דו"ח: סמנכ"לי השיווק מתחלפים בכל 4 שנים בממוצע - חצי מזמן כהונת המנכ"לים

התפקיד היוקרתי פותח הזדמנויות רבות לקידום ומעבר למשרה רווחית יותר בחברה או מחוצה לה

פורסם בתאריך: 28/02/2017, גיליון 1863

סמנכ"ל שיווק מחזיק בתפקידו 4.1 שנים בממוצע - בדיוק מחצית משמונה השנים בהן מחזיק מנכ"ל ממוצע בתפקיד, כך עולה מדו"ח חדש של חברת הייעוץ הארגוני Korn Ferry.

Korn Ferry. סמנכ``לי השיווק חשובים יותר מתמיד
Korn Ferry. סמנכ"לי השיווק חשובים יותר מתמיד
אבל לא מדובר בחדשות רעות בלבד. מהדו"ח עולה כי אחת הסיבות לעזיבה המהירה של התפקיד היא קידום לתפקיד בכיר יותר בחברה הקיימת או בחברה אחרת.
"תפקידו של סמנכ"ל השיווק בעידן המיקוד בלקוח הוא מורכב, ודורש יכולות אנליטיות ויצירתיות", אמרה קרן פליט, מנהלת בכירה בחברת הייעוץ. לדבריה, "סמנכ"לי שיווק עם פרופיל ייחודי שכזה זוכים לביקוש גבוה, וחברות רבות מעדיפות לשכור אותם כמנוף לשינוי משמעותי". 
עם זאת, מוסיפה פליט, סיבה נוספת לקדנציה הקצרה בתפקיד נובעת מכך שהארגון "לא מצליח להתיישר מאחורי החזון שמוביל סמנכ"ל השיווק".
עוד עולה מהדו"ח כי סמנכ"לי השיווק הם מבעלי התפקיד הצעירים ביותר בשדרות ההנהלה. התפקיד היחידי בו הגיל הממוצע הוא נמוך יותר הוא זה של סמנכ"לי מערכות המידע.

כתבות נוספות