כלי השיווק הפרסונלי שלא חשבתם עליו: החשבונית

כך הרשת לממכר ויטמינים GNC עושה שימוש נרחב בחשבוניות הדיגיטליות על מנת לשפר את המכירות

פורסם בתאריך: 22/01/2019, גיליון 1954

הקמעונאים מסביב לעולם ממשיכים לחפש פתרונות שיאפשרו להם להפוך את נקודות המגע הדיגיטליות עם הצרכנים לאישיות יותר. אך דווקא אחת מנקודות המגע החשובות יותר, החשבונית, לא זכתה עד עכשיו לפרסונליזציה אמיתית.

 

במושב שנערך בנושא בכינוס השנתי של התאחדות הקמעונאים של אמריקה (NRF), סיפרה ג'ניפר ביפל, מנהלת לקוחות בקמעונאית הוויטמינים ומוצרי התזונה, GNC, כיצד החברה שלה משתמשת בחשבוניות להגדלת מכירות על בסיס קניות העבר של הצרכנים.


GNC. החשבונית כמקדם מכירות
GNC. החשבונית כמקדם מכירות

בין השאר נוקטת הרשת בטקטיקות הבאות כדי לחזק את חוויית הקנייה בשלב של אחרי הרכישה: שימוש בתמונות מוצרים בחשבונית הדיגיטלית, על בסיס העניין האישי של הצרכנים; קידום של מותגים נמכרים בחשבונית הדיגיטלית, על בסיס רכישות העבר של הקונים; שימוש בדאטה על מנת לזהות אילו צרכנים נמצאים בסבירות גבוהה להצטרף למועדות הלקוחות של הרשת, ופנייה אישית אליהם באמצעות החשבונית; תקשור של תוכניות חידוש-אוטומטי למוצרים שנרכשים באופן קבוע על ידי הצרכנים.

 

לדברי ביפל השימוש בטקטיקות האלו הביאו לשיפור משמעותי בתוצאות העסקיות של הרשת. ביפל הוסיפה כי הרשת יודעת לשייך 7% מהמכירות למכירות נוספות שהושגו באמצעות התקשור על גבי החשבוניות. השימוש בחשבונית ככלי שיווקי הביא גם לגידול משמעותי במספר הקונים שהצטרפו למועדון הלקוחות של הרשת.

 

GNC החלה לאחרונה לשלב מסרים אשיים גם במשלוחים שהיא מציעה ללקוחות, וגם הטכניקה הזאת מראה תוצאות. תומס דיאז, מנכ"ל חברת FlexEngage המספקת פתרונות טכנולוגיים לחשבוניות מותאמות אישית, אמר כי קמעונאים שאינם עושים שימוש בטקטיקה הזאת הם "חסרי אחריות".

כתבות נוספות