סודות הנדל"ן: כך מכשירה אנגלו-סכסון סוכנים מומחים

השנה המשיכה הרשת לשכלל את מנגנון הכשרת יועצי הנדל"ן שלה, האחראי לעלייה ברמה המקצועיות של הענף כולו. על פי נתוני הרשת, 98% מבוגרי המכללה עוברים את מבחני ההסמכה

פורסם בתאריך: 03/12/2019, גיליון 1994

רשת תיווך הנדל"ן אנגלו-סכסון נוסדה בישראל בשנת 1964 על ידי דייב בלומברג, אז עולה חדש מדרום אפריקה, כמענה לצורך של עולים חדשים ומשקיעים זרים בנדל"ן מקומי. הסלוגן שליווה את אנגלו-סכסון בראשית דרכה היה "Have a Foothold in Israel". כיום מונה הרשת כ-80 סניפים ברחבי הארץ, אשר מופעלים על ידי זכיינים.

 

ליבת הפעילות של אנגלו-סכסון היא תיווך נדל"ן, לרבות שיווק פרויקטים חדשים ונדל"ן מסחרי. בעל הרשת הוא רונן שטרית, שהחל את דרכו לפני 23 שנה כיועץ נדל"ן בסניף אנגלו-סכסון בלוד.

 

השנה המשיכה הרשת בפיתוח ובקידום מעמדם של יועצי הנדל"ן, תוך דגש על הכשרתם המקצועית והרחבת הכלים העומדים לרשותם באמצעות מכללת אנגלו-סכסון.

 

הסביבה התחרותית

ענף הנדל"ן הוא זירה צפופה ורוויה, בה פועלים שחקנים רבים - רשתות מקומיות ובינלאומיות ואלפי מתווכים עצמאיים. העלייה המתמשכת במחירי הדירות וההתפתחויות הטכנולוגיות השפיעו עמוקות על ענף התיווך, והעבירו חלק ניכר מהלקוחות לפעילות ישירה בלוחות המקוונים וברשתות החברתיות.

 

מודל הפעילות של רשת אנגלו-סכסון הוא ייחודי בענף. בעוד שברשתות מתחרות קיימים לעתים מספר זכיינים בכל עיר או אזור, ברשת אנגלו-סכסון פועל בכל אזור זכיין מקומי בבלעדיות. המודל מאפשר לזכיינים להתמחות בכל אזור לפרטיו, ולספק רמת שירות גבוהה ללא תחרות מבית, שעשויה לפגוע בשירות ללקוח.

 


האתגרים השיווקיים

בסביבה התחרותית המאתגרת הזו הבינו באנגלו-סכסון שכדי לבדל את הרשת ולהדגיש את הערך המוסף של יועצי הנדל"ן, עליהם להשקיע בחיזוק מעמדם - ובראש ובראשונה, בשדרוג ההכשרה והפיתוח המקצועי של היועצים. בהתאם לחזון שנוסח ברשת, ה"אני מאמין" שלה הוא "נכון, אנחנו עוסקים בנדל"ן, אבל אנשים הם העסק שלנו" - אמירה שהחליטו לאמץ הן עבור הלקוחות והן עבור יועצי הנדל"ן. לפיכך, האתגר המוביל שהציבה לעצמה אנגלו-סכסון הוא חתירה למצוינות, מקצוענות ואיכות בענף כולו, כיוון שזהו הבסיס לשירות אדיב וברמה גבוהה ללקוח.

 

הפתרונות היצירתיים

בשנת 2019 קיבלה הרשת החלטה אסטרטגית להשקיע את מירב המשאבים בהכשרה ובפיתוח מקצועי עבור יועצי הנדל"ן. זאת, לצד שיתוף פעולה הדוק עם לשכת המתווכים הארצית, שנועד להתמודד עם הפגיעה בתדמית מקצוע המתווך ודרישות הסף הנמוכות, שהובילו לירידה באמון הלקוחות. שיתוף הפעולה עם הלשכה בא לידי ביטוי גם כלפי הציבור, על מנת לשקף ללקוחות את הערך המוסף של אותה פרמיה המשולמת למתווך, ולהראות כיצד טיפול של יועץ נדל"ן מקצועי היא המשתלמת ביותר בעסקת נדל"ן.

 

כך למשל, פועלת הרשת למצב את מעמד היועץ כמי שמכיר את האזור שבו הוא פועל, חי את השוק והתנודות בו, מחובר למאגר קונים פוטנציאליים, וכמובן יודע לפרסם במקומות הרלוונטיים ולהביא את הקונים הנכונים.

 

מכללת אנגלו-סכסון: רשת אנגלו-סכסון תמיד הציבה את ההדרכה כערך מרכזי, אך השנה הוחלט לשים על כך דגש משמעותי עוד יותר. מערך הקורסים במכללת אנגלו סכסון, שהוקמה לפני כ-7 שנים, עבר שינוי ושדרוג, שכלל את הרחבת ארגז הכלים המעשיים ליועצים חדשים וליועצים ותיקים.

 

מכללת אנגלו-סכסון מציעה קורסים מקיפים הפתוחים לכלל הציבור, וכן ליועצי נדל"ן עצמאיים או כאלו שעובדים ברשתות אחרות, על בסיס קורסים בודדים או תוכנית מלאה - וזאת על מנת להנגיש את הידע המקצועי ככל שניתן. כך למשל מציעה המכללה קורס "קריירה בנדל"ן" המלמד את הסטודנטים את יסודות המקצוע – מאיתור נכסים וגיוס בבלעדיות ועד שיווק ושירות. בנוסף מציעה החברה קורס יזמות והשקעות בפרויקטים חדשים, קורסי מימון ומיסוי, שיווק דיגיטלי ופעילות ברשתות החברתיות, ועוד.

 


על פי נתוני הרשת, רובם המכריע של בוגרי המכללה (98%) עוברים את מבחני ההסמכה, וחלק ניכר מהם משתלבים בעבודה באנגלו-סכסון. בהתאם לדגש הנרחב שמובילה אנגלו-סכסון בפיתוח המקצועי של יועצי הנדל"ן, היא מיקדה את מאמצי השיווק והפרסום שלה בשיווק המכללה ובקריאה ליועצי הנדל"ן לבוא ולהשתלם במקצוע, ולא משנה היכן יעבדו בהמשך.

 

שיווק אקטיבי בחו"ל: אנגלו-סכסון משקיעה משאבים באיתור הזדמנויות להרחבת קהל הלקוחות שלה. כך, לאור פניות מתמשכות, הופיעו נציגי החברה במספר כנסי נדל"ן בינלאומיים בשנה החולפת, לצורך שיווק פרויקטים ונכסים המיועדים למשקיעים זרים – רובם יהודים תושבי חוץ. הביקוש לנכסים בישראל ער במיוחד בשנים האחרונות, לאור אירועים אנטישמיים ואלימים כלפי קהילות יהודיות באירופה ובארה”ב.

 

דברים שלא ידעת על אנגלו-סכסון

  • בסקר שערכה השנה חברת טאק אסטרטגיות, הוצבה אנגלו סכסון במקום הראשון במודעות, אמינות, מקצועיות ושירות.
  • רונן שטרית, יו“ר הדירקטוריון והבעלים של אנגלו-סכסון, החל את דרכו בחברה לפני כעשרים שנה כיועץ נדל“ן בסניף לוד. לאחר שרכש את הזיכיון בסניף, החל לרכוש סניפים בסביבה הקרובה - עד שרכש את החברה כולה מידי הבעלים דאז, אפריקה ישראל.
  • וורנר לובל, המייסד השותף של הרשת, מחזיק בזיכיון לאזור ירושלים תחתיו פועלים ארבעה סניפים; איתן בלומברג, בנו של מייסד הרשת, מחזיק בזיכיון הרצליה פיתוח.
  • 98% מהלומדים במכללת אנגלו-סכסון עוברים את מבחני רישיון התיווך.

סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2019 של ספר ה-Superbrands של ישראל.

כתבות נוספות