התפקיד החברתי המפתיע שיכול להקפיץ את המכולות השכונתיות

ניסוי קמעונאי מעניין שנערך בהולנד מספק תשובה חלקית להתמודדות שיווקית עם אחת הרעות החולות של המאה ה-21

פורסם בתאריך: 23/10/2019, גיליון 1988

הבדידות מזוהה אצל רבים כאחת המגיפות המשמעותיות המשפיעות על בריאותם הנפשית של הצרכנים במאה ה-21. רשת מכולות מהולנד משיקה תוכנית פנים חנותית שמקווה לספק פתרון לבדידות הלקוחות.

 

הרשת, Jumbo Supermarkets, הכניסה לאחרונה לאחד הסניפים שלה עמדת קופה שנועדה לעורר שיח בין הממתינים בתור לתשלום, כמו גם פינת קפה שמאפשרת תקשורת בין אנשים. המטרה של שניהם היא לעזור לאנשים שמרגישים בודדים במהלך מסע הקניות שלהם. כך עולה מכתבה שפורסמה במגזיןProduce Retailer .

 

הקופה המעודדת שיח מאפשרת לאנשים המעוניינים בכך להישאר זמן ארוך יותר בתור ולשוחח עם הקופאי. בפינות הקפה יכולים צרכנים בודדים לשוחח עם מתנדבים ממספר ארגונים מקומיים.


Jumbo. במכולת הייאוש נעשה יותר נוח
Jumbo. במכולת הייאוש נעשה יותר נוח

הניסוי שנערך בהולנד עומד בניגוד גמור למגמה המלווה את ענף הקמעונאות במהלך השנים האחרונות, במסגרתה הקמעונאים משקיעים סכומי עתק בהטמעת טכנולוגיות חדשות שנועדו לזרז את מסע הקניות של הצרכנים. אף על פי כן, עבור חלק לא מבוטל של הצרכנים, מסע הקניות נועד גם כדי לתקשר עם אנשים אחרים.

 

כך למשל, העיתון Chicago Sun-Times דיווח לאחרונה כי מנהיג עובדים מאורגון פועל לחקיקת חוק שיגביל את רשתות השיווק במספר הקופות בשירות עצמי. זאת, משום שחנויות המזון משמשות, בין היתר, גם כמקום מפגש בין צרכנים.


אך למרות המחווה המעניינת, קשה לדעת האם לקופאים משוחחים או פינות שיחה עם מתנדבים תהיה השפעה אמיתית על נושא הבדידות. במחקר שפורסם לאחרונה במגזיןAmerican Psychological Association נטען כי הבדידות היא כיום בעיה בריאותית חמורה יותר אפילו ממגפת השמנת היתר. ולמרות מה שנהוג לחשוב, הבדידות קיימת גם אצל צעירים, ולא רק בקרב הקהלים המבוגרים.

כתבות נוספות