטלית. חסמים גדולים – עתיד ורוד

חלק מקמעונאי הריהוט משקיעים משאבים רבים באינסטגרם ובפינטרסט. אחרים, כמו למשל קמעונאית הריהוט המקוונת Wayfair, שילבו במערך הפרסום והמכירות שלהם טכנולוגיה של מציאות רבודה, המאפשרת לצרכנים לדמיין טוב יותר איך יראה פריט הריהוט בביתם. אך מחקרים שנערכו לאחרונה בתחום אינם יכולים לאושש את הטענה כי הטכנולוגיה הזאת באמת משפרת את חוויית הקנייה ומעלה את אחוזי ההמרה של הצרכנים.

 

הארט פוזן, פרופסור לניהול מאוניברסיטת ויסקונסין, חושב כי קמעונאי הריהוט צריכים להשקיע יותר באריזת הריהוט הנמכר בערוצים המקוונים, תוך מעבר להרכבה עצמית בבתי הלקוחות. לדבריו, הורדה בזמן ובעלויות השילוח יאפשרו לצרכנים גמישות רבה יותר בבחירת ריהוט בערוצים המקוונים.

 

ריי הרטג'ן מחברת RetailNext טוען כי חנויות הריהוט הענקיות יגיעו בקרוב לסוף דרכן, ואותן יחליפו חנויות פיזיות קטנות יותר בצורה של חדרי תצוגה המשלבים בתוכם טכנולוגיות הדמיה שונות.

כתבות נוספות