מהיריון ועד גיל 5: שילב מלווה הורים בכל השלבים

כמובילת שוק מוצרי התינוקות בישראל, המשיכה גם השנה שילב להציג חדשנות מוצרית, לצד השקת מותג פרטי וחיזוק הקשר עם ההורים

פורסם בתאריך: 27/11/2018, גיליון 1946

שילב, רשת החנויות לתינוקות ולילדים הגדולה בישראל, מהווה כבר 34 שנים One Stop Shop לדורות רבים של תינוקות והורים. הרעיון להקמת שילב נולד במאי 1974, כאשר שושי ואיציק אורן, זוג סטודנטים מבת ים, עמדו לפני הולדת בנם השני. לקראת הלידה יצא איציק אל העיר במטרה לרכוש כמה פריטים חסרים.

 

כיוון שבאותה תקופה לא היו חנויות בהן ניתן לרכוש במרוכז מוצרים המיועדים לתינוק החדש, הוא נאלץ לכתת את רגליו ברחובות בת ים ותל אביב במשך שעות כדי להשלים רכישה של עשרה פריטים בלבד. עם חזרתה של שושי מבית החולים, מלווה בבנם הפעוט רן, החליטו השניים להפוך את הבעיה שבה נתקלו להזדמנות עסקית והגו את הרעיון על בסיסו קמה רשת שילב - חנות בה ניתן לבצע "הזמנת לידה" הכוללת את כל הנדרש ליולדת ולתינוק החדש.

 

תפיסת השירות, האיכות, המקצועיות והמענה לצורכי ההורים ליוו את שילב כבר מהיום הראשון, וזוהי המורשת המלווה את ערכי היסוד של שילב עד היום. הרצון של שילב לאורך השנים, לספק את הידע והכלים להורים והרצון של ההורים להעניק לתינוקם את הטוב ביותר, הם המפתח למערכת היחסים המיוחדת שהתפתחה בין שילב לבין דורות רבים של הורים בישראל. כמובילה המובהקת של שוק מוצרי התינוקות בישראל, שילב חרטה על דגלה שלושה ערכי יסוד, שהם עמודי התווך של החברה המנחים אותה בכל עשייה לאורך השנים:

 

1. איכות בכל רמת מחיר.

2. מקצועיות ללא פשרות.

3. שירותיות כערך עליון.

 

כיום מונה הרשת כ-74 סניפים בשלושה קונספטים שונים: חנויות היריון המתמחות בהזמנות שלפני הלידה, חנויות בתי חולים (ב-11 בתי יולדות) המספקות את צורכי האם והרך הנולד בימים הראשונים לאחר הלידה, וחנויות הורים המיועדות לתינוקות, לילדים ולרוכשי מתנות. בנוסף, מפעילה שילב חנות מקוונת שמציעה עשרות אלפי פריטים, החל בחבילות לידה, דרך הלבשה וטקסטיל וכלה בצעצועים, הנגישים לרכישה קלה ומהירה באמצעות כל ערוצי המכר הדיגיטליים. שילב היא המפיצה הבלעדית של מותגים נחשקים בכל קטגוריה בה היא פועלת כמו מושבי הבטיחות מקסי קוזי, מותג העגלות אינגלזינה, סלקל דונה, וצעצועי התפתחות טייני לאב.



הסביבה התחרותית

שוק מוצרי התינוקות בו פועלת שילב רושם בשנים האחרונות תחרותיות הולכת וגדלה. שחקנים חדשים נכנסים לשוק, שחקנים קיימים מרחיבים את הפעילות שלהם והקניות המקוונות תופסות נתח הולך וגדל גם בקטגוריית מוצרי התינוקות. בנוסף, ההורים של היום, בני דור ה-Y, הם צרכנים מודעים יותר ומעורבים יותר, הרוצים לקחת החלטות רכישה על בסיס מחקר מקדים, המלצות והתייעצות עם מומחים. לפיכך, חוויית הקנייה לה הם מצפים היא שונה לחלוטין מחוויית הקנייה הבסיסית שסיפקה הורים בני הדורות הקדומים.

 

הפתרונות היצירתיים

כדי לספק מענה לצרכים המשתנים של ההורים, פעלה השנה שילב במספר אפיקים מרכזיים:

חדשנות חוצת קטגוריות. שילב השיקה מדי חודש השנה חדשנות מוצרית אשר מטרתה להקל על ההורים בחיי היום יום ולהתאים מגוון של מוצרים לצורכיהם המשתנים. בין היתר כללה החדשנות של שילב השנה את המהלכים הבאים:

 

פיתוח סגמנט חדש בתחום הפעוטות בגילאי 2-5 (טודלרס). השנה פיתחה שילב מגוון מוצרים חוצי קטגוריות, החל באופנה, דרך טקסטיל ועד לצעצועים, המותאמים לעולמות התוכן של פעוטות בגילאי 2-5.

 

פטנטים מוצריים. השנה השיקה שילב מיטת תינוק שהופכת למיטת מעבר ומגירות שידה עם חלוקה מובנית, במטרה להקל על ההורים בהתנהלות היומיומית.

 

איכות בכל רמת מחיר. במטרה להנגיש את המותג שילב ולספק מוצרים באיכות גבוהה במנעד מחירים רחב, השיקה השנה החברה את המותג הפרטי AGADOO הפועל על פני מספר קטגוריות ומציע את האיכות הבלתי מתפשרת של שילב ברמות מחיר המתאימות לכל כיס. עבור המותג נבנתה שפה תקשורתית מלאה, החל מאריזות המוצרים ועד למהלכי הפרסום שליוו את ההשקה.



מקצועיות. הורים, ובמיוחד הורים לילד ראשון, נדרשים לעזרה מקצועית ולליווי במטרה לבצע קנייה מושכלת יותר לקראת הלידה ובמהלך השנים הראשונות לחיי התינוק. במהלך השנים, מיצבה את עצמה שילב כבית לידע ומקצועיות המלווה את ההורים בכל שלבי ההורות, החל מגיל ההיריון ועד גיל חמש. המחויבות הזו מלווה פעילויות בכל תחומי הפעילות של החברה.

 

הרצאות מומחים. שילב הייתה אחת הקמעונאיות הראשונות בישראל שהציעה ללקוחות שירות באמצעות פייסבוק לייב. הרשת מעלה בשני עמודי המותג (בשפה העברית ובשפה הערבית), הכוללים למעלה מ-200 אלף עוקבים, שידורים חיים במגוון של נושאים. השידורים מועברים על ידי מומחים מובילים בתחומם העונים לשאלות הגולשים. מדי פעם מעבירה הרשת הרצאות גם בסניפים השונים.

 

תוכנית רדיו שבועית. השנה השיקה שילב בשיתוף תחנת הרדיו 102FM תוכנית בנושא הורות, תחת השם "כל מה שרצית לדעת ולשאול על הורות". בין השאר התארחו בתוכנית מנחת הורים, פסיכותרפיסטית, מיילדת, יועצת שינה, יועצת הנקה ועוד. בכל שבוע דנה התוכנית בנושא אחר, והמאזינים מוזמנים להעלות נושאים המעניינים אותם להתייחסות בה. לאחר סיום התוכנית נפתח פורום מיוחד בעמוד הפייסבוק של שילב בו עונים המגישה, דורית קרייזר, והמומחים לשאלות המאזינים.

 

דברים שלא ידעת על שילב

  • כבר בשנת 1986 הגתה שילב והוציאה לאור את ספר ההדרכה לאישה ההרה “תינוק חדש“, הכולל בתוכו את “ספר השמות של ישראל".
  • הסטיקר “תינוק באוטו“ הומצא בשילב.
  • בזכות מערך הבטיחות והבקרה ההדוק שלה, שילב היא החברה היחידה בתחום מוצרי התינוקות המחזיקה בדרגת הבטיחות הגבוהה ביותר של מכון התקנים – מסלול יהלום.
  • שילב פיתחה את מותג ג‘ינסי – הג‘ינס היחיד בעולם המותאם לתינוקות בני יומם.
  • הסטודיו של שילב חוקר ומפתח בגדים לתינוקות מרגע לידתם ועד לגיל חמש. כל העיצובים הינם תוצרת כחול-לבן.
  • לשילב צוות מומחים מקצועי בכל תחומי פעילותה, בו חברים בין היתר פסיכולוגית התפתחותית, מומחה למושבי בטיחות ואפילו יועצת שינה.

 

אבני דרך בחייו של שילב

1974 - שושי ואיציק אורן מקימים את שילב.

1979 - שילב היא הראשונה לשווק בבלעדיות את מותג העגלות אינגליזינה.

1991 - הזוג אורן מקימים את חברת הצעצועים ההתפתחותיים Tiny Love.

2011 - השקת המותג ג'ינסי – ג'ינס שתפור לתינוקות.

2013 - השקת DOONA – הסלקל הראשון בעולם עם גלגלים.

2015 - השקת המותג 123 – קולקציית Unisex לתינוקות בצבעי שחור-לבן.

2018 - השקת AGADOO - המותג הפרטי מבית שילב.

בעלים חדשים לחברה: רונן וכרמית אלעד בשיתוף קבוצת FOX.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2018 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות