מקדונלד'ס משקיעה בטכנולוגיה בתקווה לשמר לקוחות

רשת המזון המהיר משקיעה סכומי עתק באימוץ טכנולוגיות שישפרו את חוויית הקנייה בסניפים

פורסם בתאריך: 08/08/2017, גיליון 1883

רשת המזון המהיר מקדונלד'ס "שיבשה" את שוק ההסעדה כשהושקה לראשונה בתחילת שנות ה-50' של המאה הקודמת. כעת מתכננת הרשת מהפכה נוספת בתחום המזון המהיר, עם אימוץ מאסיבי של טכנולוגיות מתקדמות.

קיוסק ההזמנות של מקדונלד'ס. כי אי אפשר להילחם בקידמה
קיוסק ההזמנות של מקדונלד'ס. כי אי אפשר להילחם בקידמה
בראיון שנתן לפני מספר שבועות לערוץ הטלוויזיה CNBC אמר מנכ"ל הרשת, סטיב איסטרברוק, כי החברה מתעתדת להגדיל את ההשקעות של בטכנולוגיות חדשות פי שתיים ויותר במהלך השנים הקרובות. בין הטכנולוגיות בהן משקיעה הרשת ניתן למצוא את עמדות ההזמנה האוטומטיות בסניפים ואת היכולת להזמין באמצעות הסמארטפונים ולאסוף את ההזמנה בסניף.
בשנה שעברה הודיעה הרשת כי היא מתכננת להכניס מסכי מגע ל-14 אלף סניפיה שבארצות הברית.
איסטרברוק התייחס גם לפיילוט שערכה הרשת בתקופה האחרונה, במסגרתו היא מספקת משלוחים ללקוחות באמצעות שירות משלוחי המזון של חברת אובר. הפיילוט, שזכה להצלחה, הורחב לאחרונה למאתיים סניפים, ובקרוב יוטמע השירות בחלקים נרחבים בארצות הברית. לדברי איסטרברוק, השירות החדש זוכה להצלחה מהסיבה הפשוטה ש-75% מתושבי ארצות הברית נמצאים במרחק של כ-5 קילומטר מסניף של מקדונלד'ס.
לדברי איסטרברוק, הרשת ממשיכה גם להשקיע משאבים גדולים בחוויית המובייל שלה. בין השאר משקיעה הרשת במערכת לקבלת תשלומים מקוונים ובמועדון לקוחות מקוון. אחת המטרות המרכזיות במאמצים הדיגיטליים של הרשת היא לקבל באמצעות הדיגיטל תובנות טובות יותר על התנהגות הלקוחות והצרכים השונים שלהם.
לסיכום אמר איסטרברוק כי "ברור לחלוטין שהטכנולוגיה משנה את תחום המזון המהיר. עכשיו הברירה שניצבת פנינו היא או להיות אלו ש'משבשים' את הענף, או להיות אלו שהטכנולוגיה שיבשה להם את העסקים".

כתבות נוספות